Hojåka i Örebrotrakten - the original!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Mattias650 skrev:
Varför måste något så kul vara så dyrt? :4skrika :(
Men vi får väl ändra i PBR-stadgarna som säger "Inga fler cross-grejor i klubben" till "Fler motard-grejor i klubben är OK". :tummenupp
jag vill ju ha en r1a och en cross och en motard och en 900 hornet och ett flygplan och en ferarri och .. :D :D :D :D :D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
vad jag har hört så ska erik köpa motard +kanske jag och runken, har även hört någe om att kjelle är på g att av veckla det här..
såg att benny i jönköping säljer sin nya 04a r1a oxå för ett båt köp. karlskoga stefan har sålt sin hoj. vart är vi på väg. är det pengarna som styr så inihellllvete. för mig är det väl lite så just nu.
det koster mig fan 3000 i månaden om jag får köra så mycket som jag vill köra och det är inte försvarbart nu när jag har barn, kan vara kul att göra något med familjen oxå och inte bara själv.
med en motar betalar jag kanske 150 kr i månaden för försäkringen och det kan jag försvara.
kan desutom åka åretrunt och leka på isen med dom andra barnen. måste bara bestämma mig för vilken hoj jag ska ha isåf. som jag skrev vill ju ha många hojar :)
min kommer ju gå bana och mycket väg typ som marios mf.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Det som gör att jag troligtvis skaffar motard är att jag ska försöka komma igång att åka bana samt kanske köra några b-rejs med en Aprilia 250. Då känns det inte motiverat att även ha en r-hoj för gatbruk. Motarden funkar på grus, is, gocartbanor samt till vis del på vanlig väg...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Det som gör att jag troligtvis skaffar motard är att jag ska försöka komma igång att åka bana samt kanske köra några b-rejs med en Aprilia 250. Då känns det inte motiverat att även ha en r-hoj för gatbruk. Motarden funkar på grus, is, gocartbanor samt till vis del på vanlig väg...
ja kolla runken han körde ju 35 mils etapper på sin duke

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
ja det tror jag oxå fast det kanske det gör alltid :)

den frågan lämnar vi obesvarad tack :D

visst går det att köra långt med alla motarder men en lite rejsigare sådan ska nog inte köra 35 mil motorväg, däremot borde 35 mil småvägar/grusvägar med mycket gas/broms inte vara några problem (bortsett från babianarslet då...).

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:

visst går det att köra långt med alla motarder men en lite rejsigare sådan ska nog inte köra 35 mil motorväg, däremot borde 35 mil småvägar/grusvägar med mycket gas/broms inte vara några problem (bortsett från babianarslet då...).
erik idag är du som en bok.. du talar så klokt. när får runken svar på 660n då

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:

Snackade för några år sedan med en skåning som kört upp hit från Skåne på en dagsetapp med sin Duke. Visst han var skåning men vafan.

För långtouring rekomenderas en XR som är vibrationsoptimerad... Klart mjukast sadel på dem.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Snackade för några år sedan med en skåning som kört upp hit från Skåne på en dagsetapp med sin Duke. Visst han var skåning men vafan.

För långtouring rekomenderas en XR som är vibrationsoptimerad... Klart mjukast sadel på dem.
allt går.. mcbudet körde ju från sthlm och hit ju

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...