Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Verkar lurigt men får man till en sådan manöver är man kungenI skogen kan du ta hjälp av sidostödet på hojen.
Framhjul så inget drev bara skivor.Det här låter konstigt? Däcket brukar inte sitta fast på fälgen om det är cross eller offroadfälgar med däcklås?
Det borde bara vara att peta in däckjärnet ungefär 1dm från däcklåset, pressa ner däcket på motsatta sidan så att det går ner i diket på fälgen när du sedan bänder över med däckjärnet. Vik in däckjärnet under bromsskivan så att det är låst. Ta nästa däckjärn en lagom bit ifrån det första.
Just det där med att pressa ner däcket på motsatta sidan om där man jobbar med järnen är nog det vanligaste misstaget som nybörjare missar.
Och lägg förslagsvis drevet neråt mot marken om du inte är masochist som gillar att riva sönder knogarna mot drevet.
Det ser ut att vara ett ganska vanligt gatdäck med en typisk vägfälg, och de kan ju sitta fast lite. Är man ovan och de har suttit ett tag blir det ju jobbigare att bryta loss dem med.Det här låter konstigt? Däcket brukar inte sitta fast på fälgen om det är cross eller offroadfälgar med däcklås?
Det borde bara vara att peta in däckjärnet ungefär 1dm från däcklåset, pressa ner däcket på motsatta sidan så att det går ner i diket på fälgen när du sedan bänder över med däckjärnet. Vik in däckjärnet under bromsskivan så att det är låst. Ta nästa däckjärn en lagom bit ifrån det första.
Just det där med att pressa ner däcket på motsatta sidan om där man jobbar med järnen är nog det vanligaste misstaget som nybörjare missar.
Och lägg förslagsvis drevet neråt mot marken om du inte är masochist som gillar att riva sönder knogarna mot drevet.
Grattis och bra jobbat!Hallelulja! Tur man kom ihåg knätricket!
Jag lärde mig kränga däck den hårda vägen, däcket hade blivit en del av den rostiga plåtfälgen, och jag hade bara skruvstäd och Biltemas däckjärn i lödtenn. Någon timme, många svordomar och mycket svett senare hade jag vunnit, men det var inte direkt en walk over-segerSen kanske mitt däck har runkat ihop för det är gammalt som fan. Man max 4-5 år skulle jag säga.
Komma o tjôta såhär i efterhand, men du bör ha stöd under fälgen som Ulvhamne skriver - annars riskerar du att göra bromsskivan skevVi är loss!
Däckvärmare eller bastu eller låta värmefläkten blåsa på däcket en halvtimma - gör det mjukt o fintVill inte vara pessimist, men nu skall du få på det nya däcket också.
PErsonligen tycker jag att om man inte har vinklade ventiler med o-ringstätning utan såndär gummipluggar med stam så ska man byta dem när man byter däck. De kostar inte många öre så det är inte värt att snåla på det när man ändå har däcket av.Kom ihåg att smörja ordentligt vid påsättandet
Och kolla om ventilen har sprickor eller är hård som bakelit! Byt hellre än att svära när det minst passar.......
Kom bara ihåg att INTE använda BILVENTILER, det SKALL vara de KORTARE ventilerna för MCPErsonligen tycker jag att om man inte har vinklade ventiler med o-ringstätning utan såndär gummipluggar med stam så ska man byta dem när man byter däck. De kostar inte många öre så det är inte värt att snåla på det när man ändå har däcket av.
Ger klara pluspoäng vid gruppkörning i skogenFunderar på att ta fram fogsvansen och såga däcket?
Tack, det förtjänar jag. Detta fick jag jobba hårt för. Nu är nya däcket på plats med. =)Grattis och bra jobbat!
Nu har du den lätta biten kvar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |