Hjälp mig göra mitt val

Gurra G

Hallå där...kött o blåbär
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
690 Smc
Ha is i magen, Det kommer ut mkt hojar på våren, O nej de blir inte dyrare då så som många tror, Utbudet ökar.
just nu e det väldigt lungt på marknaden men du hittar nog någon närmare snart.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag SKA köpa hoj. inget snack om den saken....

Du får helt enkelt göra klart för honom att du SKA köpa hoj, punkt... Men för att smickra honom och få honom mer välvilligt inställd så försöker du engagera honom och göra honom delaktig.
-"Snälla pappa, kan du inte följa med en sväng på lördag till hojbutiken... Vi kan väl ta en lunch efter det så kan du berätta lite för och nackdelar med de hojar vi har tittat på...."

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
haha tack äntligen någon som läser! haha har bara skrivit det två ggr redan...JAG BOR INTE HEMMA OCH JAG GÖR VAD JAG VILL MEN JAG RESPEKTERAR MIN FAR (även om han e gammal å tråkig...han närmar sig pension så han e inte direkt ungdomlig...)

Jag förstår att det är jätteviktigt att respektera honom, men frågan är om han tycker det är lika viktigt att respektera dig?

"han försökte hindra min resa till irland"
"lumpen"
"hojen"

.....

Kanske ska ta ett snack med honom vad det handlar om att ha barn, vilket i min värld är att stötta och hjälpa. Inte psykiskt hindra.

/ Jens-vars farsa inte älskar MC, men ändå lagar mat till oss när vi tävlar i roadracing! Det är respekt!

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Satt i ungefär samma knipa när jag ville ta hojkort.
Hade en morsa som störtbölade varje gång man nämnde ordet "MC".

Det slutade med att jag tog mitt kort, köpte hoj och utrustning.
Ringde henne när hon va hemma och bad henne komma ut.. Ja då va det redan klart, inte så mycket att argumentera om!

Mitt råd: Köp utan att säga nått. När det är gjort är det gjort, då har han inget val!

axelsson_vpg

Guest
Du har ju uppenbarligen inte förstått vad det här handlar om, eller så är du inte läskunnig...[/QUOTE]

isåfall så har jag inte heller förstått... :confused: och japp jag kan läsa.
det är väll snarare du som snackar för mkt, ta och köp nu. de är bara pengar.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Måste väl ändå gå att ha en vuxen relation med sina föräldrar?

Finns väl ingen förälder som vill att deras barn ska köra hoj!
Det första min styvfar sa när han hörde att jag gick i hojdrömmar var: "om det är någon som inte ska mc så är det du...." Morsan som är en hönsmamma av rang var ju inte jättelycklig men vet även att det gör mig lycklig att köra hoj.

Din farsa måste förstå att du är en vuxen människa och respektera din vilja!

BTW: Jag hämtade min K5 i Vellinge utanför malmö och körde den till Sthlm!

Last edited:

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Nog för att jag kan förstå om du fastnat för en viss hoj, men det känns lite som att du åker över ån för att hämta vatten. Lär ju finnas massor av hojar i Malmö, Helsingborg och Göteborg, dessutom ökar utbudet sjukt inom de närmsta månaderna.

Missförstå mig rätt, det är inte fel att åka för att köpa hoj. Men jag åkte från Stockholm till Sälen för att hitta min, 2 dagar efter jag kommit hem så hittade jag en likadan, samma färg, årsmodell mm men dessutom utrustad med ett helsystem för samma pengar... :huvet

Mitt tips är att ha is i magen minst 1-2 mån till, även om pengarna brinner i fickan :hihi

MVH
/Leo

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
japp jag har ju övertalat farsan o hjälpa mig nu, det är inte det att han e omöjlig å inte respekterar mig som många verkar tro. Han är bara överbeskyddande, "pappas flicka" som någon sa och det kan jag väl erkänna stämmer. Han har ju alltid stöttat mig i mina beslut även om han inte gillat dem, bara det att man måste lägga upp det på rätt sätt.

Det har lixom aldrig varit ngn fråga om hoj eller ingen hoj. Som jag oxå påpekat ett antal ggr innan så hade jag kunnat köpa hoj själv om jag velat.

För er som är nyfikna så har jag insett att jag inte kommer palla köra iväg och precis som ngn sa innan så e d bättre å vänta ett par månader.... pengarna finns ju kvar=P

Farsan sa tom till morsan att han INTE skulle sälja sitt skinnställ ifall han behövde provköra min hoj någon gång=P

Anyway den här diskussionen har varit givande på många sätt men eftersom många verkar missförstå innebörden ger jag upp. Problem solved!=)

Till alla er som faktiskt läst och förstått, Tack så mycket=)
peace in/war out

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jag håller nog med din far, att åka så långt för en hoj i den prisklassen känns dumt, risken är stor att man köper ett lik eftersom man ändå åkt så långt och inte vill komma hem tomhänt.
Lugna dig du tills du hittar något närmare eftersom det verkar som far din inte är helt avogt inställd till hojköp.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...