Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
I Fredags blev det Fjugesta-Vretstorp-Askersund-Laxå-Svartå-Fjugesta-Örebro.
Tyckte att det gick förvånadsvärt fort att åka så långt.
När jag kom hem upptäckte jag varför... Någon hade skruvat bort frambromsen för mig. :skrämd :gnissla

Tur man inte använder dem så ofta. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Göran_Gullbro skrev:
Tjenare allihopa!

Är en motardåkare som håller hus i Nora... :)

Brukar det vara någon samling av motardförare nå´n stans i örebroområdet om man vill ha några fler att åka med? Inte så kul att i längden bara busa runt själv... :gnissla

Brukar ni hålla till på några speciella ställen? :confused:

Körsugen :hihi

/Göran
Kom ut till Täby gocartbana och träna då. Lördag- och söndagmornar och nu även Torsdagkvällar :yoparty (i Juli åtminstone)... Då kommer du få åka så mkt du bara orkar. Dessutom först på plan med en 660 dessutom.
Annars kör vi en del med sportfjantarna när solen skiner...

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Supermoto skrev:
Kom ut till Täby gocartbana och träna då. Lördag- och söndagmornar och nu även Torsdagkvällar :yoparty (i Juli åtminstone)... Då kommer du få åka så mkt du bara orkar. Dessutom först på plan med en 660 dessutom.
Annars kör vi en del med sportfjantarna när solen skiner...

Jag lär säkert dyka upp ofta på helgerna!!! :tummenupp Låter hiskeligt kul det där... :hihi Är det några speciella regler som gäller med hojen? Kraschpuckar, uppsamlingskärl m.m.? :va Har ännu inte skaffat mig sådant då jag mest hittills kört på flygfältet i Karlstad... Det är ju inte så noga med reglerna där... :hihi

Syns kanske till helgen om man slipper ifrån trädgårdsarbete och fästmöns födelsedagskalas... :(

Vilken tid börjar ni köra på helgmornar resp. torsdagar?

Kul att bli först med en 660 ute på gocartbanan... :tummenupp

/Göran

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Göran_Gullbro skrev:
Jag lär säkert dyka upp ofta på helgerna!!! :tummenupp Låter hiskeligt kul det där... :hihi Är det några speciella regler som gäller med hojen? Kraschpuckar, uppsamlingskärl m.m.? :va Har ännu inte skaffat mig sådant då jag mest hittills kört på flygfältet i Karlstad... Det är ju inte så noga med reglerna där... :hihi

Syns kanske till helgen om man slipper ifrån trädgårdsarbete och fästmöns födelsedagskalas... :(

Vilken tid börjar ni köra på helgmornar resp. torsdagar?

Kul att bli först med en 660 ute på gocartbanan... :tummenupp

/Göran
Hoj + förare ska uppfylla Motardreglementet. Dvs najjat, uppsamlingskärl osv osv. Dessutom SKALL du ha fixat så att fotpinnarna inte skär i asfalten när du vurpar. Du måste vara medlem i SVEMO-ansluten klubb. Är du inte redan det så rekomenderas Teknisn Mc i Örebro eftersom det är vi som håller i träningarna. Lö + Sö är det 07-09 plus ev mer tid om gocartfolkret som kommer efter oss inte är dumma i huvvet. Torsdagar _tror_ jag det var 17-21. Då delar vi banan med cartfolket. Jag har inte varit där nån torsdag ännu för det är helt nytt. Imorron drar jag till Gotland för att köra på Gotland Ring (plus lite :tuttar och lite :fyllisar) så helgen är borta oxå.

Du kan ju fundera på varför ingne kör 660 där, hehe :tungan

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Supermoto skrev:
Hoj + förare ska uppfylla Motardreglementet. Dvs najjat, uppsamlingskärl osv osv. Dessutom SKALL du ha fixat så att fotpinnarna inte skär i asfalten när du vurpar. Du måste vara medlem i SVEMO-ansluten klubb. Är du inte redan det så rekomenderas Teknisn Mc i Örebro eftersom det är vi som håller i träningarna. Lö + Sö är det 07-09 plus ev mer tid om gocartfolkret som kommer efter oss inte är dumma i huvvet. Torsdagar _tror_ jag det var 17-21. Då delar vi banan med cartfolket. Jag har inte varit där nån torsdag ännu för det är helt nytt. Imorron drar jag till Gotland för att köra på Gotland Ring (plus lite :tuttar och lite :fyllisar) så helgen är borta oxå.

Du kan ju fundera på varför ingne kör 660 där, hehe :tungan

Är medlem i både Norabygdens IK, motocross och endurosektion (Kramfors) samt Nora MK så det bör väl räcka... Tyvärr så har jag ingen tävlingslicens(enduro) i år men det spelar väl ingen roll för träning/klubbtävlingar :confused:

Hur har ni löst fotpinnar och uppsamlingskärl på hojarna?

Ser att det finns kraschpuckar och fotpinnspuckar att beställa från Tyskland, men har dock inte sett något uppsamlingskärl någonstans...

Tror nog att 660:n står sig bra i konkurrensen, helst om banan är lite "öppen"... Åtminstonde ingen motard som tagit mig rent effektmässigt ännu.. :7peta På med slicks och sänka ner den lite i gaffelkronan så blir den nog snabbstyrd så det förslår också.. Tror jag anar lite avundsjuka... :hihi

Ska göra mitt bästa för att hänga med i ert tempo, men nu till helgen får man väl nöja sig med att titta, för jag lär väl inte hinna modifiera till dess... :gnissla

Vad är det för motarder där annars?

Ha så kul på Gotland! Var där förra veckan och :fyllisar :öl :fyllisar

/Göran

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...