Hjälp mig att inte sluta som roadkill!

Vad gör du om du ser en bil alldeles för nära i backspegeln?

• Antal röstningar
    0

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Andra trix:

Ligg direkt framför där föraren sitter (vänster å inte utefter högerkanten)

"Vingla till" medvetet. Tror de kanske man ska ramla och håller avståndet bättre :tummenupp (kanske inte lika bra för egna egot dock å framstå som grön på hojj)

Nicotin

Guest
det där e alltid knepigt, speciellt nu när det är halt ute hur man ska förhålla sig till ngn som ligger och sniffar i arslet.

Men säkrast tycker jag e att gå ut till höger och i värsta fall stanna på sidan av vägen..

men folk verkar inte fatta att man ska hålla avståndet, haft många idag som jag knappt såg lysena på ( körde bil )..

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Med skurna slicks menar jag dock inte racingdäck utan helt vanliga mc-däck. Det jag ville poängtera var att jag inte körde på offroad/crossdäck utan ett par vanliga Pirelli Diablo vilket inte är några regndäck, därför körde jag inte i 110 på 50-sträckan. Jag brukar köra försiktigt i allmänhet :rolleyes: så att säga.

Ok, det förklarar saken

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Såndär idioter har jag också varit med om när jag körde 125a, ingen kommer upp bakom en nu när man kör 600a haha:p
Värsta gången var nog när jag och bruden låg på en 3km lång raksträcka där det var 90km/h, mcn hade dåligt komp så jag körde bara 80. Ungefär i början av raksträckan så kommer en bil upp bakom mig med helljusen på, han kommer närmare och närmare men bländar fan inte av. Han kör inte om heller den dumma jäveln, nu var jag riktigt förbannad, så jag vänder mig om och viftar argt med armen. Då släcker han ner, men sätter på efter ca 1sek kanske... Nu ville jag mörda människan, så när han ska försöka om då växlar jag ner och drar på för fullt och kör över på vänster sida :yoparty Sen när jag låter han köra om så ser jag att det är en gubbe i 60års åldern. Kan tilläggas att 5min före körde en bil mot väjningsplikt rakt ut framför mig och jag var väl 1m från att köra in i den.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Du kommer förstå senare...finns inga principer.

Moppe / lätt mc = bli fuckad med i trafiken.

Tung mc = mad respect och folk håller avståndet.

Thats da way of da walk, finns inga genvägar. Se det som en inskolningsperiod.

Vaddå idiotkommentar? Är du inte väl stursk för att bränna runt på en Diversion? Var är världen på väg...

Menar du själv på fullaste allvar att allmänheten ser skillnad på exempelvis en 125a och en 600a? :hihi

Kör du ens motorcykel själv? Det verkar inte så.

Vad ska jag ha för hoj då för att kunna kommentera fritt här på SH utan sådana idiotkommentarer? Blå/vit R1 LR?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Menar du själv på fullaste allvar att allmänheten ser skillnad på exempelvis en 125a och en 600a? :hihi

Kör du ens motorcykel själv? Det verkar inte så.

Vad ska jag ha för hoj då för att kunna kommentera fritt här på SH utan sådana idiotkommentarer? Blå/vit R1 LR?

Nu är du där igen, "idiot" blir man tydligen lättare via tangentbordet..

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Aja, nu tycker jag ni får lägga ner med påhopp el. liknande då jag ville göra en seriös tråd om hur man kan slippa bilar som har näsan mellan ens skinkor. Dock inget farligt kommit upp ännu men känns som om detta kan spåra ur.

Så håll er mer än gärna till topic så slipper vi otrevligheter. :)

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
När det händer mig när jag kör bil så lägger jag mig på 5km/h under gällande begränsning och åtnjuter lite skadeglädje.

På hoj är de oftast borta vid nästa rödljus/korsning.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Svenssons har alltid brådis hem på eftermiddagar, ska de inte hämta ungar så ska den Glennrökande, fransosåkande, blekfeta förortskärringen till ica innan det skämda köttet tar slut. De har alltid så olidligt viktiga saker för sig så det går definitivt snabbare att ligga i aarschlet på framförvarande. Kicka backspegel direcckktt!
Skämt åsido, vinka förbi eländet, funkar inte det så är alltid det mellersta fingret populärt.--

Vaddå idiotkommentar? Är du inte väl stursk för att bränna runt på en Diversion? Var är världen på väg...
Sagt av snubben som kör Neos? ... Right... :D :pannkyss

Dominator-Rocks

Guest
Orkade inte läsa... så det kan bli en dubbel...

Bromsa in och lägg dig i väggrenen! :tummenupp

Åker han/hon inte om då stanna! :tummenupp

Jag tyckte det var värre i sommras då jag hade en R-hoj fasthakad i min kofångare,(på bilen) jag gjorde ideliga försök att gå åt sidan men han satt tydligen fast ordentligt! :huvet

Han lyckades ta sig loss i en rondell nån halvmil senare! :dummer

Hur tänker man som hojpilot då :confused:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Är det bra sikt, är det en del som hajar när man blinkar lite frenetiskt med bromsljuset. Lättast e att släppa förbi dem o låta dem försvinna....
Skulle man dra i haspen så får man ju ligga en stund i 200+ annars har man ju fanskapet i häcken igen efter bara några minuter....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Få bilister ser skillnad på en hundratjugofemma och en moped. Knappt jag. Ens. Absolut inte i regn.

Just en motard ja, svårt att misstolka en sportis för måppe, in ifrån en bil när man inte hör ljudet.

Personligen brukar jag lösa problemet med att vrida på rullen och helt enkelt åka ifrån dom. MEN detta beror nog på att min penis växer 3 meter när jag sätter hjälmen på huvet, finns säkert snäppet mer intelektuellt tilltalande lösningar.

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Har varit i den sitsen nåra gånger när man kört bil ju, men det där med att tända bromsljuset lite försiktigt brukar inte ha så långvarig effekt. Om man däremot trycker till riktigt på bromsen när dom ligger sådär nära, då brukar det få MYCKET bättre effekt.....:tummenupp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Få bilister ser skillnad på en hundratjugofemma och en moped. Knappt jag. Ens. Absolut inte i regn.

Ok..?

Bara för att du har rätt att köra mc gör det inte dig till en bättre människa än trådskaparen. Försök att tillföra något till diskussionen istället;)
Som trådskaparen skriver så är det ju en fråga om ren princip sak. Om det är en moped eller mc hör inte hit;)

Röstade på att sakta ner och låta köra om. Gött att du kör hoj fortfarande:tummenupp

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ok..?

Bara för att du har rätt att köra mc gör det inte dig till en bättre människa än trådskaparen. Försök att tillföra något till diskussionen istället;)
Som trådskaparen skriver så är det ju en fråga om ren princip sak. Om det är en moped eller mc hör inte hit;)

Röstade på att sakta ner och låta köra om. Gött att du kör hoj fortfarande:tummenupp

JAG FÅR OXO KÖRA MC!! :D

Har varit i den sitsen nåra gånger när man kört bil ju, men det där med att tända bromsljuset lite försiktigt brukar inte ha så långvarig effekt. Om man däremot trycker till riktigt på bromsen när dom ligger sådär nära, då brukar det få MYCKET bättre effekt.....:tummenupp

Kan tänka mig det. Men låt säga att man bromsar till hårt och flikkan bakom målar ögonfransarna i sminkspegeln medan hon har bråttom till en fest, tror du då att man mår så jävla bra efter inbromsningen? :tungan

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Ligger de och trycker utan att köra om så slår jag på niten då brukar de jävlarna släppa av, åker jag mc har jag aldrig det problemet.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förstår inte problemet,har aldrig någon som ligger bakom mig med vare sig bil eller hoj!

Ååååå,är det mig ni diskuterar,missade det,flytta då för fan på er! ;)

Henrik

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ligger de och trycker utan att köra om så slår jag på niten då brukar de jävlarna släppa av, åker jag mc har jag aldrig det problemet.

Känns ju lite väl riskabelt att nita bromsen när det ligger en bil 5m bakom i hastigheter runt 70km/h, är inte bilen beredd på det så är det bara man själv som råkar illa ut.

Ååååå,är det mig ni diskuterar,missade det,flytta då för fan på er! ;)

Henrik

Haha.. va? :tungan

Solid snake

Guest
Stanna mitt i vägen och gå bak mot bilen, slå in rutan med dina kevlarhandskar och dra ut aset halvt ur bilen, skalla honom och skrik "nästa gång ska jag döda dig!" Sen går du tillbaka till hojen och drar iväg på bakhjulet.

:yoparty

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...