skoteridioten skrev:Senare krappar..
Hörni, om man är lite lat (eller smart ), kan man dumpa ner en o-ringad kedja i en hink med avfettning då? Och sen putsa av..
Eller hur jag ska göra?
Hörni, om man är lite lat (eller smart ), kan man dumpa ner en o-ringad kedja i en hink med avfettning då? Och sen putsa av..
Eller hur jag ska göra?
Botte skrev:
Häll tebax avfettningen
Fotogen e bra
MaPe skrev:Eller ta lite WD-40 på en trasa och torka av den.
Kör den var och smörj den.
Mathias
MaPe skrev:Tror det, vet att WD-40 är poppis hos cross åkare. Dom tvättar hela hojen med det. Jag kör med WD-40 själv men 5-56 är ju samma typ av spray.
Tänkte det var vanligare i garaget än fotogen.
Mathias
skoteridioten skrev:DEt avr det oxå i det här fallet
Men jag testade fotogen ändå för skojs skull. Funkade klockrent
Eller hur jag ska göra?
Långa farbron skrev:Appapapapa !!!!
Varför skulle just avfettning vara skadligare än Diesel ?
Ta en normal kallavfettning/lacknafta/Lampolja som är baserad på N-parrafin och torka av den,spola av den med trädgårdslangen, låt torka,smörj.
Vad skulle du tvätta din bil i Diesel eller i avfettning ?
Zeb_Macahan skrev:Avfettning är aggressivt mot gummit som håller fettet i O, X och allt vad dom heter kedjor. Det torkar ut det. Diesel har en smörjande effekt och torkar inte ut gummi.
Så, nöjd?
//jaG
Långa farbron skrev:Varför skulle avfettning vara aggresivare än diesel ?
Zeb_Macahan skrev:Det är aggressivt mot gummi. Tvätta vidare dina kedjor med avfettning om du vill, jag bryr mig inte..
//jaG
Långa farbron skrev:Det är därför dom rekomenderar att man tvättar tex sin bil eller tom motortvättar den med avfettnig antar jag ?
För det finns nästan inget gummi alls på en bil
Dessutom rekomenderar jag dig att läsa valfritt produktblad på vilken konsumentavfettning du vill för närmare information.
Sen när tillverkar Regina avfettningsmedel?Zeb_Macahan skrev:Lyssna inte på ex. Regina. Dom tillverkar bara kedjor och kan inget om deras egenskaper. Att lite på tillverkarna är dumt, det kommer leda till fördärv...
//jaG
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |