Hjälp mig välja rätt mc-stövlar!!

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag hade köpt Supertech:en för att de sitter kanon på mig. TCX har jag för breda fötter för så de sitter riktigt illa. Testa vilka som sitter bäst, rent skyddsmässigt är de ungefär lika bra.
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Ok, jag har rätt smala fötter så TCX kanske passar mig något bättre då mao..

Läste på denna sida (http://www.mcbutiken.se/?cat_id=25) att det endast var de vita Alpinestars Supertech R som hade ventilation typ. Och att det inte fanns på de svarta... det låter skitskumt..
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Jag tycker supertechen sitter råtight första tiden men det går till sig efter några "pass". Jag har nog inte särskit breda fötter... Kan inte uttala mig om TCX:en.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Körde Dainese Axial race innan jag lämnade in dem. Klotade i högre hastighet, och det enda som blev skadat var skinnet som blev lite skrapat samt lite av kolfibert som åkte av.

Har inte provat mycket andra märken, men tycker de satt riktigt skönt och var även sköna att gå i :)
Dessutom samma som Rossi har, hihihi.. Kolla upp dem om någon butik har dem i närheten av dig! :)
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Jag köpte TCX/oxtar och vart nöjd med dem. Tror jag har relativt "normal anatomi" och det enda jag reagerade på var att hälen vart lite tajt. Köpte ett par begagnade, använda en gång, och vart verkligen nöjd. De ventilerade foten oväntat bra och är kanske just därför inte helt täta kanske. Mina är dock inte exakt samma modell.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ok, jag har rätt smala fötter så TCX kanske passar mig något bättre då mao..

Läste på denna sida (http://www.mcbutiken.se/?cat_id=25) att det endast var de vita Alpinestars Supertech R som hade ventilation typ. Och att det inte fanns på de svarta... det låter skitskumt..

Det låter märkligt. Åk och testa! Ska tilläggas att jag också har ett par Oxtar TCX Gore som är ett par år gamla, de är fantastiskt bra. Men sen de bytte namn till TCX så passar inte deras modeller längre.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Ok, jag har rätt smala fötter så TCX kanske passar mig något bättre då mao..

Läste på denna sida (http://www.mcbutiken.se/?cat_id=25) att det endast var de vita Alpinestars Supertech R som hade ventilation typ. Och att det inte fanns på de svarta... det låter skitskumt..

Joo, det är faktiskt så. De vita är "sommarmodellen", vet dock inte om det går att få svarta med vent lr tvärtom. Men det lanseras så iaf.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Hur är biltemas stövlar? Har bara sett dem på nätet då vi ej har biltema här på ön.
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Joo, det är faktiskt så. De vita är "sommarmodellen", vet dock inte om det går att få svarta med vent lr tvärtom. Men det lanseras så iaf.

Shit va surt, då går de nog bort. För jag kan verkligen inte tänka mig de vita. Vill ju inte se ut som Han Solo =) De svarta hade däremot vart najsa.. men ventilationen e nog rätt viktig... det här blir svårare och svårare =/

Körde Dainese Axial race innan jag lämnade in dem. Klotade i högre hastighet, och det enda som blev skadat var skinnet som blev lite skrapat samt lite av kolfibert som åkte av.

Har inte provat mycket andra märken, men tycker de satt riktigt skönt och var även sköna att gå i :)
Dessutom samma som Rossi har, hihihi.. Kolla upp dem om någon butik har dem i närheten av dig! :)

Låter ju inte helt fel. Hur är känslan ? Viktigt att det känns bra så precisionen blir så bra som möjligt när man kör..
 
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Shit va surt, då går de nog bort. För jag kan verkligen inte tänka mig de vita. Vill ju inte se ut som Han Solo =) De svarta hade däremot vart najsa.. men ventilationen e nog rätt viktig... det här blir svårare och svårare =/



Låter ju inte helt fel. Hur är känslan ? Viktigt att det känns bra så precisionen blir så bra som möjligt när man kör..

Här ser man att dom vita har mer ventilation.
http://www.biker-land.de/en/Boots/Racing-boots Bra pris på skor iallafall
 

Bifogat

  • 695_0.jpg
    695_0.jpg
    56.4 KB · Visningar: 108
  • 696_0.jpg
    696_0.jpg
    54.3 KB · Visningar: 128

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
riktigt bra priser... kan man åka på "straff-tullavgifter", eller är det helt riskfritt att beställa därifrån?

Tysk sida. Om jag inte har helt fel så e det tull samt moms fritt inom EU land.
Har själv aldrig handlat därifrån så vet ej om det är en bra/dålig sida att handla ifrån.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Åker med just denna TCX modell som du länkar till.(vita)
Provade olika tillverkare och modeller och fann att denna modell satt bra på mig och framför allt - är till och med helt bekväma att gå runt i, nästan som vanliga skor... (det var definitivt inte mina tidigare Sidi)
Köpte dem i våras och är helnöjd ! :)

Det bästa du kan göra är att åka och prova de olika modellerna "side by side", sedan vet du vilken som passar dina fötter bäst. :tummenupp
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Japp, imorrn åker jag och testar TCX-modellen.. Alpinestar S-R är det ju ingen här som har, så det blir svårt att testa..
 

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
är det någon här som har elelr har testat Alive Mx Performance MC stövlar ifrån sharkspeed.com
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej!
Jag fick alive mx stövlar igår och skickade tillbaka idag.
Så jäkla trånga att man kunde inte få upp dragkedjan alls. Min spinkiga sambo och hennes dotter provade men inte heller dom kunde få upp kedjan och ändå så har dom några strl mindre än mig. Själva foten satt jättebra men sen var det stopp fattar inte hur det kan vara så pga dom ska ju vara anpassade efter strl. Har du 41 som jag så måste det väl vara ett annat mått på skaften än till den som har tex 38. Blev så jäkla besviken ville verkligen ha dessa tyckte dom var riktigt snygga till en bra peng. Och det blev ju en massa extra kostnader bara frakt fram och tillbaka nästan 400kronor.
Mvh
Mickeninja
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top