Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Vad är en scarver förresten?
En av världens fulaste motorcyklar.
Vad är en scarver förresten?
En av världens fulaste motorcyklar.
VA? Annorlunda kanske, men ful...? Tycker det är lite coolt med nytänk. Smaken är ju som baken, jag kan t.ex. inte tycka en Ducce monster är särskilt vacker, men den har en coolfaktor den me.
Jo, du har helt rätt.Är inte Diversion 600 den tråkigaste hojen i alla kategorier någonsin? Jag menar när man ser en stackare på en sådan så tänker man att han eller hon har tänkt igenom alla andra möjligheter som finns och ändå sitter denne här på en Diversion 600. Jag menar VASKADDU?!
Har du kollat på Suzuki SV650?
Sen har jag en fråga som är "off topic", strider kanske mot regelverket i forumet. Ordet "Bulten" förekommer titt som tätt, va e de?
Har du kollat på Suzuki SV650? De är ju populära och tror jag en hoj som ger lite mer "rolig" feedback. Den är ändå lite "lugnare" än tex en Hornet som ju behöver mer varv för att komma helt till sin rätt.
Åh, tusen tack för svar, sorry att jag stack ut å åkte ist för att svara på frågor.
Jag amatörkör så det behöver inte vara nåt avancerat. Krypkör en del i stadstrafik så det måste vara en lätt å låg hoj så fossingarna bottnar. Och så gillar jag att sitta upprätt, inge hänga på styret.
Tror att 25 är ok ändå som inbyte, köpte den för 33 och nu har den ramlat, 3 lackskador, snett styre, krokig fotbroms och hela bakljusfästet trasigt, inget jag kan fixa själv, och för dyr självrisk för att lämna in liksom. Plus att bromsbeläggen bak är slut, då är det väl ändå dags att köpa nytt?
Ok, ska kolla Sukkan, Triple, Monster och FZ då. BMW är lite för stor för mig.
Aha. Det var inte du som var inne och fick fotpinnen bytt efter stormen? Det var jag som skruvade dit den
JO! Det var jag, himla bussigt av dig! Och du rekommenderade 800an, men den känns lite stor, men den är schnygg!
Att Yamman skulle vara seg och trist, nej? Jag tyckte den var snäppet roligare än Er6:an, men samma pris, och så satt jag lite lite bättre på Yamahan. Men som nån skrev så kanske det är en helt ny version, inte alls samma som för några år sen?
Om jag skiter i att byta in Scarvern då och säljer den själv ist, vad tror ni en rimlig prutmån hos en handlare är?
Ska inte kapa BusAnnas tråd men Konsumentköplagen - tre år!Rep kostnaden kommer att hamna på 12-15k.
Husqvarnas generalagent Halvards Motor AB Eskilstuna, tänker inte vara med att betala, eftersom garanti tiden gått ut (1år), samt att serviceboken inte är korekt ifylld.
Trollhättans Mc Sport Klas Olofsson hävdar också att ingen garanti kan gälla efter två år, inte heller den allmänna reklamationsrätten, man som konsument har inom två år.
Jaja nu ska jag inte tjata mera. Det jag vill veta är om detta är kass kvalitet? Eller normalt slitage? Håller Ktm/Husaberg mfl bättre?
REKOMENDERAR ER ATT INTE KÖPA EN HUSQVARNA
Hoppas ni får en bättre mc sommar än mig!
Ska inte kapa BusAnnas tråd men Konsumentköplagen - tre år!
Dock kan du få lite emot dig om du inte har servat hojen enligt plan... Men försök! Hota med ARN. Lycka till!
Sorry för kapningen..
Men nu vet BusAnna & ni andra att Husqvarna verkar vara rena kina kvaliteten, så ni inte behöver göra samma miss som mig.
Jaha är det 3 år, då ska jag iaf försöka. Det är ju ändå en hel del pengar det handlar om.
Hej sporthojs folk!
Jag har råkat ut för det en hojåkare alldrig vill vara med om. I söndags brakade min Husqvarna sm510r ihop utanför Jönköping. Den är av årsmodell 2008 & har rullat 1200 mil. Troligtvis är det veven som gått av/lagret skurit.
Min fråga till er andra med erfarenhet av motarder/enduro av samma märke eller av annat märke, har upplevt något liknande?
För mig känns det iaf fall bittert att man i god förhoppning köpt en bra motard med bra kvalitet, när övervägande delen av Europa eliten i supermotard väljer detta märke.
Husqvarnan kostade ca 80k vid inköp, 21/5-08. Den är servad med kärlek & omsorg. Dock ej stämplad i bok. På en enduro med samma motormodell rekomenderar Husqvarna ett oljebytes intervall på 16h. Jag har bytt ojla & filter på min var 3-5:e timme.
Borde inte en modern motorcykel hålla lite längre?
Rep kostnaden kommer att hamna på 12-15k.
Husqvarnas generalagent Halvards Motor AB Eskilstuna, tänker inte vara med att betala, eftersom garanti tiden gått ut (1år), samt att serviceboken inte är korekt ifylld.
Trollhättans Mc Sport Klas Olofsson hävdar också att ingen garanti kan gälla efter två år, inte heller den allmänna reklamationsrätten, man som konsument har inom två år.
Jaja nu ska jag inte tjata mera. Det jag vill veta är om detta är kass kvalitet? Eller normalt slitage? Håller Ktm/Husaberg mfl bättre?
REKOMENDERAR ER ATT INTE KÖPA EN HUSQVARNA
Hoppas ni får en bättre mc sommar än mig!
Bara för du haft en Kawa zr7s är det ju inte samma hoj som en z750, även om det också är en kawa. tycker du skall prova endå.
KTMen är en snel hest :havre. Den kastar bara av föraren om han inte släpper av gasen när man ligger på balanspunkten
Sedan har jag hört att cheyer uppskattar vibbarna ifrån stånkan i ktmen också
1200 mil på en racemotard med bara oljebyten? opcorn
Sorry...men det du borde ha köpt är en KTM LC4, alt XR650R...raceprylarna räknar drifttid i timmar, och ingen av märkena är nå' bättre än de andra.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |