Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Halloj govänner!

Sjönt att vara tillbaka på jobbet så man kan vila upp sig efter en veckas hårt semestrande. Har faktist varit riktigt kungligt! :tummenupp

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Tengil skrev:
Halloj govänner!

Sjönt att vara tillbaka på jobbet så man kan vila upp sig efter en veckas hårt semestrande. Har faktist varit riktigt kungligt! :tummenupp

....MEN du har fortfarande inte betalat (resten) till festen! :7peta

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Kjelle skrev:
....MEN du har fortfarande inte betalat (resten) till festen! :7peta

Jag har betalat hyra på lokalen så klubben är skyldig mig ca 2000:- SÅ DE SÅ!
:tummenupp

JAg får komma, HURRA HURRA HURRA HURRA! :fyllisar

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Tengil skrev:
Jag har betalat hyra på lokalen så klubben är skyldig mig ca 2000:- SÅ DE SÅ!
:tummenupp

JAg får komma, HURRA HURRA HURRA HURRA! :fyllisar

Tja, 2000:- får väl räknas som en ganska acceptabel anmälningsavgift. :tummenupp

Betalar du för Termolatorn och hans anhängare då också, eftersom dom pengarna verkar ha gått till kollekten permanent? :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kjelle skrev:
Tja, 2000:- får väl räknas som en ganska acceptabel anmälningsavgift. :tummenupp

Betalar du för Termolatorn och hans anhängare då också, eftersom dom pengarna verkar ha gått till kollekten permanent? :D

enligt snubben jag tuggade med så skickades pengarna i måndags, jag kollade nu men jag har inte fått dom idag, har jag dom inte i morrn ringer jag och blir lite otrevlig :mad:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
enligt snubben jag tuggade med så skickades pengarna i måndags, jag kollade nu men jag har inte fått dom idag, har jag dom inte i morrn ringer jag och blir lite otrevlig :mad:
jag personligen skulle ju aldrig i livet betala tebax :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Då var en heldag på Gelleråsen avklarad, fan vad jag är sliten... Idag har jag faktiskt tränat på omkörningar, skulle tro att mitt tempo var "medel" i B-licensgruppen så det blev ganska mycket folk att passera vilket är bra träning. Jag har en sak genensamt med Alex Barros upptäckte jag idag... jag bromsar jävligt mycket senare är de andra som håller samma tempo som mig, bakhjulet studsar och lever fan ibland men jag kommer förbi folk i alla fall, sen att de tar igen tiden i kurvorna behöver vi ju inte prata om... Jävligt skoj var det i alla fall, ska nog försöka komma iväg på onsdag igen.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Eftersom blom ändå kommer fråga snart så kan jag ge lite information om varvtider... Tyvärr går det inte fortare än sist, dvs 1:22:xx. Blev ganska många varv med omkörningar vilket gjorde att många varv blev ytterligare någon sekund långsammare. Det känns "säkrare" än tidigare så om jag bara pressar lite mer ska det nog inte vara så svårt att kapa några sekunder till.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Eftersom blom ändå kommer fråga snart så kan jag ge lite information om varvtider... Tyvärr går det inte fortare än sist, dvs 1:22:xx. Blev ganska många varv med omkörningar vilket gjorde att många varv blev ytterligare någon sekund långsammare. Det känns "säkrare" än tidigare så om jag bara pressar lite mer ska det nog inte vara så svårt att kapa några sekunder till.
hörde det av peppe för en stund sen :tummenupp

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
erik skrev:
bromsar jävligt mycket senare är de andra som håller samma tempo som mig, bakhjulet studsar och lever fan ibland...

hmm, jag tycker att jag automatiskt kör saktare om jag tvingas bromsa så
sent eftersom spårvalet inte blir som det ska, men det är väll bara att öva :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
NoicE skrev:
sent eftersom spårvalet inte blir som det ska, men det är väll bara att öva :tummenupp
Däri ligger hemligheten till en riktigt bra varvtid *Supermoto-RRorakel-smiley*

Sen gäller det att ha bra fart i hoppen oxå...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
NoicE skrev:

Jag bromsar inte så sent att spårvalet blir lidande, det kan väl hända vid någon omkörning (och vid några missbedömningar) men inte annars. Jag bromsar bättre än de andra som är lika snabba (långsamma...) men de tar igen den tiden i kurvorna i stället så där har jag en del att hämta...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jämnförde vart du erik som bromsar så sent bromsar mot var våran vän miinin står på hejdaren och jag vill säga att du bromsar inte så sent som han

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
jämnförde vart du erik som bromsar så sent bromsar mot var våran vän miinin står på hejdaren och jag vill säga att du bromsar inte så sent som han

Givetvis bromsar han senare... Jag jämför mig mest med de som håller ungefär samma varvtider som mig, det känns mest relavant.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
erik skrev:
Givetvis bromsar han senare... Jag jämför mig mest med de som håller ungefär samma varvtider som mig, det känns mest relavant.

Varvtider smarvtider... Det viktigaste är ändå att hojen låter fränt och att man ser cool ut vid korvjojjen! :3freak

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:
Varvtider smarvtider... Det viktigaste är ändå att hojen låter fränt och att man ser cool ut vid korvjojjen! :3freak
Efter det uttalande måste jag bara fråga....

Du kör med snabbgashandtag fårn Hobbex va?? "För extra snabba och fräna starter" :rofl

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år