Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
blom skrev:
nä nu skrivs det på tok för lite i den här skit tråden :)

Håller med!

Nu sitter jag på flygplatsen i Santiago inchekad och klar. Väntar bara på att få gaten ska öppna. Gjorde det klassiska misstaget att glömma kvar en liten fällkniv i fickan när jag skulle gå genom säkerhets kontrollen...
Fick kasta den... Surt... den var fin.

Förövrigt är det jäkligt trevligt med fritt och gratis trådlöst internet!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Lite bilder från dagens övningar. Pilot sport fram och Pirelli Diabolo bak passar inte på leriga grusvägar, på vanligt grus släpper det lätt men ändå kontrollerat men när det kommer lite lera sladdar det fan okontrollerat till och med på tomgång.

Bifogat

• IMG_1552.jpg
    IMG_1552.jpg
    100.4 KB · Visningar: 38
  • IMG_1560.jpg
    IMG_1560.jpg
    92.3 KB · Visningar: 43
  • IMG_1568.jpg
    IMG_1568.jpg
    83.6 KB · Visningar: 35
  • IMG_1571.jpg
    IMG_1571.jpg
    109.9 KB · Visningar: 39
  • IMG_1573.jpg
    IMG_1573.jpg
    103.2 KB · Visningar: 43
  • IMG_1576.jpg
    IMG_1576.jpg
    98.9 KB · Visningar: 39

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Det var förjävla skoj som vanligt. Synd bara att vägsnutten var så kort.
Är det nån som har en enduroslinga i närheten som man får köra utan att vara medlem i nån klubb så hojta.

Tyckte lite synd om Termo när vi skulle hemmåt.
Ja ni vet ju att han är putsbög... Och nu stog det tre lerhögar framför honom.
Det slutade som ni ser på bilden med att han tvättade alla tre hojarna innan han var nöjd och vi fick åka hem. :D :D

Jag fulciterar lite för att flytta in i spamtråden...

erik skrev:
Har man däck som ger lite driv så går det säkert bra, det enda som hände när jag gasade på den vägen var att det sladdade. Har nog aldrig fått så många okontrollerade sladdar som idag...

Jo, men så sabla sakta som du körde (Av tekniska skäl erkännes) så kunde du ju lika gärna kört runt vattenpölarna. :D

Dax att fatta ett beslut nu. Skaffa stora fälgar eller köpa grova hjul till de små. :tummenupp
Har för mig att jag sett annons för isdäck till småhjulen oxå. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Det var förjävla skoj som vanligt. Synd bara att vägsnutten var så kort.
Är det nån som har en enduroslinga i närheten som man får köra utan att vara medlem i nån klubb så hojta.

Hallsberg, kostar väl 50 kr eller nåt i den stilen. Då är det officiell träning och inget olovligt busåka som någon kan reta sig på. Kolla på deras hemsida, gissar att det är hallsbergsmk.någotvanligtsomtillexempelseellernuellercom.

Fanns ett spår i hällabrottet förut men det är stängt, dock vet jag några andra platser i trakten där man kan åka. Ett av spåren går vid söderhavets bortre ände men det vet jag inte hur det ser ut nu för tiden. Tyvärr är dessa spår väldigt korta men bättre än inget.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Den roligaste biten tyckte jag trots allt var den första snutten med alla stooora vattenpölar/gropar & hål. Vilket nog kan jämföras med enklare enduro av nöjesåkarkaraktär.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Den roligaste biten tyckte jag trots allt var den första snutten med alla stooora vattenpölar/gropar & hål. Vilket nog kan jämföras med enklare enduro av nöjesåkarkaraktär.

Med nuvarande hjul föredrar jag nog grusvägar... Du såg ju hur det gick när vi åkte mellan gärdena på slutet.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
några till

Bifogat

• PICT0680.JPG
    PICT0680.JPG
    62.8 KB · Visningar: 42
  • PICT0669.JPG
    PICT0669.JPG
    95.6 KB · Visningar: 35
  • PICT0684.JPG
    PICT0684.JPG
    104.5 KB · Visningar: 54
  • PICT0673.JPG
    PICT0673.JPG
    66.5 KB · Visningar: 38
  • PICT0688.JPG
    PICT0688.JPG
    108.5 KB · Visningar: 37

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
när vi kom hem idag och jag o kycklo lastade av min hoj så gick det inte att starta den, den va stendöd, skitsamma tänkte jag det är nog en säkring.

men det där störde mej ganska mycket sen på kvällen så jag gick ner till garaget och rev isär lite prylar, och döm om min förvåning när jag hittade felet.

Jordkabeln till batteriet hade gått av

japp så har man då kommit till det stadium i livet när man köper försmå kläder medvetet, skinnstället är så tajt att jag inte kan andas så i morgon börjar dieten

vikt idag 122 kg (90 kg kuk o resten kropp :hihi :hihi )

så ser det ut nu ingen vacker syn och bilden bredvid ser ni min meny för dom närmaste 13 dagarna :död :död

Bifogat

• PICT0696.JPG
    PICT0696.JPG
    60.6 KB · Visningar: 40
  • PICT0627.JPG
    PICT0627.JPG
    81 KB · Visningar: 44
  • PICT0696.JPG
    PICT0696.JPG
    60.6 KB · Visningar: 33

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
FAN VAD JAG VILL ÅKA NU :4skrika

Fick tyvärr just samtal om att navet jag köpt var åt helvete tillyxat och ena lagret hade passning som en kines k_k i cicciolina efter en veckas hårt jobb.....

Tillbaka på ruta ett :huvet

Dessutom, som jag skrev nån annan stans så letade jag förgäves efter min extra framaxel som krävs för att montera stora framhjulet.
LILLERKO :hördu Dags att leta reda på ett nytt hjulkit så jag slipper leta fram / köpa ny framaxel :tummenupp

PS Erik :7peta Framskärm från en FE vore att föredra när du får på stora hjulen. Gör en del skillnad och finns i blått, svart eller gult....

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
i kväll så är man gräsänkling, så vad passar bättre än att ta med en termos kaffe och gå ut i garaget o mysmeka lite

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
TERMINATOR skrev:
i kväll så är man gräsänkling, så vad passar bättre än att ta med en termos kaffe och gå ut i garaget o mysmeka lite

Givetvis att komma hem till mig och skrapa tapeter, dricka öl och umgås! :fakta

Kolla "Hjälp"-tråden!

Meka kan du göra alla andra 364 dagarna på året. :7peta

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kjelle skrev:
Givetvis att komma hem till mig och skrapa tapeter, dricka öl och umgås! :fakta

Kolla "Hjälp"-tråden!

Meka kan du göra alla andra 364 dagarna på året. :7peta

fick nyss samtal från jobbet så det blir inget meka och inget skrapa utan jobba

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
första dagen på dieten börjar gå mot sitt slut och jag är as hungrig, jag skulle kunna döda för en kebabrulle med blandad sås och ex ex lök :död :död
det värsta är att jag ska jobba i kväll och kommer vara ASSSSSS hungrig

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TERMINATOR skrev:
första dagen på dieten börjar gå mot sitt slut och jag är as hungrig, jag skulle kunna döda för en kebabrulle med blandad sås och ex ex lök :död :död
det värsta är att jag ska jobba i kväll och kommer vara ASSSSSS hungrig
Nu vore det bästa att ha en ASHUNGRIG stortermo stå på Royal och det är årets värsta 40-talist-tantdräggel-snuskäckel-dryg-VMkval!!!

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras