Hojåka i Örebrotrakten - the original!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Då var premiären avklarad. Jävligt skoj, en liten analys av min åkning: bromsar för tidigt, lutar för lite och gasar för sent men annars ser det lovande ut.

Första passet var olustigt som fan då hojen har en motorbroms som var något ut över det vanliga, varenda nerväxling skapade en olustig sladd som vid flera tillfällen blev så allvarlig att bägge fötterna studsade av fotpinnarna. Fattade först inte vad det var då jag inte kunde föreställa mig att det kunde vara så stor skillnad mot t.ex min r6:a. På övriga pass gick det mycket bättre men inte så fort som jag vill... Kör på 1:28-1:29 ganska konstant, med tanke på att det var första gången på hojen (och att pass 1 ingav noll förtroende), första banåkningen på länge samt första "aktiva" körningen detta år så känns det ändå rätt ok. Körde med stora marginaler överallt och släppte medvetet förbi snabbare förare överdrivet snällt så bara där finns det ganska mycket tid att hämta. Studerade även de snabbare förarna (alla andra alltså...) i den mån det gick för att få tips om hur jag ska bli snabbare. Men fortfarande behöver jag träna ganska mycket för att ens ha på en b-tävling att göra... Dagens pass är dock ett första steg mot att bli snabb(are).

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
crashtestdummy skrev:
du såg skitbra ut, iaf på lite håll. :D

Det kändes rätt ok på slutet bortsett från tempot men jag vet att mycket tid finns att hämta bara på att sluta "fega", dvs koppla bort hjärnan som de andra gör...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Det är ganska imponerande att se hur fort en del kör. Jag har nog blivit omkört på varenda tänkbart ställe (och även de ställen där det inte går att köra om) runt åsen... Det kändes även skönt att de snabbare förarna kör om mycket snyggt och säkert, även om de ibland ligger nära kändes det aldrig som det var någon fara.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Det är ganska imponerande att se hur fort en del kör. Jag har nog blivit omkört på varenda tänkbart ställe (och även de ställen där det inte går att köra om) runt åsen... Det kändes även skönt att de snabbare förarna kör om mycket snyggt och säkert, även om de ibland ligger nära kändes det aldrig som det var någon fara.
Nästa onsdag kan jag ta med Husan och kanske visa ett par ställen till, hehe :crash :cpparty

Fast caféfightern är ju iofs oxå ok att träna med nu.....

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Nästa onsdag kan jag ta med Husan och kanske visa ett par ställen till, hehe :crash :cpparty

Fast caféfightern är ju iofs oxå ok att träna med nu.....

Nästa onsdag blir det troligtvis inget träna för min del...

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Igår kvälll kom Billy hem till mig och hämtade mitt bakhjul.
Får tillbaka det fredag kväll med nytt fräscht gummi på. Det är service det! :Bugar

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Mattias650 skrev:
Får tillbaka det fredag kväll med nytt fräscht gummi på. Det är service det! :Bugar
ja han är fan inte omöjlig han inte.. han levererade lameller till mitt jobb :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Mattias650 skrev:

Han kom hem till mig och bytte drivpaket, kan det bli bättre?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Mattias650 skrev:

haha, jag behøver också nytt, tror du han kommer till oslo :tungan
Vad bør jag ha før däck... fan det blir ju både banåka och långkørningar...
kanske satasar på michelins "nya" däck med olika gummiblandningar om dom finns ännu :banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år