Hjälp mig resonera runt hojköp

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Bandit 600? Både den nya och den gamla modellen är trevliga och i det segmentet du letar. Sedan finns ju Yamaha Fazer 600/FZ6 också.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
nu har jag provkört och provsuttit lite mer, Ducce, Suzuki och BMW. Trevliga men er6 och XJ känns bäst när det gäller hanterbarhet, så jag ska kolla lite pris och så, så får jag se vad det blir.

Har även provåkt bärgningsbil idag::2cool

Visste ni det, att förutom fylla på olja ska man behöva tanka skiten också! :6surkart

Bifogat

• bärgad.jpg
    bärgad.jpg
    229.7 KB · Visningar: 117

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hej sporthojs folk!

Jag har råkat ut för det en hojåkare alldrig vill vara med om. I söndags brakade min Husqvarna sm510r ihop utanför Jönköping. Den är av årsmodell 2008 & har rullat 1200 mil. Troligtvis är det veven som gått av/lagret skurit.
Och du är på allvar förvånad över att skjuta veven efter 1200mil på en 510?
DET tycker jag är konstigt.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Bandit 600? Både den nya och den gamla modellen är trevliga och i det segmentet du letar. Sedan finns ju Yamaha Fazer 600/FZ6 också.

Visst du har en poäng. Själv kör jag en Fazer 600, å den tycker jag tar ett tag att "köra in sig på". Var dock ute idag på en helt fantastisk sträcka med nylagd asfalt och många sköna kurvor. Tänkte att "det här skulle man ha filmat..." oj, spårar ur lite. Tillbaka till ämnet :) Banditen väger iofs lika mycket som Fazern men jag tror att den har lite högre tyngdpunkt för den upplevs som MYCKET tyngre (min högst personliga uppfattning). CBF'en är ju lätthanterlig som få.

nu har jag provkört och provsuttit lite mer, Ducce, Suzuki och BMW. Trevliga men er6 och XJ känns bäst när det gäller hanterbarhet, så jag ska kolla lite pris och så, så får jag se vad det blir.

Visste ni det, att förutom fylla på olja ska man behöva tanka skiten också! :6surkart

Vad har HAN för namn, dumskallen som inte tankat... För det är ju inte en kvinnas jobb! :kulspruta

Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap

Haha :tummenupp
ett litet tipps: nolla trippen varje gång du tankar så har du koll på hur långt du kommer. jag gör det även om jag har varningslampa för reserven.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha :tummenupp
ett litet tipps: nolla trippen varje gång du tankar så har du koll på hur långt du kommer. jag gör det även om jag har varningslampa för reserven.

Meh. Jag kan se hur många mil jag har kvar i tanken. Det är rätt praktiskt faktikst.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Vad har HAN för namn, dumskallen som inte tankat... För det är ju inte en kvinnas jobb! :kulspruta

Ja det vet jag inte, uppfattade inte riktigt hans namn... Och han sa att han skulle ringa mig efter tennisen, men han har nog glömt fylla på mobilen för ännu har han inte ringt...

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Problem solved, tack för all input!

Bifogat

• xj6 Diversion.jpg
    xj6 Diversion.jpg
    43.1 KB · Visningar: 82
Nyheter