Hobbex

FehaX

Sommar 2007 !!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa Motard
Har fått min minimoto från hobbex idag...det är inte en 14e ..ser inte ut som dom 14e ja har sett iaf..men nu e ju de problemet att den inte vill starta å så.. :huvet :död

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
FehaX skrev:
Har fått min minimoto från hobbex idag...det är inte en 14e ..ser inte ut som dom 14e ja har sett iaf..men nu e ju de problemet att den inte vill starta å så.. :huvet :död

det beror på att det inte är en 14 E utan en 16 F, som oxå säljs här på sh.com

jajje

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Yamaha
Jag fick min mini från Hobbex för typ 2 veckor sedan...kan bara medela att den funkar kanon bra. Lite justeringar i början bara..
Lite svårstartad första gången.
Fick justera bromsarna lite.
Bytte tändstift.

Kan medela att det verkar vara en 16f-modell från Hobbex, det är i vargefall en 47cc cylinder på.
Går riktigt bra.

Twister

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Cykel
jajje skrev:
Jag fick min mini från Hobbex för typ 2 veckor sedan...kan bara medela att den funkar kanon bra. Lite justeringar i början bara..
Bytte tändstift.

Kan medela att det verkar vara en 16f-modell från Hobbex, det är i vargefall en 47cc cylinder på.
Går riktigt bra.

Till vilket tändstift bytte du till?

FehaX

Sommar 2007 !!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa Motard
jajje skrev:
Bytte tändstift.

Går riktigt bra.

Göttans !! precis samma för mig..svårstartad i början å fick greja lite me bromsarna men nu verkar den gå super..ja fick också en 16f med 47cc...ska också ta å byta tändstift.. :banana :)

jajje

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Yamaha
FehaX skrev:
Göttans !! precis samma för mig..svårstartad i början å fick greja lite me bromsarna men nu verkar den gå super..ja fick också en 16f med 47cc...ska också ta å byta tändstift.. :banana :)
Det där med bromsarna fixade jag med att jag la en bricka i mellan fästet och själva bromsoket. Verkar som om det inte riktigt var paralellt mellan bromsskivan och bromsoket.

I övrigt så har jag inte justerat förgasaren än, ska nog göra det senare, bara för att mixtra lite. Inte så att jag känner att det behövs, mera bara för att testa. Summa sumarum så är jag nöjd...lite små pyssel. Men det är ju en kina kopia av en riktig mini till et bra pris.
Det går riktigt bra tycker jag. Har kört den i ett parkeringshus på kvällen :hihi

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
synd att 16f är såpass sämre än 14E i kvalitet. Tråkigt att Hobbex väljer att blåsa sina kunder på det sättet, med bilder på 14E.

jajje

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Yamaha
Ravetrancer skrev:
synd att 16f är såpass sämre än 14E i kvalitet. Tråkigt att Hobbex väljer att blåsa sina kunder på det sättet, med bilder på 14E.
Sämre än 14E i kvalitet...hmmmm vad syftar du på då? Kom med nått konkret. Vad jag förstår så är väll modell 16 en utveckling av 14..??

Hur det ligger till med kvalite...tja båda mod 14 & 16 är ju kinaprylar så jag tvivlar på att det spelar så stor roll i slutändan...

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
jajje skrev:
Sämre än 14E i kvalitet...hmmmm vad syftar du på då? Kom med nått konkret. Vad jag förstår så är väll modell 16 en utveckling av 14..??

Hur det ligger till med kvalite...tja båda mod 14 & 16 är ju kinaprylar så jag tvivlar på att det spelar så stor roll i slutändan...

*Ramen e mycket smalare i bak (vid kjedjespännarna) Ser klenare ut på andra ställen med
*Kjedjespännarna ser mycket klenare ut men sin lilla vinklade plåtbit
*Helt andra bromsok, tycker de är av sämre kvalite
*Startmekanismen är i plast istället för metall (den som greppar svänghjulet)
*Helt onödigt stöd
*Plasthandtag
*för att få bort framoket måste man ta bort hela däcket o klura ut oket

Finns mycket mer saker som jag inte har i huvudet just nu.
hur vet jag allt det här ?
Polaren har en 16F och jag har en 14E. Polarens står just nu men en slut koppling medans min rullar på.

Jag är mycket glad över att jag köpte en 14E, men såklart det här är vad jag tycker om polarens hojj iaf :)

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:

Håller med om att det är surt att dom inte kan ha rätt modell på bild, det ska ju ändå vara ett seriöst företag.

jajje skrev:

Hur fasen lyckas du med det stiftet? Det som sitter i min är bra mycket mindre än ett ES stift och mycket kortare gäng samt annan stigning.

jajje

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Yamaha
An3Azz skrev:
Håller med om att det är surt att dom inte kan ha rätt modell på bild, det ska ju ändå vara ett seriöst företag.

Hur fasen lyckas du med det stiftet? Det som sitter i min är bra mycket mindre än ett ES stift och mycket kortare gäng samt annan stigning.

He he....tja det beror väll på att du har fått "tjej modellen" :tuttar med liten motor och kort stift :D

Allvarligt talat jag har ingen aning...i min manual står det NGK B9 ES. Min mini tycker var lite seg att starta när den var kall så jag åkte och köpte stiftet och det passade...svårare än så är det inte.
Det kanske är kortare stift på 39cc..vad vet jag.

Jag har faktiskt inte en susning om vilken modell jag har köpt...jag köpte den från Hobbex och det är en 47cc cylinder.

Over and out.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
jajje skrev:
He he....tja det beror väll på att du har fått "tjej modellen" :tuttar med liten motor och kort stift :D

Allvarligt talat jag har ingen aning...i min manual står det NGK B9 ES. Min mini tycker var lite seg att starta när den var kall så jag åkte och köpte stiftet och det passade...svårare än så är det inte.
Det kanske är kortare stift på 39cc..vad vet jag.

Jag har faktiskt inte en susning om vilken modell jag har köpt...jag köpte den från Hobbex och det är en 47cc cylinder.

Over and out.
Nix sitter 47cc på min med, manualen min är en fotostatkopia på en grcmanual så vad det står i den är ointressant anser jag :D

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
kontakta hobbex och säg att du måste fått fel hoj då det är en 14e på bilden, och det är ju därför du beställt där, då får vi se hur fort dom byter bild :D

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Mini Mulle skrev:
kontakta hobbex och säg att du måste fått fel hoj då det är en 14e på bilden, och det är ju därför du beställt där, då får vi se hur fort dom byter bild :D

Ja fan du...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...