Lennart
finns även med tinnitus !
Jag har åkt hoj länge länge men aldrig satt mig in i fjädringens underbara värld.
Jag har just köpt en en CBR1000F-92, alltså en hoj man åker två på.
Instuktionsboken berättar att jag kan justera dämpning och fjäderspänningen på den. Menar man då trögheten på dämpningen över lag eller returdämpning ?
Fjäderspänning kan jag fatta att man ökar med vikten på hojen men dämpningen då ? Min gamla CBR1000F -88 slog alltid igenom i gupp när man skjutsade oavsett hur jag skruvade. Jag hoppas att den är friskare på denna hojen ? (jag har inte testat att skjutsa ännu) Några tips på inställning som jag kan testa ? Är det kanske bara att dra inställningarna till max ? Kan tillägga att vi väger nästan 170kg tillsammans !
Lutar mig tillbaka och väntar på trevliga tips ! :corn
Jag har just köpt en en CBR1000F-92, alltså en hoj man åker två på.
Instuktionsboken berättar att jag kan justera dämpning och fjäderspänningen på den. Menar man då trögheten på dämpningen över lag eller returdämpning ?
Fjäderspänning kan jag fatta att man ökar med vikten på hojen men dämpningen då ? Min gamla CBR1000F -88 slog alltid igenom i gupp när man skjutsade oavsett hur jag skruvade. Jag hoppas att den är friskare på denna hojen ? (jag har inte testat att skjutsa ännu) Några tips på inställning som jag kan testa ? Är det kanske bara att dra inställningarna till max ? Kan tillägga att vi väger nästan 170kg tillsammans !
Lutar mig tillbaka och väntar på trevliga tips ! :corn