Hjälp mig göra mitt val

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Att man pluggar är inget skäl till att inte skaffa om man verkligen vill. CSN betalade mitt A-kort och hoj.

Tja det är väl en fråga om prioriteringar. Jag avstod MC och annat dyrt under studietiden, men hade iofs jävligt roligt ändå. Jag tog knappt några studielån alls vilket ju ändå känns bra så här efteråt. Det är roligare att boka bandagar än att betala CSN :D

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Tja det är väl en fråga om prioriteringar. Jag avstod MC och annat dyrt under studietiden, men hade iofs jävligt roligt ändå. Jag tog knappt några studielån alls vilket ju ändå känns bra så här efteråt. Det är roligare att boka bandagar än att betala CSN :D

Med en ränta på drygt 2% så känns det ju inte direkt som någon belastning med tanke på inflation osv. Lite off topic kanske... och bandagen är bokad och klar :p

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Jo men hallå grabbar! Se er omkring finns inga hojjar här nere i skåne... helt sjukt... man får väl kanske försöka behålla lugnet och vänta ett par månader till folk vaknat från vinterdvalan...

Förresten tog ett snack med farsgubben igår.
(by the way sa han att det är inte mitt sätt å köra på han e orolig för utan alla andras=P, han borde nog oroa sig lite för hur jag kör oxå... har inte direkt ngn självbevarelsedrift...)
Anyway, han sa efter många om och men att han kunde följa med å titta på skiten om det nu va tvunget, men att han hellre ville jag skulle hitta ngt här nere, vilket jag ju oxå vill egentligen...

Alltså det roliga är att jag haft lätt mc och begränsad mc (som inte va så begränsad) förrut, och jag har haft tunga kortet i två år utan å köpa ny hoj pga lumpen and so on and so on... så jag tycker inte han borde va så grinig denna gången, jag menar jag har ju överlevt hitintills?

Jaja... nu när han insett att jag kommer köpa hoj oavsett vad han säger så är han faktiskt ganska medgörlig. Igår skrev han tom en lista till mig med saker jag skulle kolla... Iof va d bara saker jag redan visste, men han gjorde det ju för å va snäll och det är ju faktiskt ett steg i rätt riktning...

Och tack för tipset med å låna hoj, tror dock inte det funkar, han hade genomskådat mig direkt=P men jag kommer absolut använda det som hot! ;)
"Hjälp mig annars gör jag det själv och det vill du inte för då vet vi hur det slutar jag köper första bästa motorcykel och målar den rosa!"

1. Flytta hemifrån
2. Gör som du vill

och för er som tror annat, jag har bott hemifrån sedan jag va 17...

Last edited:

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
inga problem

jag tog kortet och köpte hojen utan päronens "tillåtelse"
som sagt är man myndigt så är man. nu knappt ett år senare pratar morsan med mig igen och erkänner dessutom att provturen som jag bjöd på var rolig:)
...så det är väl bara att köpa båge om du vill...

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
FZR600 FZR1000 ??

I vilket fall som helst så är det en gammal tung tråkig konstruktion.
Baxxa runt med ett sånt ankare e inget roligt direkt.

Johanna

Guest
ja när jag var 18 så skaffa jag en cbr 600 f 97:a, inte världens snyggaste men en bra första hoj som man inte behövde va så rädd om. Sen är de bara att byta upp dig till nå nyare å snyggare sen. typ rr eller nåt=)
Min farsa har alltid hatat att jag kört hoj men hallå du är ju myndig tjejen å kan ta egna beslut. Åk själv o kolla på hojen,ev ta me en kunnig kompis som kan se om hojen är något att ha. köp den å sen köra??
farsan vägra hjälpa eller understödja mig(blev i princip tokig) men jag börja jobba direkt å tog lån för å fixa hojen. Inte så svårt =) Lycka till

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Viktigt: När affären är i hamn så bör du bjuda pappa på en fuckyouburnout, det är han värd!

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
:näsblod

Men köp hojen i alla fall....

haha tack äntligen någon som läser! haha har bara skrivit det två ggr redan...JAG BOR INTE HEMMA OCH JAG GÖR VAD JAG VILL MEN JAG RESPEKTERAR MIN FAR (även om han e gammal å tråkig...han närmar sig pension så han e inte direkt ungdomlig...)

Jag kommer ju köpa hoj i vilket fall. Det jag vill ha hjälp med är ju ett sätt å få farsgubben å tro att det är en bra idé (gärna hans idé) istället för att han ska motarbeta mig.

Vill inte bli ovän med honom för en sån här sak och han hade blivit förbannad om jag köpt hoj utan honom, han vill som ja sa innan vara med även om han e motsträvig=P

Men som oxå någon sa tidigare. Alla päron är väl mer eller mindre livrädda när deras barn skaffar hoj, bara det att jag kört hoj sedan jag va 16 å han har fortfarande inte kommit över det=P

Vad gäller burnouten så kommer han garanterat få en oavsett om han hjälper mig eller inte. Sen ska jag erbjuda honom en provtur;)

Dark_Messenger

Guest
Ditt liv = dina val? Vill du ha en fzr så köp dig en fzr. Du måste väl ha någon polare med hojerfarenhet/bil/släp som kan hjälpa dig kolla och ev köpa drömhojen? Farsan får nog acceptera att du är vuxen och har rätt att göra dina egna val. :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vi sätter din papps på en ölkväll hemma hos min papps, så kommer han nog vara på andra tankar sen! Pappa har kört hoj sen han var 16, och när jag var 7 köpte han en liten cross till mig som han helt enkelt satte upp mig på, förklarade hur jag skulle göra och puttade iväg mig. Efter den dagen var jag fast. Så han kan kanske få din farsgubbe på bättre tankar! :tummenupp
Under tiden som de sitter och ölar åker du och jag och hämtar din hoj! :)

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
Ditt liv = dina val? Vill du ha en fzr så köp dig en fzr. Du måste väl ha någon polare med hojerfarenhet/bil/släp som kan hjälpa dig kolla och ev köpa drömhojen? Farsan får nog acceptera att du är vuxen och har rätt att göra dina egna val. :tummenupp

Jo jag har massa kompisar som har erbjudit sig att följa med det är absolut inte det som är problemet. som sagt. Jag SKA köpa hoj. inget snack om den saken. Och visst kan jag fixa det själv om så skulle va jag har bil å släp å jag vet vad man ska kolla. det allt handlar om är ju att jag inte vill såra honom...

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Tror du sårade honom som mest när du drog hem din första kille som du presenterade för familjen..missade du när hans hjärta gick i kras? Så att du sticker iväg o köper hoj är nog lungt :D

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag ser inte vad som är problemet. Skit i gubbjäveln och väx upp. Vill du åka och kolla på hojen så åk, svårare än så är det inte.

/livscoachen

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tips på hur du övertyggar farsgubben:

1. Lägg dig ner på golvet och gråt och banka (likt matadoren i Ferdinand)
2. Vädja till hans stora kunnande och säg att du bara är pappas lilla flicka som inte vill göra ngt misstag (gärna med tummen i munnen)
3. Säg att du kan bli rånad, lurad ja gud vet vad, om du måste åka ensam.
4. Säg att mamma har sagt att pappsen måste följa med.
5. Föreslå en bilutflykt eftersom du bara älskar att åka bil med stora trygga pappsen som chaffis. Sen smyger du lite försiktigt in att, -vi skulle ju kunna svänga förbi och kolla på en mc när vi ändå har vägarna förbi.
6. Säg att du mest ska ha hojen att mecka med.
7. Säg att du funderar på att strunta i FN-tjänst hos gerillan i Kongo om han följer med och kollar på hojen.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
Vi sätter din papps på en ölkväll hemma hos min papps, så kommer han nog vara på andra tankar sen! Pappa har kört hoj sen han var 16, och när jag var 7 köpte han en liten cross till mig som han helt enkelt satte upp mig på, förklarade hur jag skulle göra och puttade iväg mig. Efter den dagen var jag fast. Så han kan kanske få din farsgubbe på bättre tankar! :tummenupp
Under tiden som de sitter och ölar åker du och jag och hämtar din hoj! :)
Låter som en jävligt bra idé tycker jag!:fyllisar

Tips på hur du övertyggar farsgubben:

1. Lägg dig ner på golvet och gråt och banka (likt matadoren i Ferdinand)
2. Vädja till hans stora kunnande och säg att du bara är pappas lilla flicka som inte vill göra ngt misstag (gärna med tummen i munnen)
3. Säg att du kan bli rånad, lurad ja gud vet vad, om du måste åka ensam.
4. Säg att mamma har sagt att pappsen måste följa med.
5. Föreslå en bilutflykt eftersom du bara älskar att åka bil med stora trygga pappsen som chaffis. Sen smyger du lite försiktigt in att, -vi skulle ju kunna svänga förbi och kolla på en mc när vi ändå har vägarna förbi.
6. Säg att du mest ska ha hojen att mecka med.
7. Säg att du funderar på att strunta i FN-tjänst hos gerillan i Kongo om han följer med och kollar på hojen.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Äntligen någon som fattar va jag är ute efter;) Konkreta tips! Tackar! Och tack till alla andra oxå såklart...=)

Tror du sårade honom som mest när du drog hem din första kille som du presenterade för familjen..missade du när hans hjärta gick i kras? Så att du sticker iväg o köper hoj är nog lungt :D

Hahahaha! det är nog mer än mycket sant=P

Jag ser inte vad som är problemet. Skit i gubbjäveln och väx upp. Vill du åka och kolla på hojen så åk, svårare än så är det inte.

/livscoachen

Du har ju uppenbarligen inte förstått vad det här handlar om, eller så är du inte läskunnig...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...