Hjälp!!!

Honda Baby

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Honda
Behöver råd och tips!! Bor i ett lägenhets område i en marklägenhet med en underbar trädgård. Vad är då problemet undrar ni!?! Jo, det är grannens lös springande katt som hon inte har ett dugg koll på. Har snackat med henne, men hon är :kocko Har provat kasta vatten, men katten sätter sig och skiter i alla fall. Hur kul är det att sitta och pula i rabbatter när där är kattskit. Tänker inte bara på mig själv utan har en son på 3 månader som kommer att vara mycket i trädgåden i sommar. Man blir bar så :( samtidigt som man blir totalt :mad: Är väldigt tacksam för hjälp :Bugar

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Honda Baby skrev:
Behöver råd och tips!! Bor i ett lägenhets område i en marklägenhet med en underbar trädgård. Vad är då problemet undrar ni!?! Jo, det är grannens lös springande katt som hon inte har ett dugg koll på. Har snackat med henne, men hon är :kocko Har provat kasta vatten, men katten sätter sig och skiter i alla fall. Hur kul är det att sitta och pula i rabbatter när där är kattskit. Tänker inte bara på mig själv utan har en son på 3 månader som kommer att vara mycket i trädgåden i sommar. Man blir bar så :( samtidigt som man blir totalt :mad: Är väldigt tacksam för hjälp :Bugar

Har för mig att det finns ngt medel man kan strö ut. Men är inte riktigt säker vad det innehåller....

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Grannsämja?

Honda Baby skrev:
Låter som en god början på grann-miss-sämja.
Kattägare är ofta jobbiga man får korkade kommentarer som "katten vill ha sin frihet", än sen, vår då???
Vattenslang är OK men hörs och syns..Provat med gott resultat.
Ärtrör? Slangbella?

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Komsi kisse kisse kisse... In med skiten i en papplåda och gör ett litet hål perfekt för att få in ett bil avgasrör eller det man själv behagar..sen när din kära granne kommer och frågar om du sett hennes älsklings katt misan är det bara att spela dum=) :D Om inte så är det bara att införkaffa en slangbella med härlig kram i ...Luftgevär funkar det också..
Edit : ta det första med en nypasalt :brinnerup

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Sätt ut en annons i tidningen om "katt bortskänkes till familj på landet" el.dyl.
När dom kommer så fångar du bara in katten och problemet är ur världen.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eller som en annan föreslog, köp en mård eller nåt och när gnället kommer så säg att "är du helt körd min lilla älskling behöver sin frihet".

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hälsa grannen att hon får ha katten inomhus, accepteras inte det så är det väl bara o blanda in polisen. Katt som springer löst o skiter i bostadsområden måste ju räknas som sanitär olägenhet. Dessutom vilar det totalt på ägarens ansvar att se till att katten är inne. Katter ska inte vara ute annat än på vischan.

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
dog.png

eller http://www.awesometools.com/scarecrow.asp

Last edited:

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Lifan LF125-T6
Låna en jycke en dag som du binder utanför, funkade skitbra hos syrran min.. kattfan känner doften av jycken o går inte dit.

Är det en ordentligt dum kattfan finns det andra bra tips enligt ovan..

/ Hygge

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kahobe skrev:
Låter som en god början på grann-miss-sämja.
Kattägare är ofta jobbiga man får korkade kommentarer som "katten vill ha sin frihet", än sen, vår då???
Vattenslang är OK men hörs och syns..Provat med gott resultat.
Ärtrör? Slangbella?

Oj vad sne jag skulle bli om nån sköt med slangbella eller ärtrör på en katt. Gör du det på andras ungar också? Tillräckligt illa för att jag skulle knäcka knäna på vederbörande.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man angriper problemet på rätt sätt, man angriper kattägaren, inte katten.

Katter är underbara djur som givetvis gör vad katter gör (pissar och skiter) där katter föredrar att göra sånt (där det går att gräva, ex vis rabatter och sandlådor).

Jag har haft katt, utekatt, i ett hyreshusområde.
Vi var säkert ett tjugotal kattägare i dom fyra hyreshusen, och alla lät sina katter gå ut och in som dom ville.

Helt plötsligt en dag flyttade EN barnfamilj in i hyreshuset, och krävde att den gamla igenväxta sandlådan skulle rensas upp, och att alla katter skulle hållas inne.

Vaktmästaren, som var en väldigt klok man sa såhär:
"Vi rustar upp gungor, rutchkanor och alla andra lekgrejor, inklusive sandlådan, jag fyller sandlådan med sand och antikattmedel, fungerar det inte och ni börjar klaga på att katterna är i sandlådan så tar vi bort sandlådan"

Det fungerade, inga katter sågs uträtta sina behov i sandlådan, ungarna lekte och var glada, och det slutade med att barnfamiljen skaffade egen katt.

Jag har ingen aning om vad antikattmedlet heter (jag såg honom fylla på en enda gång, och glömde fråga) men fråga en vaktmästare...

Till saken hör att sandlådan låg brevid en skogsdunge, dit katterna gick även innan för att uträtta sina behov.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Oj vad sne jag skulle bli om nån sköt med slangbella eller ärtrör på en katt. Gör du det på andras ungar också? Tillräckligt illa för att jag skulle knäcka knäna på vederbörande.
Ha inte katten utomhus då..

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Dee_cati skrev:

det är därför man har katter på landet. inte i stan.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Dee_cati skrev:
Ärtrör eller slangbella får man använda om katten är intelligentare än ägaren.... :D
eller pröva detta
http://brutalablommor.se/

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
tja minkfälla alternativt slagfälla med lämplig fisk bör lösa problemet, tyvärr vinner man inga 'populärast i byn' tävlingar på såna saker.
:rolleyes:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...