Hjälp, ni som LV registrerat en hoj med COC intyg

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
hur går det med detta?

jag har blivit erbjuden en e-reggad husa 650 + coc dokument å blinkers å grejer för att kunna lv-regga den så jag är lite nyfiken på vad man måste kolla att det stämmer och exakt vilka papper man behöver och vad det ska stå i dom.

har läst här i tråden och det står mycket om strypningar, varför kan man inte regga den med full effekt?
/mvh erik
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
tyson skrev:
2263296 hur går det med detta?

jag har blivit erbjuden en e-reggad husa 650 + coc dokument å blinkers å grejer för att kunna lv-regga den så jag är lite nyfiken på vad man måste kolla att det stämmer och exakt vilka papper man behöver och vad det ska stå i dom.

har läst här i tråden och det står mycket om strypningar, varför kan man inte regga den med full effekt?
/mvh erik
Fulleffekt uppfyller inte avgas och bullerkrav för landsvägsgodkända hojar. Möjligtvis att du kan regga om den på fulleffekt efter att du fått igenom den som landsvägscyckel. Själv tycker jag det låter mycket skumt att säljaren inte själv reggat om han nu har allt. Kan tillägga att jag lagt ner mycket tid och pengar själv på att få igenom min husaberg men inte lyckats. Dock har andra gjort det. Det är vissa papper som kan strula till sig ordentligt, spec när det handlar om just husaberg då personalen försöker vara så laglydiga som möjligt. :gnissla
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
tyson skrev:
2263802 följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
Är själv inte säker men 800kr i böter vid första företeelsen, indraget körkort andra. Kan det stämma? :va
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
tyson skrev:
2263802 följdfråga:
vad händer om man kör e-reggad hoj på vägen?
indraget körkort?
Inte ett dugg skulle jag tro,åtminstone inte om du har endurolicens.
 

MC Doktorn

Guest
Läst igenom denna tråd vilket visar vilken sjuk byråkrati det finns kring detta att LV regga en E reggad hoj.

Kör själv E reg och endurolicens(200:-tillägg på en vanlig rr licens) och 1/2 försäkrat.
Brassar lite grusväg till träningen.
Stoppar dom mig kommer jag hävda detta.
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
Läst igenom denna tråd vilket visar vilken sjuk byråkrati det finns kring detta att LV regga en E reggad hoj.

Kör själv E reg och endurolicens(200:-tillägg på en vanlig rr licens) och 1/2 försäkrat.
Brassar lite grusväg till träningen.
Stoppar dom mig kommer jag hävda detta.

hej! vet du vad det är för bestämmelser när det gäller körning med e-reggad hoj? har läst nånstans att man får köra till och från träning/tävling?? måste ju finnas andra hårdare krav för annars kommer man ju väldigt lätt undan?? jag har kollat lite på att köpa en endurohoj, då det finns shyssta banor ca en km hemmifrån, där dom har träningstid i princip varje dag kl 8-21. vore schysst att kunna puttra dit på hojen om jag inte skaffa släpkärra direkt!

Mvh Martin
 

MC Doktorn

Guest
hej! vet du vad det är för bestämmelser när det gäller körning med e-reggad hoj? har läst nånstans att man får köra till och från träning/tävling?? måste ju finnas andra hårdare krav för annars kommer man ju väldigt lätt undan?? jag har kollat lite på att köpa en endurohoj, då det finns shyssta banor ca en km hemmifrån, där dom har träningstid i princip varje dag kl 8-21. vore schysst att kunna puttra dit på hojen om jag inte skaffa släpkärra direkt!

Mvh Martin

Ja det vet ja!!!
För att kunna köra LV:

1.Du ska ha licens http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=158 (ca 1500)
2.Trafikförsäkring sk enduro försäkring (http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=12) går bara att 1/2 försäkra.
Bor du på vichan 2400/år
3.Regbesiktad hoj
4.körkort

Du får köra till och från tävling/träning svemoansluten bana.
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top