Solid snake skrev:Du e fan dum i huvet. :kocko
Bytar du ringar på en bil eller? :kocko
Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km +
Solid snake skrev:Du e fan dum i huvet. :kocko
Bytar du ringar på en bil eller? :kocko
Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
H4 skrev:Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km +
Kom inte och gämför en bil med en 125:a .. bilar är knappst lika högvarviga och jag garenterar dig att man inte ligger och kör på högvarv på en bil.. desutom så är en 125:a speciellt en sportmodell en lekhoj som man brukar varva mycket. Tro mig det sliter på ringarna och dom behöver bytas ibland.. sen hur ofta det är är ju en helt annan femma. Typ gamla CBs å liknande hos dom är de inte helt ovanligt att olja läcker upp.Solid snake skrev:Du e fan dum i huvet. :kocko
Bytar du ringar på en bil eller? :kocko
Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Storm i tekoppen..Solid snake skrev:Du e fan dum i huvet. :kocko
Bytar du ringar på en bil eller? :kocko
Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Jodå! I skolan har vi fått upp en gammal b20 motor (volvo) till 7800 varv!philsson skrev:bilar är knappst lika högvarviga
Låter coolt fast man brukar ju inte varva en bil så mycket.. till skillnad från bilarna så har ju 125r all effekt på högre varv.. 7k å uppåt. så det är ju däromkring man ligger 7-11k varv. på bilen ligger du kanske på 3-4 högst vid normal körning. (inte lika stor sport/racingkänsla i en b20 heller. )KalleNorton skrev:Jodå! I skolan har vi fått upp en gammal b20 motor (volvo) till 7800 varv!
Inomhus med raka rör!!
Rödmarkeringen ligger nånstans vid 5500-6000 varv
Solid snake skrev:Du e fan dum i huvet. :kocko
Bytar du ringar på en bil eller? :kocko
Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
StewOo skrev:Är du dum? Det verkar som att du tror att du kan precis allt men jag tycker att du inte skall uttala dig om saker du inte har en aning om.
Det är klart som f*n att man måste byta ringar, lager, foder packningar även på en bil. Och jag tror med 110% säkerhet att din pappas bil drar mera olja nu än vad den gjorde när den var ny.
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)Solid snake skrev:Förmodar att du vet vad det kostar att byta ringar på en bilmotor om du inte gör det själv?
Tror folk står ut med att den drar olja när dom får reda på priset.
KalleNorton skrev:Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)
Zorken skrev:Ni e la goa
Självklart måste man inte byta ringar på en bil så ofta som på mc, eller speciellt en 125:a....eftersom bil kör inte på 11000 varv men det la klart som fan att dom måste gå med en dag....allt beror på hur man kör den och tar hand om den....och vad fan e det för snack om att det är rövdyrt? öppna motorn och byta kolv och kolvringar? jag och en kompis har gjort det på en bil va fan...klart att det är dyrare på dom nya bilarna för att delarna är dyrare men det är ej nått svinkrångligt...och jag håller med StewOo och tror knappast att din farsas bil inte drar mer olja än innan Solid snake.
KalleNorton skrev:Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |