Hjälp mig bryta mig in i min bil

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag har inte haft tid att ta tag i detta ännu men det lutar åt att en bärgare får hjälpa mig. Har hittat en med vad jag anser vara den mer sunda inställningen att det inte finns någon anledning att blanda in försäkringsbolaget när kostnaden för att öppna dörren faktiskt är mindre än självrisken. Får han inte upp dörren skulle han heller inte ta något betalt för det.

Övriga större bärgarfirmor verkar enligt min uppfattning vilja utnyttja att försäkringsbolaget ska stå för kostnaden och ta ut en orimlig summa för ingreppet och bidra till att höja premierna.

Om du tar bort batteriekablarna och "nollar" ECU då???

mvh
Det var min första tanke också men vad jag kunnat hitta på nätet från personer med samma problem så verkar det inte hjälpa. Porsche Center kunde inte svara på om det skulle hjälpa eller inte men jag tror i vilket fall inte att jag kommer in till batteriet utan skruva bort hjulet och då kommer problemet med att låshylsan är inlåst i kofferten.

Som någon skrev förut.... Kontakta försäkringsbolaget.... Så får dom lösa problemet...

Sen kan jag inte förstå varför det inte går att låsa upp bilen med nyckel??? Antingen är det en gammal bil som låset rostat ihop på, eller så är kvaliten på allt ganska kass för de ska gå å låsa upp...
Låscylindern som sitter uppe vid handtaget måste vara anslutet till låshuset längre ner i dörren via någon kabel eller liknande som förmodligen lossnat vid bytet av låshuset. Dumt av mig att inte testa att det gick att låsa upp även med nyckeln efter bytet men eftersom jag i princip aldrig gör det och det gick fint att låsa och låsa upp med fjärrkontrollerna föll det mig aldrig in.

Men vad säger de som bytte låshuset för ett tag sedan? De verkar ju inte ha gjort sitt jobb riktigt riktigt, om det efter deras ingrepp inte går att låsa upp bilen. :confused:
Ja nu hade det varit fint att kunna ringa och säga åt någon att hämta bilen och lämna tillbaka den upplåst och med fungerande låscylinder, men tyvärr har jag enbart mig själv att skylla. När jag hade bilen på verkstaden konstaterade de vad felet var men eftersom de inte hade något låshus hemma och verkstaden låg 15 mil hemifrån fick jag beställa ett och byta själv. Antagligen har jag lyckats lossa någon kabel inne i dörren när jag bytte.

Har du provat att borra?
Har inte varit inloggad här på 1,5 år men saker verkar vara sig lika.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!