Hjälp! Ny motard/skogs maskin!

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Hej!
Jag skal köpa en ny offroad i vinter som ska vara väg reggad! (less av at hela tiden akta sig för snuten med crossen :)
Jag har en 125a för banan och vill ha en laglig skogs maskin! (som också skal gå som motard!)

Jag sett ut mig tre alternativ:

1. Ktm lc4 640

2. Suzuki drz 400. -För lite kraft i motorn?

3. Honda xr 650.

Jag har varken provat någon av de, och undrar om nån som har kört dom vet hur de är jämfört med 250 2t.
Hur klarar en stor 640/650 ett vält? Jag gillar att köra i värsta snåren ibland och är rädd för att cyklarna inte går där jag kan köra crossen!

Jag lutar mot en lc4 eller xr 650. Drz 400 värkar för klen i motorn...

Är det mer underhåll på ktms 640 än hondas xr 650, och håller den lika länge?

Vilken av dom är bäst skog å grus? Vem är bäst för asfalt?
Om nån har erfarenhet från dessa cyklar blir jag jätte glad om ni hjälper mig med att tycka till!

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
inte ultimata om du ska köra kåsan men xr 650 funkar ju till skogsväg och fin som motard börjar ju komma ner i pris har du tur hittar du en kittad och klar på blocket,den skulle jag ha valt om jag skulle ha nån av dom,sen så honda borgar för ganska bra kvalitet inget ont om de andra kan vara svårkickad om man är ovan men du fixar nog det.:tummenupp

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Kick start är bara bra! Det sparar vikt :)
Jag bor i Oslo så blocket blir lite fel, men jag har kollat på dom här:

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=11540991&sid=13abcOPHkW742726&pos=6&tot=109
2003 ktm lc4 640 med 58hk på bakhjulet :) Najs, men priset (55k) blir lite i överkant av min budget. Lite synd att ta en så dyr cykel ut i skogen.... men man lever bara en gång:)

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=11504664&sid=13abcOPHkW742726&pos=16&tot=109
2003 mod ktm lc4 640. Gillar priset, särskilt för att det inkluderar tre sett fälgar, motard,is å enduro! Den ser lite risig ut på bilden.... men det kan väl vara dårlig bild ockå.

Har å hittat en lv reggad honda cr 250 -98 mod för 27 000. Den verkar klart roligast! men det är hopplöst att sitta å noja för att motorn ska paja om man måste ligga lungt i en mil eller så.

Är den billigaste lc4an ett bra val tro? Hur ofta måste man justera ventiler på en sånn?

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
525 är grymm! Men det blir för mycket mekka per körd kilometer för mig!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag sett ut mig tre alternativ:

1. Ktm lc4 640

2. Suzuki drz 400. -För lite kraft i motorn?

3. Honda xr 650.

KTMén har rätt mkt billigare delar än Hondan, iaf det man märkt av hittentils. Lite olika ju från del till del men överlag vill jag nog säga att KTM är billigare på den biten.

Motormässigt går 650´n bättre än 640, 650ín lär ligga väldans jämnt med 625/660. Chassie/Ram mässigt upplever jag att KTMén mer lämpar sig till motard körning och är lite lättare att kasta med i svängar osv, det som talar mycket för Hondan är dess kvalitet och att du slipper vibrationerna som Lc4orna har gott om.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA