Hjälp mig med tv nu!

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Jaha nu sitter man här med sin nya pv70 och glädjen förbyttes snabbt mot ilska när vi upptäckte två vita vågräta streck som är ca en millimeter tjocka över hela skärmen. Provade köra dvd och det är samma sak där så det har nog inget med antennen eller mottagningen att göra. Kan man göra något själv eller det är bara att skicka tillbaka skitet igen.? Mycket irriterande...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jaha nu sitter man här med sin nya pv70 och glädjen förbyttes snabbt mot ilska när vi upptäckte två vita vågräta streck som är ca en millimeter tjocka över hela skärmen. Provade köra dvd och det är samma sak där så det har nog inget med antennen eller mottagningen att göra. Kan man göra något själv eller det är bara att skicka tillbaka skitet igen.? Mycket irriterande...

Sånt händer tyvär och du kommer garanterat få en ny maskin.

Vad det gäller "inkörningen" så mår alla plasmor bra av att köras med sänkt kontrast och sänkt ljusnivå under första veckan eller två. Bilden blir faktiskt bättre efter det.

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Sånt händer tyvär och du kommer garanterat få en ny maskin.

Vad det gäller "inkörningen" så mår alla plasmor bra av att köras med sänkt kontrast och sänkt ljusnivå under första veckan eller två. Bilden blir faktiskt bättre efter det.

Nu har ilskan förbytts mot förvirring istället.

Efter några timmars tittande på strecken så försvann dom! Ska ringa netonnet och höra om den ska skickas tillbaka igen eller om jag behåller den fast dom gör en liten notis om det, så ifall det kommer tillbaka efter någon vecka så kan det kanske ändå räknas som transportskada.
Felet var mycket märkligt. Dom syntes klart och tydligt när bilden var vit/ljus. När den var mörk såg man endast dom när man stod riktigt nära. Det första man tänkte var att det var samma fel som jag hade på en gammal laptop som fick liknande (men helt svarta) linjer när den var några år gammal som aldrig gick bort.
Någon som vet vad det kan bero på och om man vågar hoppas på att dom är borta för gott?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ska ringa netonnet ?

Skicka ett mail till NetOnNets kundtjänst så får du ett bevis på att du gjort en "anmälan" om strecken kommer tillbaka. Borde vara lättare att få igenom en reklamation vid ett senare tillfälle om du kan uppvisa att du redan anmält saken en gång... Särskillt om fenomenet bara uppstår ibland. Risken är ju annars att du reklamerar och skickar in skärmen och väl där ser de inget fel så får du tillbaka burken utan åtgärd...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idag sålde de 42" LCD på Mediamarkt för 7777:- men den var å andra sidan inget vidare. Så jag och polaren åkte till Elgiganten och där kontrade de med att sälja en annan 42" LCD för 6990:- istället som var betydligt bättre i verkligheten, på pappret vet jag inte.
När jag betalade min dammsugare, köksberedare samt mixer i kassan så var det en person som precis hade köpt ca 10st sådana skärmar på Mediamarkt och beställt 2 taxibussar som hämtade dem, så snart översvämmas blocket med billiga lcd's antar jag.
Bara ett tips om ni vill köpa billigt skit inom kort...

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Fick svar nu att jag ska skicka tillbaka den :gnissla

Om jag chansar och behåller den, vad händer då om det kommer tillbaka?
Känns som att den skickas tillbaka och dom hittar ingenting (eftersom den faktiskt fungerar som den ska nu) och jag åker på undersökningskostnaden.
Så om jag behåller den är det värsta som kan hända att jag åker på fraktkostnaden också eftersom själva felet måste täckas av garantin?

Kan man kräva att få en annan även om dom inte hittar något fel på denna?

Dark_Messenger

Guest
Det blev en 37 tums samsung iallafall. Det var den jag fastnade för utseendemässigt. Hänger numer så fint på väggen i vardagsrummet. :) Tack för hjälp o idéer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför lcd om du inte ska använda den som datorskärm?

Vad jag vet så är det ingen lag på att man ska köpa plasma om man inte ska använda den som bildskärm :va

Det finns rätt många som föredrar bilden från en LCD, så då köper dom det.

Själv föredrar jag (än så länge) CRT, då jag tycker att dom andra teknikerna fortfarande är för dyra, ger för dålig bild (det kan ha ändrats sedan jag sist jämförde) och jag dessutom har en fungerande CRT.

Men vem vet, blir prisraset så stort som många optimister tror så kanske jag skaffar en platt-tv efter jul...

Jag matar min tv med signal från en CanalDigital-box, så jag har goda förutsättningar att få bra bild IAF.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad jag vet så är det ingen lag på att man ska köpa plasma om man inte ska använda den som bildskärm :va

Har jag sagt det?
Ser dock ingen anledning till att köpa en lcd istället för plasma såvida man inte ska ha den som datorskärm.

Kolla film/tv på en lcd sen kollar du på en plasma.
Så förstår du varför.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har jag sagt det?
Ser dock ingen anledning till att köpa en lcd istället för plasma såvida man inte ska ha den som datorskärm.

Kolla film/tv på en lcd sen kollar du på en plasma.
Så förstår du varför.

Han kanske har väldigt ljust i rummet där TV'n ska stå?
Han kanske spelar mycket TV spel där delar av bilden är statisk?
Han kanske inte vet varför, men alla Plasmor han har sett har haft skitbild och alla LCD har haft bra bild?

Jag har sett film på både LCD och Plasma, jag vet faktiskt inte vad det blir när jag ska köpa platt...

Dark_Messenger

Guest
Ni har båda fel :hihi Jag köpte den för att det var den snyggaste jag kunde hitta. Har bara sett på den i kanske 10 min än så länge. Kollar aldrig på tv liksom.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag har sett film på både LCD och Plasma, jag vet faktiskt inte vad det blir när jag ska köpa platt...

Först bör du nog investera i ett par nya glasögon/linser.

Han kanske har väldigt ljust i rummet där TV'n ska stå?'
Är nog inte allt för många som har sitt sovrum fullt med lysrör på när dom ser på tv..

Ni har båda fel :hihi Jag köpte den för att det var den snyggaste jag kunde hitta. Har bara sett på den i kanske 10 min än så länge. Kollar aldrig på tv liksom.

haha :tummenupp

Last edited:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S

Det finns rätt många som föredrar bilden från en LCD, så då köper dom det.

Själv föredrar jag (än så länge) CRT, då jag tycker att dom andra teknikerna fortfarande är för dyra, ger för dålig bild (det kan ha ändrats sedan jag sist jämförde) och jag dessutom har en fungerande CRT.

Men vem vet, blir prisraset så stort som många optimister tror så kanske jag skaffar en platt-tv efter jul...

Jag matar min tv med signal från en CanalDigital-box, så jag har goda förutsättningar att få bra bild IAF.

köpte den här för 9990 på mediamarkt. Skulle skaffa comhemabonemang och box på samma gång, men tyskjävlarna har inget samarbete med comhem och säljer inte deras boxar eller abonemang. Efter som jag inte hade tid att åka vidare efteråt körde jag hem och monterade upp tv,n. Jaja, ja kopplar väl in det analoga så länge å testar. Det var fanimej bättre bild än på plasman än var det var på crt,n (som inte alls var dum innan den gick sönder.
Bilden blir ju grymt mycket bättre med dvd som källa eller med den inbyggda digtalmottagaren och bordsantenn. (Ps2-dvd. Har inte börjat leka med hdmi-ingångarna ännu)

Men att det skulle vara så bra med analogt in fick mig att hicka till. Det skall givetvis bli digtalt, men eftersom comhem inte erbjuder någon box som lockar för tillfället så får det nog vänta lite till.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!