Ska sitta och studera a twist with the wrist? nu Men jo, man kan ju både dra på ena sidan av styret och trycka på det andra. Sen har jag bara märkt att ju mer man hänger ut kroppen desto mer svänger hojen.
Tänk dock på att sittställningen är väldigt upprätt på min hoj.. Tatt lugnt, jag ska köra bana i år
nej, vill inte bli en rossi heller, men jag har en personlig filosofi med allt och den gör att jag hela tiden vill bli bättre, oavsett om jag modellerar, programmerar eller kör mc.
Tänk dock på att sittställningen är väldigt upprätt på min hoj.. Tatt lugnt, jag ska köra bana i år
nej, vill inte bli en rossi heller, men jag har en personlig filosofi med allt och den gör att jag hela tiden vill bli bättre, oavsett om jag modellerar, programmerar eller kör mc.
Jo tack, har förstått att fjädringen är viktig. Inte nog för att min är alldeles för mjuk utan för att jag hört en styv fjädring är bra om man vill slänga in hojen i små snabba kurvor.
Försöker hantera gaskontrollen, då det var ett av de allra första rookie-misstagen jag gjorde att släppa gas och börja bromsa i en kurva. Slutade i en olycka, iallafall nu så håller jag alltid jämn gas och styr om något bara mer istället för att få panik som jag fick då. Tycker man lär sig mycket på att titta på skicka förare och framförallt lyssna på motorljudet, det avslöjar ju hur de gör med gasen iallafall.
Men känner också att jag har svårt att förklara allt, märkte bara att efter jag hade suttit ett 100-tal timmar på hoj i slutet på säsongen så hade jag ett mycket bättre flyt i allt jag gjorde.
Sen vart det först mot slutet som jag vågade lägga hojen så mycket att min ena fotpinne tog i
En GS500F, har dock lagt ut den för försäljning. Vill byta till en GSR600/FZ Fazer/ER6
Kolla Yamaha XJ6 också.. Inte kört dem men de verkar grymt fina faktiskt. Hade varit mitt val i klassen!
*tips*
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |