Hjälp; inlines o mc

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Hade en kille på släp efter hayabusan på lunda för några år sedan. Då hade jag 285km/H på mätaren. (har filmen hemma)
Det var helt ok förutom sidvinden som ville dra omkull oss.

Killen jag drog höll i busans Cutsbåge, den som sitter där orginal. Den sitter högt över bakaxeln och det gjorde att framhjulet lyfte från marken igen (hade just lyckats få ned det) mellan 240 och 260 km/h.

Det är en bra anledning att vartfall sätta på något på hojen som du kan hålla i. Något som sänker dragpunkten ordentligt.
Det var det största problemet när vi körde.

Annars körde killen med standardinlines från stadium.
Dom höll bra.
Du vill inte sätta på något som fixerar dina knän. Det är riktigt farligt.
Vobbel var dessutom inget problem.

Ds killen gillade inte att rulla i höga farter. Efter axxet ville han att jag skulle slå på bromsarna för fullt, det gav extra stabilitet Ds

Last edited:

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
robeen skrev:
Det är inhägnat, ingen aning om det går att boka osv. Jag har kört dit några gånger och då har det bara varit en och annan övningskörare ute, men de brukar flytta på sig ;)

Men som No1 sa i tidigare inlägg, det löser sig ! :)

Tullinge använder polisen flitigt som övningsfält :tummenupp
Tror de övar med hundpatruller mm :)

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
No1 skrev:
Om ni går in på Tyskens sioda så ser ni vad jag menar är fejk till 100% då människan sitter fastspänd vid benen samt hänger på en metall stälning!!

Han kunde lika gärna ligga i en bil, sträcka ut benen och nudda marken med fötterna- pinsamt!! :kocko

http://www.inliner-koehler.com/pressematerial/osnabrueck_big.jpg

1993 på barkaby flygfält körde jag en mc med en kille som stog på ett par riktiga slalom skidor i en bit över 250km/h hängandes endast i motorcykelns handtag bak med sina händer utan rep eller andra stälningar mm... :Bugar

Patrik,
SWT Racing...

Jag åkte bakom kompisens Zundapp KS 50 sport på miniskidor i 40-45 1985. :tummenupp

Kanske inte RIKTIGT samma sak men vaffan :3freak

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Ha, ha, miniskidor i 40-45... :tummenupp

Själv har jag gjort 80km/h på gympadojjor.!! :)

Faktiskt helt odramatiskt, stod bredvid hojen och höll en hand på killens axel och den andra på kutsen.

Go on, misslyckas du med nytt rekord så tar jag över, har samma planer, men en kille i taget (vill ju inte bli rivaler, så nu hejar jag på dig).

Kom igen och gasa friskt :banana

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Comi skrev:
Hade en kille på släp efter hayabusan på lunda för några år sedan. Då hade jag 285km/H på mätaren. (har filmen hemma)

Killen jag drog höll i busans Cutsbåge, den som sitter där orginal. Den sitter högt över bakaxeln och det gjorde att framhjulet lyfte från marken igen (hade just lyckats få ned det) mellan 240 och 260 km/h.

Det är en bra anledning att vartfall sätta på något på hojen som du kan hålla i. Något som sänker dragpunkten ordentligt.

Dom höll bra.

Ds killen gillade inte att rulla i höga farter. Efter axxet ville han att jag skulle slå på bromsarna för fullt, det gav extra stabilitet Ds

Jag vill minnas att jag satt bakpå, baklänges, tittandes på idioten som hängde där, medan du körde på bakhjulet också :rolleyes:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte för att vara sån, men ska ni göra sånt här så är Skåne fullt av utmärkta rakor! Hade varot roligt att se, men inte tänker jag dra mej ändå upp till Sthlm.området med min lilla 125:a för det.. :S

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
oFFkeFF skrev:
Jag vill minnas att jag satt bakpå, baklänges, tittandes på idioten som hängde där, medan du körde på bakhjulet också :rolleyes:

Fan, man skulle bli rätt lång i synen om man mötte ett sånt ekipage!

EDIT: Eller ännu värre: Om man blev omkörd av ett!

:confused:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag har åkt Snowboard bakom en bil i 100 blås.. Det gick finfint.. :hihi

Rolleblades är ju läskiga att åka för egen maskin.. :gnissla

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
jag har åkt pulka i 60-70km\h bakom en bil... fäste rep på dragkroken och sen till pulkan.. riktigt farligt men jävligt kul! tror jag trilla i 40km\h en gång o rulla typ 20 meter :rolleyes:

ska se om jag hittar bilder på skitet

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Om ni inte lyckas få dit Guinnes Rekord-juryn så kanske det går lika bra med dommarna till "Darwin awards" :hihi

Annars så tror jag på stora hjul och lång skena, allt annat än metallskena låter onödigt(?) riskfyllt... Ok, en schysst kolfiberskena lär ju oxå funka.

Klassning på lager lär väl vara typ ABEC 540 ...typ :tuttar

/T

.

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Det värsta jag gjort i den vägen är nog faktiskt att åka en sådan där "badring" med handtag efter en båt.
Låter ju inte särskillt farligt men när han som körde lärde sig att få fart på oss genom centripetalkraften i kurvorna. Herrejävlar.
Han körde nästan varje dag under ett par veckors tid. Båten gjorde 35 knop.
Med en 20 meters lina och den hastigheten man får upp i kurvorna måste det gått i 50 knop. Jag kommer ihåg hur jag höll i för ALLT vad jag var värd och ändå kunde känna hur fingrarna långsamt öppnades mer och mer. Fanns inte en chans att hålla emot.
Då var man inte kaxig. Och herrejävlar vad jag slog mig när jag ramlade av.
Kompisarna på land sa att jag studsade bra länge på vattenytan innan det blev stopp :lol

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lurch skrev:
Fan, man skulle bli rätt lång i synen om man mötte ett sånt ekipage!

EDIT: Eller ännu värre: Om man blev omkörd av ett!

:confused:

Vid just det tillfället var det TVÅ sådana ekipage på samma ställe, men det andra gick aldrig riktigt lika fort ;)

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
No1 skrev:
Om ni går in på Tyskens sioda så ser ni vad jag menar är fejk till 100% då människan sitter fastspänd vid benen samt hänger på en metall stälning!!

Han kunde lika gärna ligga i en bil, sträcka ut benen och nudda marken med fötterna- pinsamt!! :kocko

http://www.inliner-koehler.com/pressematerial/osnabrueck_big.jpg

Nåjo, om man tittar på andra bilder från samma tillställning så ser man att han inte sitter fast i benen, utan att rullen längst ner i fothöjd snarare är ett skydd/hjälp så att fötterna inte kan åka för långt fram om han får bakvikt.

action16.jpg

Sedan är det ju faktiskt en hel "ställning" som han håller i... Fast det lär ju krävas armar som Karl-Alfred om man ska klara av att enbart hålla i sig med händerna, utan annan typ av stöd... Fast klarar man det så är man ju onekligen mer macho än spindelmannen på bilden ovan.

Sedan skulle jag undvika att "spänna ihop" knän/ben. Man kommer behöva ha dem som "individuella stötdämpare", även om det är slät asfalt. Jag har iofs ingen erfarenhet av dessa hastigheter på inlines -Dooh. Men jag har kommit upp i ett gäng km/h på "störtloppskidor"... Och även i en helt slät pist så jobbar benen individuellt hela tiden... Att sätta ihop dem lär ge mer problem än de löser, så att säga.

/T

.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Comi skrev:

Dom höll bra.

Vad det du som drog XX efter dig på Lunda :tummenupp
Tänk vad man kan hitta på för att göra "en kul grej"

Smällde inte ett inlinesdäck för honom på sista repan ni gjorde :va
("plasthjulet" inte hjullagren)

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
flipm0de skrev:
jag har åkt pulka i 60-70km\h bakom en bil... fäste rep på dragkroken och sen till pulkan.. riktigt farligt men jävligt kul! tror jag trilla i 40km\h en gång o rulla typ 20 meter :rolleyes:

ska se om jag hittar bilder på skitet

Jag gjorde nästan samma sak i vintras, 100km/h bakom en golf på en glashal grusväg! Det var riktigt skoj!
Senare på en stor parkering lyckades jag även knäskrapa sönder mina byxor på en asfaltsfläck, :hihi

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Bara att vänta på skinnställ (de jag använde senast är inte "snyggt" längre, väntar på TryggHansa för nytt, om ingen här vill sponsra mej med ett?!) o att hitta bra inlines, sen är de bara att köra..

kan säga att vi har en liten nerförsbacke härhemma, man kommer upp i ca 60-70 om man cyklar fort där, men där vågar jag fan inte åka med inlines.. :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy