Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Supermoto skrev:
Jag kommer aldrig (troligen) kunna hävda att en motard har högre topphastighet än t.ex en 1000cc sporthoj. MEN. Om vi tittar på snitthastighet över året så finner man snart att jag och mina motardbröder snittar betydligt högre än er andra eftersom vi åker hela året om. Säg att en sporthoj toppar 250 och motarden 200 och vi åker 100% av året och ni andra åker miserabla 55% så stämmer min logik till 100%. Slutsats: När ni andra ligger på på långvården så kommer ni fortfarande höra oss sladja in och burna out utanför era fönster. Förutsatt att ni fortfarande har kvar något lite av er hörsel såklart. SåDetSå :arsele
v.s.v

Nja... om man räknar "snitt över tid". Men räknar den siffra som faktiskt är den korrekta är det faktist "snitt över antal köda kilometer".
Då tror jag faktist en SH oftast kör längre än en SM och då oxå fortare vilket gör att SH åkare lever längre...

Eller är det så att farten dödar?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Tengil skrev:
Nja... om man räknar "snitt över tid". Men räknar den siffra som faktiskt är den korrekta är det faktist "snitt över antal köda kilometer".
Då tror jag faktist en SH oftast kör längre än en SM och då oxå fortare vilket gör att SH åkare lever längre...

det kan vara så att farten dödar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Det förutsätter väl även att du inte är ett gipspaket som du annars brukar vara :D
I just DITT fall erik spelar det inte så stor roll faktiskt :fakta

blom skrev:
:rofl :lol :hihi :hihi :yoparty du har fan så jävla rätt så nu blev jag tårögd.. det var det finaste någon skrivit i den här tråden :pannkyss
Tack :tuttar :)

Tengil skrev:

Det har ju även att göra med hur skoj man har medans man snittar det man snittar.... Visst, jag har svårt att slå en SH på autobahn men hur jävla skoj är det???? Själv har jag 110% skoj varje gång jag sätte rmig på hojen. Eller kanske inte blir mer än 80-85% om jag BARA sitter på utan att köra....
+att i 250-300 på A-bahn är, som du säger, chansen större att stendö på fläcken vilket skulle förstöra hela den här diskussionen så den tråden släpper vi NU!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
blom skrev:
det finns många saker man kan säga nu. hellre en stark än tio svaga, hellre en finne på hakan en en i röven osv osv vad vill jag ha sagt med det då :) jo att jag kör hellre crossgrej och får många timmar i sadeln än att sitta på en sportmaskin och brojjla för polarna när man knappt kör 300 mil om året :7peta :hihi

Okej,
Ni kanske kör mer timmar totalt,
och eventuellt också fortare totalt, eller hur fan man nu skall tolka Marios inlägg ovan,
och ni kanske till och med har roligare, åtminstone än mig som kört 300 mil/år senaste säsongerna......

MEN NI SER FORTFARANDE UT SOM RONALD MCDONALD! :fakta

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Kjelle skrev:
Okej,
och eventuellt också fortare totalt, eller hur fan man nu skall tolka Marios inlägg ovan,
och ni kanske till och med har roligare, åtminstone än mig som kört 300 mil/år senaste säsongerna......

Jag håller med du Kjelle... :)

Dessutom är det inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet... :fakta :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kjelle skrev:
Okej,

Vaddå, kör inte du oxå i skinnställ??? Det borde du göra Kjelle! Det är mkt säkrare än GoreTex :fakta

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag menar dom som yttrar sig i frågan är en bra bit över 30, dom kör hojar med gummi på fotpinnarna, kan det bli mer fel.. nä dom borde fan skämmmmmmas för att dom är så satans jävla oldà

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
- Motard, anyone? :arsele

Bifogat

• ronald_vinkar_3.gif
    ronald_vinkar_3.gif
    28.6 KB · Visningar: 29
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
Har billy någon hemsida??

Ingen risk... Han är en sån som har kontoret på fickan, ring hem eller på mobilen så når du honom oftast. Är han upptagen brukar han ha ett meddelande som talar om när det går att nå honom.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år