CaptainSwed
Ny medlem
- Gick med
- 18 Jan 2014
- Hoj
- KTM 640 Prestige -05 & Dakar -98, Yamaha 350 -86, 2x TWN BOSS 350 -54
Jag har en KTM Adventure -98 (den första i sverige ) ca 2000mil om jag inte minna fel.
Nu till de tråkiga..
Sist jag körde den så rasslade de nå förjävligt i/om motorn, men den gick bra..
Lät som om man hade ställt en plåtburk med grus i på motorn.
Tog bort kedjeaträckaren ihop om att det skulle vart den som va trasig med det ser inte ut att va så.
Den va utspännd till hälften ungefär.
Även när man tagit bort kedjespännaren å trycker fingret mot plattan där innanför å drar runt motorn så känns det att den trycks ut mot fingret mycket ibland, ska det va så
Så till min fråga, finns det nån vänlig själ (som kan bättre än mig) som har lust å komma ut å kolla alternativt lyssna å kanske kan säga mig vad det är för fel.
För att börja byta lager mm är väl inte så stor ide då det blir dyrare (då jag ej vågar mig på det själv) än att köpa en bättre begagnad.
Kan ju va så att det kanske bara är nållagret som är slut oxå? Tycker dock inte att det bör låta så mycket som det gör då!
Skjuts till å från samt öl ingår självklart.
Skrothögen står i bandhagen/Hagsätra...
/Niklas
Nu till de tråkiga..
Sist jag körde den så rasslade de nå förjävligt i/om motorn, men den gick bra..
Lät som om man hade ställt en plåtburk med grus i på motorn.
Tog bort kedjeaträckaren ihop om att det skulle vart den som va trasig med det ser inte ut att va så.
Den va utspännd till hälften ungefär.
Även när man tagit bort kedjespännaren å trycker fingret mot plattan där innanför å drar runt motorn så känns det att den trycks ut mot fingret mycket ibland, ska det va så
Så till min fråga, finns det nån vänlig själ (som kan bättre än mig) som har lust å komma ut å kolla alternativt lyssna å kanske kan säga mig vad det är för fel.
För att börja byta lager mm är väl inte så stor ide då det blir dyrare (då jag ej vågar mig på det själv) än att köpa en bättre begagnad.
Kan ju va så att det kanske bara är nållagret som är slut oxå? Tycker dock inte att det bör låta så mycket som det gör då!
Skjuts till å från samt öl ingår självklart.
Skrothögen står i bandhagen/Hagsätra...
/Niklas