Hm, moralfråga, slösa 'andras' pengar

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Villee skrev:
Data är korrekt stavat och syftar till dator som är till för att behandla data. Ett så kallat 'slangord'. Inte felstavat i vilket som fall som helst, även om det kan hända då och då.
Nää det där går inte jag med på

data (lat., plur. av da´tum 'det givna', 'gåva'; i plur. även: 'utgifter'), representation av fakta, begrepp eller instruktioner i form lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner. Huvudformerna är därvid analog och digital representation. Med information avses däremot innebörden i data, vilket förutsätter en mottagare med förmåga till tolkning av data.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
eus skrev:
Nää det där går inte jag med på

data (lat., plur. av da´tum 'det givna', 'gåva'; i plur. även: 'utgifter'), representation av fakta, begrepp eller instruktioner i form lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner. Huvudformerna är därvid analog och digital representation. Med information avses däremot innebörden i data, vilket förutsätter en mottagare med förmåga till tolkning av data.

Språket lever, dina böcker / hemsidor hänger inte med.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag förstår inte riktigt problemet, om du gör ett jobb och får betalt (även om det är "överbetalt") så är det ju dina stålar och dessa gör du väl vad du vill med?

Eller är det någon rik släkting som ger dig ett sympatijobb (sortera gem på hans kontor) för 80 lakan i månaden som han tror att du skall använda till studieomkostnader? Jag förstår inte hur betalning för jobb kan vara pengar som du får nyttja men som du inte har rätt till? Mycket konstigt.

Mina stålar lägger jag på motorcyklar, leksaker och annat skit och det är jag nöjd med :D.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
1. Talang
2. Hälsa
3. Kärlek (sex går, men kärlek?)
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
8. Meriter och gott rykte
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13. Gott samvete
14. En adlig titel
15.
16.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
GSXR1100R skrev:
1. Talang
2. Hälsa
3. Kärlek (sex går, men kärlek?)
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
8. Meriter och gott rykte
9. Vilja
10. Glöd
11. Sinnesfrid
12. Riktiga vänner
13. Gott samvete
14. En adlig titel
15.
16.

Du kan ge en svensk prins (eller var det greve) några miljoner så adopterar han dig och du blir greve själv. Det är tydligen så han adopterat jävla massa 50 åriga tyska gubbar som tror de är kungliga nu.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Villee skrev:
Du kan ge en svensk prins (eller var det greve) några miljoner så adopterar han dig och du blir greve själv. Det är tydligen så han adopterat jävla massa 50 åriga tyska gubbar som tror de är kungliga nu.

I Tyskland kan man döpa sig "Graf NAMN EFTERNAMN" och då är "graf" med i kyrkoböckerna.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Villee, jag tyckar att du ska be om råd från någon. Kanske från nåt forum på nätet där villt främmande människor, som ser till vad ditt bästa är, kan ge dig goda råd. Jag vet, varför inte ett motorcykelforum där hälften är så små att de inte kommit i närheten av pengar (annat än på veckobasis) och den andra hälften har som hobby att slänga ut enorma summor på försäkring, plast, olja och tillbehör bara för att känna kännslan att tugga adrenalin på en liten skymd asfaltsväg i minst 220km/h.
Där, just där får du de bästa råden :näsblod

gladh
:fakta

Och sen när du har fått lite råd från människor som saknar alla förutsättningar att ge ett vettigt råd kan du tacka genom att ge råd om saker som du inte vet något om.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
eus skrev:
Jaha, jag som inte lever i ghettot vet inte hur språket lever

Mm vad är det för fel på Bingo idag då?

Naj kommunala skolorna har lämnat oss här i ghettot så vi lär oss ingenting :kocko

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Villee skrev:
Nu när ni ändå kom in på en diskution om pengar och vad man kan få för dem om man har närmast obegränsat så sluter jag upp med anhängarna till formel-1 stjärnor då detta enligt mig vore ett drömyrke. Köra bilar på dagarna, få modellfruga och tjäna hundratalsmiljoner.
'
1. Talang måste man ha för att bli formel-1 förare
2. Hälsa är alltid dock viktigast då man inte kan njuta av sina pengar om man ligger på dödsbädden.
3. Kärlek är något som dyker upp när man träffar en snygg person som tycker om dig (eller dina pengar). Sen att hon ska vara kär i just dig... jadu om du absolut vill ha det så kan du ju söka upp nån fruga som inte vet att du är rik men då får du nog inte modellen.
4.Intelligens är väl viktigt för att inte bli blåst på sina pengar, men även en rik lycklig idiot är lycklig.
5. Det är väl hyfsat viktigt men det kan man förutsätta om man har både talang hälsa, kärlek, intelligens och pengar.
6. Det är väl inte hela världen då alla ändå vill prata med dig då det är du som har pengarna.
7. Det är väl denna bit rätt många rika får offra till viss del men inget säger att man inte kan vara empatisk fast man är rik.
8. Meriter och gott rykte brukar F1stjärnor ha.
9. De brukar vilja vinna också
10. Glöd, samma där - skulle inte du vilja bli världsmästare?
11. Sinnesfrid är väl också viktigt men en god psykolog med alla dina pengar borde ordna detta.
12. Det brukar inte vara svårt att få vänner när man är rik, populär med mera knepet är att sålla bort de som är vänner pga. det du har.
13. Gott samvete kan man få genom att donera en liten del av det man har och samtidigt bete sig hyggligt mot andra.

Ok, en del av dessa saker är väl viktigare än pengar men det är väl lika lätt/svårt för rik som fattig att uppnå dessa - om inte lättare för den rike.
Du följer inte ett orsaksmässigt logiskt resonemang. Kan pengar verkligen köpa alla dimensioner av punkterna på listan eller inte?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
mb skrev:
Du följer inte ett orsaksmässigt logiskt resonemang. Kan pengar verkligen köpa alla dimensioner av punkterna på listan eller inte?

Jag snackade om F1stjärnor som antingen har allt det där eller kan köpa det.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
mb skrev:

"orsaksmässigt logiskt resonemang", "alla dimensioner av punkterna" :va

Sicket ordbajs :rofl

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
TZR125 -89
Villee skrev:
...överbetalt arbete under en längre period som jag har möjlighet till halvt med avsikt att jag ska göra vettigt något vettigt med pengarna och ha lite kul.

skall du bli EU-politiker menar du? :7peta

Nyheter
Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...