Jag har inte haft tid att ta tag i detta ännu men det lutar åt att en bärgare får hjälpa mig. Har hittat en med vad jag anser vara den mer sunda inställningen att det inte finns någon anledning att blanda in försäkringsbolaget när kostnaden för att öppna dörren faktiskt är mindre än självrisken. Får han inte upp dörren skulle han heller inte ta något betalt för det.
Övriga större bärgarfirmor verkar enligt min uppfattning vilja utnyttja att försäkringsbolaget ska stå för kostnaden och ta ut en orimlig summa för ingreppet och bidra till att höja premierna.
Övriga större bärgarfirmor verkar enligt min uppfattning vilja utnyttja att försäkringsbolaget ska stå för kostnaden och ta ut en orimlig summa för ingreppet och bidra till att höja premierna.
Det var min första tanke också men vad jag kunnat hitta på nätet från personer med samma problem så verkar det inte hjälpa. Porsche Center kunde inte svara på om det skulle hjälpa eller inte men jag tror i vilket fall inte att jag kommer in till batteriet utan skruva bort hjulet och då kommer problemet med att låshylsan är inlåst i kofferten.Om du tar bort batteriekablarna och "nollar" ECU då???
mvh
Låscylindern som sitter uppe vid handtaget måste vara anslutet till låshuset längre ner i dörren via någon kabel eller liknande som förmodligen lossnat vid bytet av låshuset. Dumt av mig att inte testa att det gick att låsa upp även med nyckeln efter bytet men eftersom jag i princip aldrig gör det och det gick fint att låsa och låsa upp med fjärrkontrollerna föll det mig aldrig in.Som någon skrev förut.... Kontakta försäkringsbolaget.... Så får dom lösa problemet...
Sen kan jag inte förstå varför det inte går att låsa upp bilen med nyckel??? Antingen är det en gammal bil som låset rostat ihop på, eller så är kvaliten på allt ganska kass för de ska gå å låsa upp...
Ja nu hade det varit fint att kunna ringa och säga åt någon att hämta bilen och lämna tillbaka den upplåst och med fungerande låscylinder, men tyvärr har jag enbart mig själv att skylla. När jag hade bilen på verkstaden konstaterade de vad felet var men eftersom de inte hade något låshus hemma och verkstaden låg 15 mil hemifrån fick jag beställa ett och byta själv. Antagligen har jag lyckats lossa någon kabel inne i dörren när jag bytte.Men vad säger de som bytte låshuset för ett tag sedan? De verkar ju inte ha gjort sitt jobb riktigt riktigt, om det efter deras ingrepp inte går att låsa upp bilen.
Har inte varit inloggad här på 1,5 år men saker verkar vara sig lika.Har du provat att borra?