Hjälp! Nyköpt Triumph Speed Triple 2003 Går inte på alla cylindrar =(

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu måste jag kontra lite :) måste va ett -04 problem då, min har stått ute i ur & skur, högtryck tvättas, gått en j-vla massa mil. och snus torr i brunnarna.

Men visst, kolla dom/det - kanske -04 skiljer sig från -99 som jag strippat 5-6 ggr

/D
02+ ser annorlunda ut. En gummitätning som sitter löst runt "tändhatten". Och det hela trycks bara fast, inga skruvar.

Gamla tätningen till vänster, nya på höger.
Trumph_New_Coil_Seal.JPG
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har vid ett antal tillfällen på Triumph råkat ut för att kontaktstyckena till tändspolarna varit trasiga i själva låsklacken.
Då glider dom av efter ett tag och ger typ detta fenomen.
Går sönder för att plasten hårdnat och spruckit.
Åtgärdas lättast med buntband.

Kolla det når du kommer ner till spolarna.
 

Carlis

Rookie
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2003, Triumph Speed Triple
Nu är jag glad igen =) Några timmar i garaget igår och hojen gick ordentligt (iaf på den väldigt korta provturen igår)

Var ordentligt fuktigt i två av tändstiftsbrunnarna och stiften såg inget vidare ut heller...
Bytte tändstift men hade tyvärr inte tillgång till nya tätningar så det får bli till vintern. Frågade på Johans MC och killen som jobbade där trodde han visste vilka tätningar jag menade men de kostade 123 spänn styck, så det måste ju varit fel?

Här är bovarna:

bild 3.jpgbild 2.jpgbild 1.jpg


Tack för all hjälp! Nu kan jag börja fokusera på roligare saker som att få den att se bättre ut =)
Någon som har en fly-screen liggande? Belly-pan? Tips på schysst färg på fälgstripes till en silvermetallic?

Allt gott!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Bytte tändstift men hade tyvärr inte tillgång till nya tätningar så det får bli till vintern. Frågade på Johans MC och killen som jobbade där trodde han visste vilka tätningar jag menade men de kostade 123 spänn styck, så det måste ju varit fel?
Testa Triumphs delnummer T1291511, du ska inte behöva speca att det ska vara "nya" modellen. Beställer du tätningar (ignition coil seals) nu så ska du få rätt, tror att den gamla versionen utgått helt. Ser ut att ha gått upp till dryga femtiolappen styck.
 

Carlis

Rookie
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2003, Triumph Speed Triple
Testa Triumphs delnummer T1291511, du ska inte behöva speca att det ska vara "nya" modellen. Beställer du tätningar (ignition coil seals) nu så ska du få rätt, tror att den gamla versionen utgått helt. Ser ut att ha gått upp till dryga femtiolappen styck.

Tackar!:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top