Jag var bara lökmek i Lilla Bowlingklassen men jag tyckte det funkade exceptionellt bra, generellt.
En sak bara: Safety Car? Det använder vi inte i riktig RoadRacing. Ska man ha ut ambulans och bärgare finns det vitflagg och vid de flesta mindre krascher kan man lätt rulla undan hojen - eller lyfta, man får va några stycken. Och det går att lösa fort med ett eller max två varvs gulflagg och man kan rejsa på resten av banan. Tycker funkisarna att det är farligt och att gulflaggan inte respekteras, då rödflaggar man och ger förarna en avhyvling.
Funkisarna jag såg jobbade på riktigt bra, att nån förare fick bärga hojen själv är olyckligt, det är sånt man får jobba med och lära funktionärerna men det är även sånt som händer. Branddräkterna känns rejält overkill, särskilt när det var så jäkla varmt, bättre då att ha bomullsoveraller (såna bilräjsingprylar) som jag såg en del hade och så ett par rejäla handskar.
Bra jobbat Hyllinge och stort tack till alla ni som stod på postering (och givetvis även andra funktioner)!