Hjälp!

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Nu får ja spader en del säger att 4-takt är skit köp inte det en del säger att det är bra !! har kollat på en Honda Cbr 125r ny eller ska jag satsa på en Honda nsr 125 -00 gått 1800 mil med effektsystem den har 11 kw för 26 tusen ?????? kan man lita på att 2-taktare inte krånglar ??

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Allting beror på vad du prioriterar.

Effekt eller hållbarhet? Bensinsnålhet eller prestanda?

2 taktarna kräver mycket omsorg, får dem det så kan bör de gå länge. Om det krånglar något på en 4 taktare är det fler grejer som kan gå paj.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Powerade skrev:
Nu får ja spader en del säger att 4-takt är skit köp inte det en del säger att det är bra !! har kollat på en Honda Cbr 125r ny eller ska jag satsa på en Honda nsr 125 -00 gått 1800 mil med effektsystem den har 11 kw för 26 tusen ?????? kan man lita på att 2-taktare inte krånglar ??

nej du kan inte lita på att 2takt inte krånglar, du kan inte lita på att någonting inte krånglar när det gäller begagnad mc.

Om jag hade setat i samma sits som du gör så hade jag LÄTT tagit nsr för 26!

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Powerade skrev:

Du kan aldrig lita på en två taktare, beror helt på hur dom är skött, har man lite tur och håller efterdom så brukar dom funka finnt! Kolven håller ju dock längre på en 4 taktare, då den motorn arbetar helt annorlunda, 4 taktare är skit? Köper du en 4 taktare så håller den nog jävligt bra och effekten lär du lessna på, men det kommer du göra med en 2 taktare också i vilket fall..2 taktaren har helt annan karaktär på motorn också, händer inget under 7 tusen varv om du är uppe i lite högrefarter sen kommer allt! Lite roligt faktiskt =)

Jag hade nog köpt nsren, så förlorar du kanske inte lika mycket pengar =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
4-taktare ÄR grejer, men med så liten cylindervolym ÄR tvåtaktare roligare att köra :)

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
cRoC skrev:
4-taktare ÄR grejer, men med så liten cylindervolym ÄR tvåtaktare roligare att köra :)

kunde inte sakt det bättre älsklings croc.

4-takt är livet, men inte i sån liten cylindervolym som 125cc
Med 125:a är inte valet så svårt. Då blir de 2-takt. Skulle helst ha 4-taktare själv men inte med den effekten.

Så nsr:en skulle jag köpt. Mycket roligare.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
cRoC skrev:

Precis.

Men det finns en j*vla fördel på 4-taktare, de dra mycket lite soppa typ 0,35 l milen, medan en 2-takt drar mellan 0,5-1,5 l mile......

ockej 1,5 är väll lite överdrivet

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
whitesnake skrev:
Precis.

Men det finns en j*vla fördel på 4-taktare, de dra mycket lite soppa typ 0,35 l milen, medan en 2-takt drar mellan 0,5-1,5 l mile......

ockej 1,5 är väll lite överdrivet
Tjena :S kan det verkligen stämma? min CB drog 0,2-0,25 och min NS har dragit 0,47 vid skussning och då även strypt :confused: hade hål i tanken då "drog" den 0,8 men 1,5 liter milen?? :död

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Tjena :S kan det verkligen stämma? min CB drog 0,2-0,25 och min NS har dragit 0,47 vid skussning och då även strypt :confused: hade hål i tanken då "drog" den 0,8 men 1,5 liter milen?? :död

Ja 1.5 liter om den är mest trimmad i hela världen o har 100 hästar minst o varvar 20000 så ska det nog gå.

Alltså whitesnake bara överdrev, det står där, min drar 0.8 - 0.9 vid hård körning.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Ja 1.5 liter om den är mest trimmad i hela världen o har 100 hästar minst o varvar 20000 så ska det nog gå.

Alltså whitesnake bara överdrev, det står där, min drar 0.8 - 0.9 vid hård körning.
inte lyckast få upp min mer än till 0,67 ;) hehe.. kanske är nå fel på hojen :p hehe.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
När jag kör så drar min väll 0.8 liter milen men kör jag lite hårdare så kommer ja väll upp i 1 liter milen. Det blev några tusenlappar i bensin denna sommaren :skrattaåt

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
zpeppy skrev:
När jag kör så drar min väll 0.8 liter milen men kör jag lite hårdare så kommer ja väll upp i 1 liter milen. Det blev några tusenlappar i bensin denna sommaren :skrattaåt
Jag körde bara 7-800 mil .. :( med mina 5 motorhaverier. :gråta får hoppas på mer nästa sommar ;)

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Har fått ner min hoj på 0.5 - 0.6. Dock så i stan så drar den jäävulst med soppa, men det är väll för att man får växla hela tiden!

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
DEt är ett ganska lätt val tycker jag skaffa NSRen.
Hade själv tankar på att köpa en 4takt innan jag testade hur den gick och jag tycker att 4takt går alldeles för slött när det bara är 125cc.
Sen att 2takt drar lite mer bensin får man ta men det är inte värt att ha en mc som går för slött.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Hur fan är det möjligt...? Vadå oeffektiv motor :D
WRen har många fler pollar i spisen och drar väll 0,8 om man gasar som man ska... :va

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
NSR_Martin skrev:
Hur fan är det möjligt...? Vadå oeffektiv motor :D
WRen har många fler pollar i spisen och drar väll 0,8 om man gasar som man ska... :va

nej den drar nog fan mer.

ädit: vad fan vet jag om det, men jag tror nog att om du kör som man ska med den så borde den dra över litern..

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Min avgasport är sönder så nu kanske den drar 1.1 eller nåt. Innan kunde jag köra 24 mil på en tank på 13liter. Nu kan jag knappt köra 13mil :tungan hahahah, lite bensin det har gått i sommar.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kan det göra så stor skillnad :S trodde de gjorde lite men inte så mycket.
Kan inte tänka mig att gamla hojar som tex RD utan ypvs skulle dra så mycket :S aja.. hur funkar det i så fall på en hoj som min med 2 fasta lägen på avgasporten. borde inte då förbrukningen vara högre än på era hojar? :confused:

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Powerade skrev:

Det blir en ny CBR !!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...