Hm, moralfråga, slösa 'andras' pengar

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Bränn pengar! Pengar är frihet och lycka så är det bara. Tänk om du hade pengar så du slapp jobba och göra precis va du vill hela tiden. Köpa den grejen, resa dit ha kul.

Visst finns det dom som njuter av att jobba, och dom som kan skatta sig så lyckliga har det bra, men det finns nog fler som ramlar ur sängen på morgonen och hasar sig till ett dussin jobb för att få råd att koncentrera sig på ett visst nöje eller försörja familjen sin. Försöker själv göra sånt ja tycker är kul och tvekar inte på att vara impulsiv och lagt en enskild karriär åt sidan. Klart man är lite sugen på att plugga och få ett anständigt jobb men va fan, blir säkert lika där å att man tröttnar på det jobbet åsso. Ski/surf bum är min grej tror ja

money for nothing and chicks for free :yoparty

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
1. Talang
2. Hälsa
3. Kärlek (sex går, men kärlek?)
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
8. Meriter och gott rykte
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12.
13.
14.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jorrd skrev:
Har de köpt sin frus kärlek? Det kan inte vara som så att de träffats på något lokalt kändisparty och utvecklat det därifrån? :rolleyes:
Jo det har du rätt i, man kan ju inte bli kär i en modell. Alla vet ju hur fula de är :7peta
Varför skulle Formel 1 förare vara sämre människor än någon annan förresten? :va
Jo, dessa modeller skulle säkerligen vara lika intresserade även om man inte tjänade 20 miljoner om året.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
valmers skrev:
Jo, dessa modeller skulle säkerligen vara lika intresserade även om man inte tjänade 20 miljoner om året.

Är hon/ de verkligen kära då? Det behöver inte vara ömsesidigt. Hade jag fått en snygg modell hängandes efter mig av okänd orsak skulle inte jag tacka nej! Sen vad hon vill ha bryr inte jag mig om sålänge jag får det jag vill ha :tuttar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13.
14.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13. Gott samvete
14.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Chris Ash skrev:

Köpt respekt är ingen riktig respekt, den dagen pengarna slutar flöda försvinner respekten lika fort som den kom...

Dvs. ju högre upp på listan du har köpt dig, desto längre faller du förr eller senare.

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jorrd skrev:
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13. Gott samvete
14.

Nu när ni ändå kom in på en diskution om pengar och vad man kan få för dem om man har närmast obegränsat så sluter jag upp med anhängarna till formel-1 stjärnor då detta enligt mig vore ett drömyrke. Köra bilar på dagarna, få modellfruga och tjäna hundratalsmiljoner.
'
1. Talang måste man ha för att bli formel-1 förare
2. Hälsa är alltid dock viktigast då man inte kan njuta av sina pengar om man ligger på dödsbädden.
3. Kärlek är något som dyker upp när man träffar en snygg person som tycker om dig (eller dina pengar). Sen att hon ska vara kär i just dig... jadu om du absolut vill ha det så kan du ju söka upp nån fruga som inte vet att du är rik men då får du nog inte modellen.
4.Intelligens är väl viktigt för att inte bli blåst på sina pengar, men även en rik lycklig idiot är lycklig.
5. Det är väl hyfsat viktigt men det kan man förutsätta om man har både talang hälsa, kärlek, intelligens och pengar.
6. Det är väl inte hela världen då alla ändå vill prata med dig då det är du som har pengarna.
7. Det är väl denna bit rätt många rika får offra till viss del men inget säger att man inte kan vara empatisk fast man är rik.
8. Meriter och gott rykte brukar F1stjärnor ha.
9. De brukar vilja vinna också
10. Glöd, samma där - skulle inte du vilja bli världsmästare?
11. Sinnesfrid är väl också viktigt men en god psykolog med alla dina pengar borde ordna detta.
12. Det brukar inte vara svårt att få vänner när man är rik, populär med mera knepet är att sålla bort de som är vänner pga. det du har.
13. Gott samvete kan man få genom att donera en liten del av det man har och samtidigt bete sig hyggligt mot andra.

Ok, en del av dessa saker är väl viktigare än pengar men det är väl lika lätt/svårt för rik som fattig att uppnå dessa - om inte lättare för den rike.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Förstår inte riktigt problemet?
Pengar är till för att användas, när och till vad är vad du ska fundera på.
Jag hade inte slösat bort det så som du listat, men du är du. Gör vad du känner för, inte vad folket här tycker.
Läser man den här tråden ser man hur olika alla människor är, jag hade inte gjort som mb tex.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
eus skrev:
Ja? Data / Dator

Data är korrekt stavat och syftar till dator som är till för att behandla data. Ett så kallat 'slangord'. Inte felstavat i vilket som fall som helst, även om det kan hända då och då.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13. Gott samvete

Har man äckligt mycket pengar så behöver man inte ovanstående förutom det man redan har, dvs kompisar, kärlek, hälsa (även om det kan köpas) och lite till. Den som säger att man inte blir lyckligare av pengar har ju fel, jag blir alltid glad och lycklig av pengar. Nu har jag inte varit direkt rik i mitt liv men några gånger har man haft gott om pengar iaf. Oavsett hur jag har förtjänat dem så glädjer de mig. /Hoppas på rikedom i överflöd

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...