EBS
The one and only
Körde i torsdags en dag på Kinnekulle. Då för första gången med helt nya slicks. Höll ett tempo på runt 1.01-1.03 med omkörningar på i princip varje varv, dvs inte tokfort men ändå hyffsat tempo. Blev Michelin Power Slick B både fram och bak. Det var Michelins rekommendation.
Körde med kalltryck på 1,95 fram och 1,65 bak. Michelins rekommendationer är 2,1 fram och 1,5 bak. Började med 2,1 fram men fick inte upp nån temp i framdäcket då på förmiddagen.
Efter trycksänkningen fram så höjdes trycket fram ca: 0,4 bar och trycket bak höjdes 0,35 bar när det var varmt.
Så frågan är, utefter dom här bilderna, finns det mer att jobba på med däckslitaget? Mest troligt är svaret Ja! på den frågan, men vad ska jag göra?
Dom problem som jag tror mig ha:
Bak:
Får en "gasrand" på högersidan av bakdäcket där däcket ligger när man precis rätat upp och ger på full gas. Där får jag lite mysko slitage som små gropar i "randen". Är det kallrivning? Skulle gärna bli av med den, om det går?
Fram:
Tycket däcket ser utsmetat ut, går det varmt?
Tack på förhand och hoppas ni kan hjälpa till.
Körde med kalltryck på 1,95 fram och 1,65 bak. Michelins rekommendationer är 2,1 fram och 1,5 bak. Började med 2,1 fram men fick inte upp nån temp i framdäcket då på förmiddagen.
Efter trycksänkningen fram så höjdes trycket fram ca: 0,4 bar och trycket bak höjdes 0,35 bar när det var varmt.
Så frågan är, utefter dom här bilderna, finns det mer att jobba på med däckslitaget? Mest troligt är svaret Ja! på den frågan, men vad ska jag göra?
Dom problem som jag tror mig ha:
Bak:
Får en "gasrand" på högersidan av bakdäcket där däcket ligger när man precis rätat upp och ger på full gas. Där får jag lite mysko slitage som små gropar i "randen". Är det kallrivning? Skulle gärna bli av med den, om det går?
Fram:
Tycket däcket ser utsmetat ut, går det varmt?
Tack på förhand och hoppas ni kan hjälpa till.