Hjälp!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko

Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km + :)
 

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km + :)

Jaså?

Fassans bil har rullat 39000 mil nu, o den går lika bra som innan, drar inte mer olja än vad den gjorde innan.

Vaddå? Gjorde han det själv eller lämnade han in den, för om han lämnade in den så la han ner mer än vad den är värd, förmodligen.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Kom inte och gämför en bil med en 125:a .. bilar är knappst lika högvarviga och jag garenterar dig att man inte ligger och kör på högvarv på en bil.. desutom så är en 125:a speciellt en sportmodell en lekhoj som man brukar varva mycket. Tro mig det sliter på ringarna och dom behöver bytas ibland.. sen hur ofta det är är ju en helt annan femma. Typ gamla CBs å liknande hos dom är de inte helt ovanligt att olja läcker upp.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Storm i tekoppen..

Förresten, att jämföra med en bil är väl lite fusk? med 25000 mil trodde jag du mena på en hoj..
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
bilar är knappst lika högvarviga
Jodå! I skolan har vi fått upp en gammal b20 motor (volvo) till 7800 varv! :yoparty
Inomhus med raka rör!! :yoparty

Rödmarkeringen ligger nånstans vid 5500-6000 varv
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:
Jodå! I skolan har vi fått upp en gammal b20 motor (volvo) till 7800 varv! :yoparty
Inomhus med raka rör!! :yoparty

Rödmarkeringen ligger nånstans vid 5500-6000 varv
Låter coolt :yoparty fast man brukar ju inte varva en bil så mycket.. till skillnad från bilarna så har ju 125:eek:r all effekt på högre varv.. 7k å uppåt. så det är ju däromkring man ligger 7-11k varv. :p på bilen ligger du kanske på 3-4 högst vid normal körning. (inte lika stor sport/racingkänsla i en b20 heller. ) :hihi


(ok.. jag vet inte ens vad en b20 är.. tänkte mer på en 240.. :tungan )
 
Last edited:

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko

Är du dum? Det verkar som att du tror att du kan precis allt men jag tycker att du inte skall uttala dig om saker du inte har en aning om.
Det är klart som f*n att man måste byta ringar, lager, foder packningar även på en bil. Och jag tror med 110% säkerhet att din pappas bil drar mera olja nu än vad den gjorde när den var ny.
 

Solid snake

Guest
StewOo skrev:
Är du dum? Det verkar som att du tror att du kan precis allt men jag tycker att du inte skall uttala dig om saker du inte har en aning om.
Det är klart som f*n att man måste byta ringar, lager, foder packningar även på en bil. Och jag tror med 110% säkerhet att din pappas bil drar mera olja nu än vad den gjorde när den var ny.

Förmodar att du vet vad det kostar att byta ringar på en bilmotor om du inte gör det själv?

Tror folk står ut med att den drar olja när dom får reda på priset.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Solid snake skrev:
Förmodar att du vet vad det kostar att byta ringar på en bilmotor om du inte gör det själv?

Tror folk står ut med att den drar olja när dom får reda på priset.
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)
 

Solid snake

Guest
KalleNorton skrev:
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)

Jepp, men nu menar jag nyare bil, typ min fassas audi som har rullat runt 39000 mil.

Det är en -02:a för er som e intresserade, A6:a.
 

Zorken

wrooom
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Belgrad sedan sommaren -03...efter 12 wundershöna
Hoj
Cagiva Freccia -92 ( På lackning nu)...och lite scooters och skit...
Ni e la goa :hihi
Självklart måste man inte byta ringar på en bil så ofta som på mc, eller speciellt en 125:a....eftersom bil kör inte på 11000 varv men det la klart som fan att dom måste gå med en dag....allt beror på hur man kör den och tar hand om den....och vad fan e det för snack om att det är rövdyrt? öppna motorn och byta kolv och kolvringar? jag och en kompis har gjort det på en bil va fan...klart att det är dyrare på dom nya bilarna för att delarna är dyrare men det är ej nått svinkrångligt...och jag håller med StewOo och tror knappast att din farsas bil inte drar mer olja än innan Solid snake.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Zorken skrev:
Ni e la goa :hihi
Självklart måste man inte byta ringar på en bil så ofta som på mc, eller speciellt en 125:a....eftersom bil kör inte på 11000 varv men det la klart som fan att dom måste gå med en dag....allt beror på hur man kör den och tar hand om den....och vad fan e det för snack om att det är rövdyrt? öppna motorn och byta kolv och kolvringar? jag och en kompis har gjort det på en bil va fan...klart att det är dyrare på dom nya bilarna för att delarna är dyrare men det är ej nått svinkrångligt...och jag håller med StewOo och tror knappast att din farsas bil inte drar mer olja än innan Solid snake.

Ska du diskutera vidare i denna diskussionen så ta det i OT tråden. Nästa person som ska skriva citera i OT tråden om det gäller denna diskussion.

//Patrik

EDIT: Stavfel.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KalleNorton skrev:
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)

Nej svårt är det inte men det tar en sjuhelvetes tid och kräver i princip en verkstad med bil- och motorlyft..

Nåväl strunt samma, köp en tvåtaktare så får du mycke roligare :)
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top