Ja en 2-taktare funkar varför skulle den inte göra det.
Problemet med den flesta tvåtaktare är
- Att inga är bekväma att köra långa resor med.
- Att du kommer få vara lite orolig varje gång du åker en liknande lång resa.
- Du kommer få ha med dig olja i ryggsäcken till tankningar (det behöver man inte till 4-takt
Om du vill ha effekt ur din 2-taktare kommer du också bli tvungen att ta bort pluggen annars är det ingen större skillnad för att väga upp fördelarna med 4-takt, vilket leder till hög bränsleförbrukning men eftersom du inte verkar ha något problem med sådant är det väl lugnt.
Ojojojoj.
Inga problem att köra längre turer. Har som mest kört 40 mil på en dag och det var inga problem. Tycker att jag sitter bekvämt på min.
Orolig? Olja i ryggsäcken?
Jag har en oljetank som räcker drygt 1000 km. Min hoj har aldrig rasat eller stannat för att det har varit en 2t.
Kör man "normalt" drar den runt 0,6 l/milen och gasar man på så uppemot 0,75 l/milen.
Med en 2t kan man hänga på tyngre hojar på småvägar, vilket man kan glömma med 4t. Vill du kunna köra längre sträckor är det i princip sporthoj som gäller.
Cagiva Mito, Aprilia RS 125, Yamaha TZR 125, Honda NSR, Suzuki RGF och kanske någon till. (Alla dessa är 2t).
De 2 förstnämnda är de modernaste. Men jag slår ett slag för miton. Har ägt en i 2 år nu och hade fått köpa 125:a igen hade det blivit en sån
Tidlös design och påkostad med t.ex styrdämpare och brembobromsar