Alltså, jag tror att shivern säkert är helt rätt för dig Kajan!. Men som förare av en CB600 sedan 4år tillbaka måste jag få försvara den lite här.
Jag har hur kul som helst på min så här flera säsonger efter jag köpt den. All karaktär finns i att motorn bara älskar varv och ber om mer så snart man vrider på. Personligen (åter igen inget försök att konvertera någon, min åsikt) tycker jag de hojar med mer vrid i botten och mindre topp har mindre karaktär. Tjusningen är ju att man får jobba lite för att motorn ska ge lite tillbaka. Att bara dra i gashandtaget är ju ingen sport
Det är dock ingen hoj för de som gillar att steka folk på motorvägen. Den hänger på hur bra som helst i låga hastigheter men över 150 är rätt trist. Vilket jag ser som en fördel. Roligare när det svänger lite istället
Men alla har vi olika körstilar och olik smak och tycke. Det roligaste med hoj är att det finns så många olika typer att välja på. Se på personbilarna där allt går mot downsizeing, turbo och ljud i högtalarna. Ber till gudarna att vi inte hamnar där snart också