Hjälp mig hitta en bra hojj! (har vissa krav)

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
Nu är det såhär att jag inte har tid och köra runt och provsitta och köra massa cyklar.
så ska ge er konkret fakta om mina funderingar:

har idag en suzuki 750 gsxr 1999a.trevlig hojj,men lite för mycket sport.käringen är inte nöjd med passagerarsätet heller :huvet

har kollar runt lite och det finns vissa modeller som är intressanta.
antingen vill jag ha cbr 600F (ca -99,-00)eller thundercat/ace, är det som jag tror att körställningen är något mer upprätt och passagerare sitter bättre på dessa?ändå mycket sport i dessas två cyklar vilket är snyggt.
någon som har kommenterar om dessa två cyklarna?vilken av dem är bäst?
sköna och köra lite längre med?

sen har jag en liten passion för nakna cyklar :tuttar .....hornet är fin,vilka fler liknande nakna cyklar finns de för runt 38-45 000kr, i ungefär samma stuk som hondas hornet???ej intresserad av buell,ducati,triumph och sånna,gärna japanare.

är lite kluven men tycker inte de är samma känsla att köra med min suzuki som det var med körskolans 900 hornet,tyckte man upplevde mer omgivning med hornet....

alla tankar och kommentarer är välkommna då jag är kluven :va

tack på förhand.tog kortet i fredags förresten.grattis till mig :yoparty :yoparty

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Har dessvärre inget tips på rak arm inom den prisklassen, men jag passar på att gratulera till kortet! Kör försiktigt..

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag e i ungefär samma sits, vill hitta något lite sportigare, framför allt något med kåpa och frugan måste kunna sitta någolunda ok. Horneten e skit rolig att köra med jag tycker den blir jobbig att köra allt för länge p.g.a. fartvinden som slår en rätt i bröstet.

Jag tittar lite åt en äldre ninja, zx9/7r 95-97. Jag har inte ännu privat någon men har läst att de ska ha ganska bra körställning. Någon 600:a har jag inte ens funderat på, då jag (enligt mina fördomar) tror att den blir lite för klen då den ska dra runt med 160kg på sadlen. Rätta mig om jag har fel...

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Var själv i samma sits för en tid sedan och ville köpa något mer touringvänligt för både mig å gumman.
Det blev en yzf1000r och jag är mer än nöjd.
Det är skön körställning, gumman sitter fint därbak och vridet är det inget fel på.

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
Jag e i ungefär samma sits, vill hitta något lite sportigare, framför allt något med kåpa och frugan måste kunna sitta någolunda ok. Horneten e skit rolig att köra med jag tycker den blir jobbig att köra allt för länge p.g.a. fartvinden som slår en rätt i bröstet.

Jag tittar lite åt en äldre ninja, zx9/7r 95-97. Jag har inte ännu privat någon men har läst att de ska ha ganska bra körställning. Någon 600:a har jag inte ens funderat på, då jag (enligt mina fördomar) tror att den blir lite för klen då den ska dra runt med 160kg på sadlen. Rätta mig om jag har fel...

vi kan byta....=) bor nära varandra...2 mil faktiskt...
och min gixxer kanske passar dig bättre än vad den passar mig =)...
är faktiskt ute efter 900 hornet...men dem är sällsynta :D

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
En firestorm ligger ju i den prisklassen, är billig och försäkra. Grymt ljud och går tillräckligt fort. Sålde min -98 för någon månad sen för 42k.

Bifogat

• stripes.jpg
    stripes.jpg
    131.5 KB · Visningar: 112

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
vi kan byta....=) bor nära varandra...2 mil faktiskt...
och min gixxer kanske passar dig bättre än vad den passar mig =)...
är faktiskt ute efter 900 hornet...men dem är sällsynta :D

Går den att försäkra??? En "billig" försäkring är ett absolut krav...

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09

den är billig och försäkra via folksam.
är 21 år.precis tagit kortet och helförsäkring helår,alltså påställd året runt ligger på ca 13000kr....halvf kostade ca 7000kr.inte farligt om du jämnför med liknande cyklar...sen är ju allting relativt...:)

tommi

Guest

har en -06 körkort sen -04 bor i eskilstuna nära centrum o betalar strax över 8000:- helår helförsäkring på bilsport mc 30+ färsäkring

hmm såg att du undrade om en annan hoj :) jaja nu vet ni om ni undrar iallafall :tungan

Wasp

WWCND!
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
Triumph RS
Köp en triumph sprint, du sitter bra, har en skyddande kåpa, där e klös nog för att hänga på hyffsat upp till 200 mot sportbågarna, o både du och passageraren sitter bra för både för touring och sportigare körning.

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
Köp en triumph sprint, du sitter bra, har en skyddande kåpa, där e klös nog för att hänga på hyffsat upp till 200 mot sportbågarna, o både du och passageraren sitter bra för både för touring och sportigare körning.

vet inte om jag skrev något otydligt...
men jag skrev något i stil med : "ej intresserad av buell,ducati,triumph och sånna,gärna japanare"

men tack för du titta föbi =)

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Gsxr 750 96-99 är enligt tidningen Bike superkass pallplats på.

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Jag tror du är helt rätt ute med Thunderace det är en sporttouring med fungerande passagerarplats.:tummenupp

När det gäller nakna hojar så är Bandit 1200 grymt fet :tuttar

Last edited:

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Thundercaten är helt okey. Flickvännen sitter perfekt, är ju helsadel på den. Sittställning, tja jag tycker den är helt okey.
Kör gärna inte motorväg eller liknande för långt dock.
Jag hade thunderacen innan och har alltså bytt ner mig i kubik till 600 men det är inget jag ångrar. Den är billigare att ägaoch att köra, jag kan få ner den i 0,4 L/mil över 0,6 har den aldrig druckit men sen kör jag inte som en blådåre heller.

Så en blandning av ekonomi, utseende, bekvämlighet så är caten bara att rekomendera. :tummenupp

Edit: Sen angående att det inte är som på körskolan , samma fenomen upplever jag. Men jag undrar om det inte e kläderna, på körskolan hade man ett slappt goretext med knäskydden på anklarna o hjälmen, ja väl insutten om man säger som så.
Nu har man ett supertajt skinnställ, hjälm o hela kittet, hela frihetskänslan försvinner i de kläderna tycker jag

Last edited:

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
den är billig och försäkra via folksam.
är 21 år.precis tagit kortet och helförsäkring helår,alltså påställd året runt ligger på ca 13000kr....halvf kostade ca 7000kr.inte farligt om du jämnför med liknande cyklar...sen är ju allting relativt...:)

På tok för dyrt (eller för mycket ska jag kanske säga), under 7000:- hel/hel. Det är ungefär vad jag kan acceptera...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept