Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tja,
har en Blade 929 som jag har haft i två säsonger, innan det hade jag en Duke II. Börjar nu känna att Bladen kostar lite väl mycket och motardtankarna börjar komma tillbaka. Var inne på Honda XR 650 men insåg att serviceintervallen är alldeles för korta (100 mil), då jag är ganska lat av mig och alltid lämnar in hojen för service så känns det inte som nåt alternativ. KTM har jag också klurat lite på men är jävligt skeptisk sen min Duke som strulade en hel del, körde bland annat av bakramen på den. Dessutom så känns det inte som att det finns nåt bra serviceställe för KTM i Stockholm (har hört mycket skit om Dirtbike) och Lelles är totalt värdelösa enligt tidigare erfarenhet.
Jag använder hojen som bruksmaskin mest inne i stan men också ut till Värmdö. Alltså inte så mycket långkörningar så fartresurser över 200 är inte nödvändigt då jag redan har kört av mig gällande höga hastigheter. Däremot är en stor del av hojåkningen för mig är att åka bakhjul och framhjul. Helst kunna göra detta i motorvägsfart. Vill ha en maskin som är driftsäker. Till och med Bladen som ska vara så jävla pålitligt pajade databoxen på helt utan förvarning. Den var inte gratis nånstans kan jag upplysa om.
Vad ska jag köpa för hoj? Mycket tacksam för alla tips och idéer. Hoppas ni hajar vad det är jag är ute efter och att nån orkar svara.
Var förresten på MC-varuhuset igår och såg en Hornet 600 med upside down-gaffel. När fick dom det/är det standard numera? Det skulle kanske kunna vara ett alternativ...
har en Blade 929 som jag har haft i två säsonger, innan det hade jag en Duke II. Börjar nu känna att Bladen kostar lite väl mycket och motardtankarna börjar komma tillbaka. Var inne på Honda XR 650 men insåg att serviceintervallen är alldeles för korta (100 mil), då jag är ganska lat av mig och alltid lämnar in hojen för service så känns det inte som nåt alternativ. KTM har jag också klurat lite på men är jävligt skeptisk sen min Duke som strulade en hel del, körde bland annat av bakramen på den. Dessutom så känns det inte som att det finns nåt bra serviceställe för KTM i Stockholm (har hört mycket skit om Dirtbike) och Lelles är totalt värdelösa enligt tidigare erfarenhet.
Jag använder hojen som bruksmaskin mest inne i stan men också ut till Värmdö. Alltså inte så mycket långkörningar så fartresurser över 200 är inte nödvändigt då jag redan har kört av mig gällande höga hastigheter. Däremot är en stor del av hojåkningen för mig är att åka bakhjul och framhjul. Helst kunna göra detta i motorvägsfart. Vill ha en maskin som är driftsäker. Till och med Bladen som ska vara så jävla pålitligt pajade databoxen på helt utan förvarning. Den var inte gratis nånstans kan jag upplysa om.
Vad ska jag köpa för hoj? Mycket tacksam för alla tips och idéer. Hoppas ni hajar vad det är jag är ute efter och att nån orkar svara.
Var förresten på MC-varuhuset igår och såg en Hornet 600 med upside down-gaffel. När fick dom det/är det standard numera? Det skulle kanske kunna vara ett alternativ...