HMS behöver funktionärer till SM i Road Racing!

Status
Ej öppen för fler svar.

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Min son och jag flaggade alla tre dagarna. Vi såg fantastisk racing från första parkett, vi såg flera duktiga förare slå banrekord, vi såg imponerande fighter mellan våra framtida stjärnor i mc-sporten. Varför skulle vi begära betalt för det? Jag kanske är gammaldags, men jag känner mig priviligierad att ha fått vara del av ett stort evenemang inom den sport jag älskar och det skulle aldrig falla mig in att begära ersättning för det.

Canoly

Guest
Jag har nu på morgonen skickat ett mail till Hans Brånalt där jag beskriver personen som gav löftet så att han inte skall ha några problem med vem det var. Förmodligen saknade han behörighet att lova, men det får Hans ta tag i.

Styrelsen har inte klubbat något sådant, men det kan kanske iof vara en deal som någon annan har gjort i samförstånd med MRK eller liknande.

Bäst är väl att kontakta den som nu lovat detta och reda ut saken.

Min son och jag flaggade alla tre dagarna. Vi såg fantastisk racing från första parkett, vi såg flera duktiga förare slå banrekord, vi såg imponerande fighter mellan våra framtida stjärnor i mc-sporten. Varför skulle vi begära betalt för det? Jag kanske är gammaldags, men jag känner mig priviligierad att ha fått vara del av ett stort evenemang inom den sport jag älskar och det skulle aldrig falla mig in att begära ersättning för det.

Hej

( Jag antar att du syftar på mitt inlägg )

Jag är inte gammaldags utan gammal ( 68 år ), jag håller med om allt du säger utom begärandet. Jag har inte begärt något utan blivit lovad något och jag tycker att man skall hålla löften.

Last edited:

BigT

Guest

:tummenupp

Jag flaggade bara på fredagen och fick överhuvudtaget inga löften om ersättning utöver den lunch som serverades. Det var under de förutsättningarna jag ställde upp (och fick en fin dag uppe i hårnålen:)) och jag kan tänka mig att ställa upp igen! :banana

Sen håller jag med Canoly, OM ersättning utlovats så får man ju stå fast vid det.

Canoly

Guest
Nu är "ärendet" avgjort.

Det jag uppfattade som ett uttalande har aldrig blivit sagt.

Alltså var det därför jag reste mig från fikabordet i garaget och gick utanför för att informera RR_06 om att han skulle ta kontakt med den person som aldrig uttalade det som aldrig blivit sagt.

Så fruktansvärt vimsig är jag.

Canoly

Guest
Det är jättebra att du fixar flaggviftare.

För min del hade det varit kul om du också ville bekräfta
att jag bad dig, utanför garaget, att ta kontakt med
NN i ett specifikt ärende.

Detta är du och jag samt NN ensamma om att veta.

Om du inte bekräftar gäller HMS version........

Nu gäller det, man eller mus ?

Tjena

Bra jobbat Micke...:krama

Tar med mig 2st flaggisar imorgon, Tom Rundquist med kompis har läst tråden och ställer gärna upp.

Du kan alltså utöka din lista med ytterligare 2st fre-lör...:tummenupp

Med vänliga hälsningar

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Ursäkta att jag lägger mig i men detta har väl verkligen inte något att göra med om RR_06 är man eller mus?

Ingen av oss andra som flaggade har fått några löften om STCC biljetter enligt det som framkommit här. Om du har fått det av nån i HMS så tycker jag att det är en sak mellan dig och Hyllinge.

Det är helt okej att du ställer frågan om fler fått löften om biljetter i tråden men att använda sporthoj och Sydskanesforumet för dina missnöjesyttringar tycker inte jag är rätt.

Jag la upp tråden för att HMS behövde hjälp. Jag med flera i föreningen tyckte att det var en god idé att hjälpa en annan motorklubb med deras arrangemang, detta samarbete kanske vi kan ha nytta av i framtiden.
Att nu börja kritisera HMS i tråden för det du blivit lovad tycker jag inte hör hemma här.

Jag ber härmed en moderator att stänga denna tråd så vi slipper mer av detta.

Canoly

Guest
Stäng gärna tråden.

Jag råkar bara vara överkörd av HMS i ett ärende där jag vet att jag har rätt.
Behövde kanske stöd av en inblandad medlem.

Jag trodde innan att jag visste men nu vet jag var du står.

Stäng, eller hur Corben ?

Ursäkta att jag lägger mig i men detta har väl verkligen inte något att göra med om RR_06 är man eller mus?

Ingen av oss andra som flaggade har fått några löften om STCC biljetter enligt det som framkommit här. Om du har fått det av nån i HMS så tycker jag att det är en sak mellan dig och Hyllinge.

Det är helt okej att du ställer frågan om fler fått löften om biljetter i tråden men att använda sporthoj och Sydskanesforumet för dina missnöjesyttringar tycker inte jag är rätt.

Jag la upp tråden för att HMS behövde hjälp. Jag med flera i föreningen tyckte att det var en god idé att hjälpa en annan motorklubb med deras arrangemang, detta samarbete kanske vi kan ha nytta av i framtiden.
Att nu börja kritisera HMS i tråden för det du blivit lovad tycker jag inte hör hemma här.

Jag ber härmed en moderator att stänga denna tråd så vi slipper mer av detta.

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt

Jag har varit i kontakt med HMS efter att du kontaktat mig, och tyvärr känner de inte till vem som utlovat STCC biljetter till dig.

Det jag fått reda på är att HMS endast är tekniska arrangörer av STCC arrangemanget och saknar därför all disposition till biljetter eller ekonomin överhuvudtaget. Så tyvärr Canoly, jag kan tyvärr inte göra något mer.

Förövrigt är relationen mellan SSEMSE och HMS mycket bra! :tummenupp

Canoly

Guest
Jag vet..

Här handlar det om trovärdighet och det var därför jag behövde en bekräftelse från RR_06.

Men det är väl inte så viktigt, eller hur. ?

Jag har varit i kontakt med HMS efter att du kontaktat mig, och tyvärr känner de inte till vem som utlovat STCC biljetter till dig.

Det jag fått reda på är att HMS endast är tekniska arrangörer av STCC arrangemanget och saknar därför all disposition till biljetter eller ekonomin överhuvudtaget. Så tyvärr Canoly, jag kan tyvärr inte göra något mer.

Förövrigt är relationen mellan SSEMSE och HMS mycket bra! :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag vet..

Här handlar det om trovärdighet och det var därför jag behövde en bekräftelse från RR_06.

Men det är väl inte så viktigt, eller hur. ?
Jag tror säkert RR_06 både kan och vill bekräfta att du har berättat för honom att "nån" från HMS har lovat dig STCC biljetter. Men eftersom ingen inom HMS har ett sånt mandat (se ovan) så får vi nog se detta som ett missförstånd. Tråkigt att du känner dig lurad men jag tror ingen i varken HMS eller Sydskånes Emse kan göra något åt det. Tyvärr.

Canoly

Guest
Det handlade inte om mig utan om alla från Sydskanes Emse som hade flaggat

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Det handlade inte om mig utan om alla från Sydskanes Emse som hade flaggat

Jag vill inte förorena den här tråden ytterligare men jag vill göra fullständigt klart att jag accepterar inte under några omständigheter att Canoly talar å mina vägnar i detta eller något annat ärende.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tråkigt när det blir missförstånd, hoppas dock att det löser sig samt att fler glada kan ställa upp även 2010 då HMS kör RR SM :)

/Micke Sundgren HMS Svemo Södra

Canoly

Guest
Ett ganska lustigt eller olustigt uttalande.

Om du backar tiden och det plötsligt hade dykt upp fribiletter till STCC så hade du alltså troligen accepterat i tron att det kom från föreningen eller möjligen rivit biljetterna för att jag var inblandad.

Jag har vädjat till en medlem att berätta vad som hände, men inte fått svar, jag har dessbättre inte som du kastat skit på någon.

Med den inställning som idag visar sig i Sydskanes Emse ber jag att med omedelbar verkan få slippa vara Hedersmedlem eller medlem över huvdtaget.
Jag var som tidigare sagts en av sju som startade föreningen. Detta gör jag för att klimatet har förändrats och inte för att tillfredsställa heueh.

Tack alla GAMLA medlemmar för alla trevliga stunder tillsammans, nu känns det inte trevligt längre.

// Jan

PS Jag mailar vår ordförande angående utträdet i morgon, nu väntar sängen och boken.

Jag vill inte förorena den här tråden ytterligare men jag vill göra fullständigt klart att jag accepterar inte under några omständigheter att Canoly talar å mina vägnar i detta eller något annat ärende.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
De delar ut KvP. I motor&sportdelen finns en rabattkupong på 40 kronor för NewsRacet.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jösses vad saker o ting kan spåra ur. Kan ni inte bara ringa varandra istället? Det här ju rent ut sagt löjligt...
Jag stänger tråden på begäran o hoppas att folk kan vakna upp o tänka lite...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj