Tjena!
Har fått ett "litet" problem på min mc.
Har kört med hojen många mil, och den har gått kanon! Bra drag och hyfsad toppfart!
Men så var det dags att byta kolv, sagt och gjort! Alltid blev bra, och hojen startade direkt efter bytet, tankade fullt och hällde lite extra olja i tanken och drog iväg i lugn takt, körde in den 5 timmar, sedan började jag succesivt öka tempot, tills de 5 timmarna var över! Sen när jag tyckte att den var inkörd nog, testade jag att dra på, till min fasa ville den inte varva mer en 7000 varv
Hem och plocka ner avgasporten, ingeting var fel, den öppnade som vanligt vid 7000 varv.
Vad är felet? Kan någon berätta om de haft samma problem? Den orkar inte varva mer än 7000 varv, den är ostrypt och har ett effektrör. Den har större munstycke och kolfibermembran. Den gick som ett skott innan bytet av kolv.
Snälla hjälp mig, det känns som att åka moppe igen
Har fått ett "litet" problem på min mc.
Har kört med hojen många mil, och den har gått kanon! Bra drag och hyfsad toppfart!
Men så var det dags att byta kolv, sagt och gjort! Alltid blev bra, och hojen startade direkt efter bytet, tankade fullt och hällde lite extra olja i tanken och drog iväg i lugn takt, körde in den 5 timmar, sedan började jag succesivt öka tempot, tills de 5 timmarna var över! Sen när jag tyckte att den var inkörd nog, testade jag att dra på, till min fasa ville den inte varva mer en 7000 varv
Hem och plocka ner avgasporten, ingeting var fel, den öppnade som vanligt vid 7000 varv.
Vad är felet? Kan någon berätta om de haft samma problem? Den orkar inte varva mer än 7000 varv, den är ostrypt och har ett effektrör. Den har större munstycke och kolfibermembran. Den gick som ett skott innan bytet av kolv.
Snälla hjälp mig, det känns som att åka moppe igen