Hjälp mig lyckas bättre i år!(tips om sommarjobb)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Efter föra årets sista-minuten-jag-måste-ha-jobb panik som lede till att jag jobba med alla saker bonden inte ville göra på en gård. (mocka i stallet, tvätta hos korna, medans han åkte runt i en dyr traktor och gjorde sig viktig..) :död

Så hade jag tänkt att ni skulle hjälpa mig, har ni några generela tips om vart jag kan söka jobb?

Nu mera bor jag i vaxholm. Jag är vaken och inte nog räknad så länge de ger pengar. Fysiskt är inget problem. Det ända jag inte kan göra är stava korekt.

Vilka brancher behöver mer lågutbildat folk på sommaren?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
ställningsjobbare, bära plank hela dagarna, svart jobb och ganska bra pröjs. Har jag hört iallafall

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jocke W skrev:
ställningsjobbare, bära plank hela dagarna, svart jobb och ganska bra pröjs. Har jag hört iallafall

Ja de hade varit helt okej men har du någon bra ide om hur man börjar? :confused:

Ringa runt till alla bygg firmor? Eller klampa in på ett bygge å fråga?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
prulle skrev:
Ja de hade varit helt okej men har du någon bra ide om hur man börjar? :confused:

Ringa runt till alla bygg firmor? Eller klampa in på ett bygge å fråga?

Leta upp ställningsbyggar firmor i Gulasidorna istället och ring runt.

Det är hårt jobb och kan vara farligt om du skall hänga på fasader,du kommer ju bygga alla säkerhetsåtgärder och ställningar så att alla andra kan jobba tryggt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Långa farbron skrev:
Leta upp ställningsbyggar firmor i Gulasidorna istället och ring runt.

Det är hårt jobb och kan vara farligt om du skall hänga på fasader,du kommer ju bygga alla säkerhetsåtgärder och ställningar så att alla andra kan jobba tryggt.

Jo men de gör det ju lite spännande.. Ska ringa imorgon tror ja. :) Tack för tipset Jocke.

Fler?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bikerbitch skrev:
Vad skulle du själv vilja göra?
Jättebra att du är ute redan nu iallafall, i god tid.

Det är det som är kruxet jag vet inte riktigt. Allt som inte är allt för enformigt och hyffsat betalt är okej för mig.

Ska höra med vaxholms bolaget om dom behöver biljetare till sommarturerna.

Alla verkstäder runt om vaxholm är så små så dom har problem att sysslel sätta sig själva/har inte råd med sommar jobbare.

Har inte eniro någon sök funktion som man kan se alla företag i ett vist område? Ska undersöka de nu. :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
prulle skrev:
Det är det som är kruxet jag vet inte riktigt. Allt som inte är allt för enformigt och hyffsat betalt är okej för mig.

Ska höra med vaxholms bolaget om dom behöver biljetare till sommarturerna.

Alla verkstäder runt om vaxholm är så små så dom har problem att sysslel sätta sig själva/har inte råd med sommar jobbare.

Har inte eniro någon sök funktion som man kan se alla företag i ett vist område? Ska undersöka de nu. :)

Jo såhär kan du t ex göra: http://gulasidorna.eniro.se/query?search_word=Motorcykel&where=&what=yp&newSearch=1

Sök lite motorcykelbutiker. Det kostar inget att fråga.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Kan du tänka dig ett riktigt tråkigt jobb kan jag rekomendera industri.. Jag har arbetat på en limfabrik i 3 sommrar.. Får ut ca 15 tusen efter skatt i månaden... Det är inte illa för ett sommarjobb. Dessutom har det gett mig truckkort vilket inte är helt fel i framtiden.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Simp skrev:
Kan du tänka dig ett riktigt tråkigt jobb kan jag rekomendera industri.. Jag har arbetat på en limfabrik i 3 sommrar.. Får ut ca 15 tusen efter skatt i månaden... Det är inte illa för ett sommarjobb. Dessutom har det gett mig truckkort vilket inte är helt fel i framtiden.

Är en liten del av den lönen kompensation för allt lim man drar i sig? :rolleyes:
Bätte betalt än butiksjobb. Perfekt ju för den som vill dra in lite cash samt truckkort.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Simp skrev:

Hmmlåter helt okej, ska ringa runt lite imorn.

Bikerbitch skrev:
Jo såhär kan du t ex göra: http://gulasidorna.eniro.se/query?search_word=Motorcykel&where=&what=yp&newSearch=1

Sök lite motorcykelbutiker. Det kostar inget att fråga.

Nej det har du så rätt i.
Men de finns inga motorcykel assosierade företag inom 3 mils radie som är tillrkligt stora.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Bikerbitch skrev:
Är en liten del av den lönen kompensation för allt lim man drar i sig? :rolleyes:
Bätte betalt än butiksjobb. Perfekt ju för den som vill dra in lite cash samt truckkort.

Man får nog snarare se limmet som en arbetsförmån. Det är inte på alla jobb man får sniffa kontaktlim på arbetstid...

Nej allvarligt så är det bra ventlierat så limmet som sådant har aldrig varit något problem för mig. Sen brukar man kunna få jobba ungefär hur mycket övertid man vill.. Och då är man snart uppe i 20tusen efter skatt...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Simp skrev:
Man får nog snarare se limmet som en arbetsförmån. Det är inte på alla jobb man får sniffa kontaktlim på arbetstid...

Nej allvarligt så är det bra ventlierat så limmet som sådant har aldrig varit något problem för mig. Sen brukar man kunna få jobba ungefär hur mycket övertid man vill.. Och då är man snart uppe i 20tusen efter skatt...

En dum fråga, men vad gör man på en lim fabrik?

Ringde alla ställningsbyggar firmor i mitt närområde idag, inget napp.

Jonathan

Guest
Att jobba hos en bonde är det bästa du kan göra på en sommar :)

Men då ska du givetvis göra de flesta sysslor man kan på en bondgård. Inte bara gå o städa skit hela dagarna.

Jag har jobbat fyra somrar hos en bonde (min kusin f.ö), visst det är inte superbra betalt men jag fick jobba hur mycket jag ville och det som var allra bäst var att få vara ute om dagarna och kroppsarbeta :tummenupp

Jag tycker du ska söka hos en seriös bonde redan nu!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kommunen brukar ha endel, och posten

(f.ö vill posten jättegärna ha arbetare till jul då det är dags för julkorten)

Knegade hos parkförvaltningen förra sommarn.. Kul och man fick vara ute i solen och arbeta fysiskt!

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag jobbade hos posten.

Lönen är 62 kr per timme så det är ganska kasst betalt (du kanske får mer om du är myndig iof).

Det är ganska slitsamt men man slutar tidigt iaf.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Vikingarockaren skrev:
Jag jobbade hos posten.

Lönen är 62 kr per timme så det är ganska kasst betalt (du kanske får mer om du är myndig iof).

Det är ganska slitsamt men man slutar tidigt iaf.

62 kronner är bättre än att göara av med 20 kronnor.

Vadå bra att man sluta tidigt? kan lika gärna jobba hela dagen när jag ändå jobbar.. Eller slutar man typ vid 11 de vore ju ganska soft.

Lugn skrev:
Provat bemanningsföretag?

Nope Ska dom ha lågutbildad muskel kraft? :confused:

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Njae men relativt tidigt. Beror på om du jobbar övertid också, jag hade ett jobbigt jävla distrikt så jag fick jobba mycket övertid.

Men bättre än att sluta kl 18 iaf:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
Kommunen brukar ha endel, och posten

(f.ö vill posten jättegärna ha arbetare till jul då det är dags för julkorten)

Knegade hos parkförvaltningen förra sommarn.. Kul och man fick vara ute i solen och arbeta fysiskt!

Ska flytta under jul helgen (från ystad till vaxholm) så de går ju tyvär inte..

Komunen ger väll typ 38 kronner i timmen? att va ute hela dagarna är skönt om det är bra väder.

Vikingarockaren skrev:
Njae men relativt tidigt. Beror på om du jobbar övertid också, jag hade ett jobbigt jävla distrikt så jag fick jobba mycket övertid.

Men bättre än att sluta kl 18 iaf:D

Får man betalt per timme? då lönnar det sig ju att söla? är det inte ackord?

Typ vilka arbetstider hade du?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...