ska du ställa hojen på ett depåstöd fram så rekommenderar jag att du samtidigt har ställt hojen på depåstöd bak, det är väldigt instabilt att bara ha höjt upp den fram.
köp inte proworks skitstöd (2in1) om du tänkt använda det bak, det viker sig, fram funkar det fint när det byggs ihop med den smalare bygeln.
jag tänker inte råda dig till att skita i momentnyckel, men jag har aldrig använt det till annat än saker som håller packningar på plats, tex motorkåpor osv, iofs har jag börjat använda det till gaffelbenen också.
Det är farligt att köpa verktyg. Det slutar med att man har så mycket skit att man måste hyra ett garage i ett industriområde för att ha plats med allt.Blev en Prowork depåstöd, beställde bara en, hoppas det funkar.
Tänkte köpa momentnyckel, behövs troligen 2st, en som klarar 15nm för tändstift och 17,5nm för oljefiltret, samt en som klarar 30nm för oljeplugget och 108nm för däckbytet.
Det behövs mycket när man inte har något och bara vill byta en grej =D
Vill ju komma undan så billigt som möjligt och inte ha en massa verktyg som knappt används.
Nej men räknar inte hem verktygen på första jobbet. På längre sikt, när verktygen väl betalat sig så kommer du inte lägga mycket pengar på service. Lite vätskor och slitagedelar. Som grädden på moset vet du också att jobbet gjorts ordentligt.Blev en Prowork depåstöd, beställde bara en, hoppas det funkar.
Tänkte köpa momentnyckel, behövs troligen 2st, en som klarar 15nm för tändstift och 17,5nm för oljefiltret, samt en som klarar 30nm för oljeplugget och 108nm för däckbytet.
Vill ju komma undan så billigt som möjligt och inte ha en massa verktyg som knappt används.
Nu vet jag inte vad för depåstöd Prowork är men är det av typen "någorlunda billiga"Blev en Prowork depåstöd, beställde bara en, hoppas det funkar.
Åbäke som Intrudern är får stå på sidostödet medans skruv och mutter lossas, sen en domkraft på valfritt ställe, funkat bra hittills - både bak och fram.Då står hojen hyfsat stadigt medan man byter framhjul.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|