magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vafan Moss, alla däck kan inte se bra ut
Tja... det beror ju på vad man jämför med...
Vafan Moss, alla däck kan inte se bra ut
Fast vad anser herr Lawner är 15% fel? Racehäng med förare bör väl ligga runt 25mm.
Men det där däcket har du ju slaktat. Det finns olika grader av helvetet.
Ok, du har kanske en poäng där. Men visa ett däck som INTE ser ut som det du och andra visat, som ser bättre ut och som någon kört FORT med!!! Kör man fort så slits de fort! Pungt! Eller?
Det har du ju helt rätt i. Ett däck slits ju fortare ju fortare man kör. Poängen med den här tråden var att jag ville ha tips på hur jag får optimalt däckslitage. Så slipper man slita ännu mer däck i onödan, utan att tappa grepp.
Såklart! Rätt tänkt! Och jag trodde KANSKE att du redan hade optimalt slitage! Att mina däck blev som de blev handlar om att jag körde SC1r när det var för kallt. När jag körde SC2 så såg däcket ut som ditt, slätt ochj fint med lite tunna "maskar" på däcket, vilket för mig är optimalt. Men, det bettade inte som med en SC1:a och då fick det kosta ett bakdäck att ha gott fäste i 11 av de 12 racevarven.
Fortfarande skulle det vara intressant att se vilket utseende på däcken du eftersträvar...
Jepp, optimalt ser det ut. Men är det efter 18 varv på åsen i 1.05-1.07 tider eller 10 varv i touringtempo
Dösnyggt! Men ditt däck i det första inlägger ser ju näääästan ut så! VAr nöjd!
Förresten, hur länge räcker dina däck?
Precis som don_tomazo skriver, 6 - 8 pass med bra grepp.
Har efter idag kört 10 pass på mitt bakdäck med en vändning och nu är det inte alls det där "nyfästet" längre. Får nog ut 4 - 5 pass till innan det är sopslut och som snål bandagsåkare så kommer det få sitta på tills det är just sopslut.
Men då har du inget problem! Tror jag; vad kör du för tider?
Långsamt som en gammal tant.
Kinnekulle 1.01 - 1.02
Gelleråsen 1.17
Moss ! Tittade på ditt sk kallslitage .. Jag har en fråga om mitt däck ett Dunlop Gpracer 211 ..Slitaget på däcket va i princip perfekt då jag använde Tc4 testade de 2 sista passen med tc3 och då fick jag en uppruggning på kanten som liknade den som du visar här dock ett lite smalare fält ...
funderar på hur och varför ...
Fast vad anser herr Lawner är 15% fel? Racehäng med förare bör väl ligga runt 25mm.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|