Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Har kollat på 500 youtube tutorials hur man balanserar däck statiskt på stativ med axel men är nu fast.
Jag har gjort två försök att balansera, det första katastrof och det andra blev bättre men på tok för mycket vibrationer fortfarande.
Hojen gick som på räls med gamla däcket så det är inget med fälg eller lager etc.
Mitt problem just nu är att jag inte vet hur jag ska tolka följande:
1: Spinner hjulet och hittar tyngsta punkten.
2: Vänder på hjulet och spinner igen och den tyngsta punkten är då 180 grader på andra sidan, detta är korrekt, men spelar sidan man sätter fast vikterna med roll?
Ska man balansera på båda sidorna med vikterna?
Jag har inget vattenpass på balanseraren men har använt mig av ett vattenpass på ställningen.
Balanserar ni med "spacers" på?
Måste däcket vara så exakt i mitten på axeln man balanserar med?
Tips?
Jag har gjort två försök att balansera, det första katastrof och det andra blev bättre men på tok för mycket vibrationer fortfarande.
Hojen gick som på räls med gamla däcket så det är inget med fälg eller lager etc.
Mitt problem just nu är att jag inte vet hur jag ska tolka följande:
1: Spinner hjulet och hittar tyngsta punkten.
2: Vänder på hjulet och spinner igen och den tyngsta punkten är då 180 grader på andra sidan, detta är korrekt, men spelar sidan man sätter fast vikterna med roll?
Ska man balansera på båda sidorna med vikterna?
Jag har inget vattenpass på balanseraren men har använt mig av ett vattenpass på ställningen.
Balanserar ni med "spacers" på?
Måste däcket vara så exakt i mitten på axeln man balanserar med?
Tips?
Last edited: