Hjälp till med ett bilval.....

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Chrille, du ska ha en mattsvart firebird med fläjms på.
Ska det vara metal räcker det inte med att den är svart :yoparty
He he

Eller så köper du en Mazda, Nissan eller ngn annan japanare som inte är rostig eller sliten.
För dina stålar kan man hitta pärlor om man bara ger det lite tid.
323 och primera är trevliga bilar.
Citat från en bekant till mig, anställd på nissanverkstad: Skittråkiga bilar att skruva med, dom går fan aldrig sönder. :tungan
//Tobbe

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
gixxer
vad du än gör så köp inte en opel eller ford. opel rostar bort å en massa elfel.. speciellt 90-talarna.. å ford e inte bättre dom..

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
gixxer
jepp, köp jänkebil.. en camaro eller firebird från 80-talet.. har du tur hittar du en med tpi för 40' - 50' .. drar ett par deciliter mer per mil men de tjänar du in när du säljer den.. en sån bil sjunker inte i värde..
pansarplåt och enkel robust mekanik som inte går sönder. reservdelar såsom bromsbelägg är billigare än till volvo.. =)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Go'morron Chrille.

Du vet ju mitt läge just nu :tungan
, så här kommer det "familjebilar" med inriktning på ekonomin....

Mazda 323 F 90-94: lite dyra att köpa med bensinsnåla med lång livslängd och låga servicekostnader.
Opel Vectra A89-95: Billig i försäkring, billig i drift o delar, se upp med rosten.
Importerar du en Vectra från Tyskland, så får du en Vectra B 96-> för 30-40 som inte har gått så långt. 1,8 eller 2,0 är att föredra.
Golf III: se Mazdan
Nissan Primera90-93: bekväm bil som är billig i bensin, lite dyrare i reservdelar.
FIAT Bravo/Brava 94-96(ca): liten pigg bil med låg bensinförbrukning. Italienskt temprament med halvlåga reservdelspriser. Har för mig att de är galvade nuförtiden.
Opel Astra 92-98: bra billiga bilar som är väldigt bränslesnåla. Se upp med rost och för "hemtjänstbilar". Lite plastig känsla invändigt o halvhögt vägljud.

Lancia Delta Integrale: Vare sig bensinsnål, billig i drift försäkring o reservdelar, men -n vilken skojig bil!!! :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En opel skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa, oavsett årsmodell. Har blästrat och lackat flertalet bakluckor på diverse kombis årsmodell 97 och nyare, rostar som en gammal Lada. Och är det inte på dörrarna under backspeglarna så är det under listerna.
Ford har jag också svårt för, finns förvånansvärt få modeller som inte är rostiga. Men säg den bil äldre än 02 som inte är rostig.
Jag skulle köpa en Mazda 626 för 40k, där har du den mest prisvärda bilen för pengarna. Finns även kombi. Med 2.2litersmotorn så är den aningens törstig men hyffsat pigg iaf.

Ducati22

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ducati 748 +900SL
Hmm,,,köpte nyss en VW corrado,,,skitrolig o de e billiga nu:)KJör så det ryker o INTE opel

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Köp en cykel då och cykla. Du verkar ju hata alla bilar ju så de kommer väll inte bli någon bil alls då ju.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Vill du åka ekonomiskt så köp en 940 turbo... vet att det inte är den snyggast men billigare bil i drift e svårt att få tag på... går lätt plocka ur 40000mil utan ngr beskymmer. Samtidigt som det händer lite när man trycker på gasen..och den har väl ganska normal bränsleförbrukning. :fakta

Men du ratade juh volvo..så skyll dig själv... (oj vad tår jag kanske trampade på nu :7peta )

/KaliZ

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...