Hjälp; inlines o mc

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
pappa polis samt tempen !!

Kolla med pappa polis... dom brukar inte vara omöjliga att låna ut laserpistol, iallafall inte om man frågar dom snällt och att det är till något seriöst.....

Kollade upp lite ang. blades hjul och höga hastigheter... vikt + tid är det som sätter stop för hur fort det går åka på dom... för lagren blir riktigt varma och då kan själva "däcket" börja glida... kollade upp det där för att bygga en lite vagn för kontroll av vatten tunnlar och dammar, tror NTN eller SKF har speciella klädda lager som går att använda, men då börjar det kosta lite väl mycket bara för att testa....

Sedan skulle det väll vara roligt att göra någon form av parodi på den där fjantiga tysken som åker ställning efter... :yoparty

Men det är ju bra att det finns någon som är tokig nog att komma på tanken att testa... för det är ju noway in hell att man skulle ställa sig bakom en MC i 300km/h+, men vi har ju alla olika läggningar :lol

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Bo_jahn skrev:
Inte för att sabba den roliga stämingen i denna tråd, men jag ville bara säga att jag gjorde samma sak för 3 veckor sedan och nu sitter jag här med en arm som inte går att röra ordentligt på ett antal månader. Vatten är hårt, så ta det lugnt.

Skit i skadorna!!! :gnissla :gnissla :gnissla "Mig själv" :kocko

Hur fort gick det :confused: :confused: :confused:

Bara farter över 270 bör nämnas på denna sida.... :fatta!

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
sextresex ninnnnja
Hur vart det :va
Film eller beg....g :confused:

Hoppas allt e väl med dig/er :tummenupp

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
bild1 bild 2

Dessa var i orginalutförande med aluminium "fälgarna" goda för 273km/h(tror jag) som blev ett tyskt rekord bakom en blackbird.
Då hade man plockat av mittenhjulet så man hade 4st på varje för ökad stabilitet.

Ps. jag har sånna hemma, grymt goa. Låg markfrigång dock.

Last edited:

Tompaa_

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -02
Goffe skrev:
Hej.. behöver lite hjälp o tips ang ett seriöst försök att åka hyfsatt fort (världsrekordet är på 291, så helst fortare) med inlines bakom en mc.

* behöver inlines/hjul/lager som håller för farten
* en mc som går tillräckligt fort
* helst ngn som kör mc:n.. ;)
*kamera osv..

vart kan man hitta sådana inlines osv. kan ngn ställa upp med mc isf? har ni tips mm.. har oxå hört att vissa har använt ett stag mellan knäna för lite stabilitet, mera liknande tips o ideer..

//Goffe

Galen ;)
men du får lycka till med rekordförsöket :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Självbevarelsedriften måste ju ha passerat nollsträcket om man ställer sig bakom en hoj på inlines och sedan försöka åka i 300km/h. :tomten

Har själv åkt bakom moppe i cirkus 70 och det höll på att gå riktigt åt helvete. Aldrig att jag provar igen. :D

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Rekord!!!!

Tror att detta rann ut i sanden då No:1 inte fick till sin dag någonstans.....
Lite synd för det hade varit roligt att se någon annan fara fram på inlelines lite fortare än normalt.
Själv har jag lyckats få till en 60 fotare på 5.3 sekunder på trackbite och för egen maskin med skinställ......
Svettigt bara det :brinnerup

XX har blivit gammal nu :tomten me´n kommer att slå ett nytt inelines rekord i sommar...
Fast inte i toppfart......... (det får någon vild yngling ta)....... :galen

Någon som skall till studan på lördag o kika på galningarna som kör dubbat....
Det blir fest hos mig på kvällen sen för er som vet var jag bor :corn :öl

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...