Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
587.1
Det viktigaste är att få den lilla fan att studsa. Då går han längre. Kan iofs vara en kombination av hur mpnga ggr han studsar :va

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Örebro RC arrangerar is-SM i Värmland
BILSPORT/ÖREBRO Publicerad: 2005-12-20 07:23

Örebro Racing Club har alltid varit en klubb för enbart tävlande. Men nu ska man också bli arrangör. 26 februari är det meningen att ÖRC ska arrangera premiären för is-SM för bilar tillsammans med de värmländska klubbarna Storfors MK och Karlskoga MF. Tävlingen ska avgöras i Storfors.

- Många har idiotförklarat oss och visst kan man tycka att det är en vild chansning. Men Storfors sägs ha en sjö vid sin motoranläggning som är issäker. Och vi tror på en vargavinter, ler Mikael Carlsson, vanlig medlem i Örebroklubben, men som till vardags jobbar på västra bilsportförbundet samt även är tävlingsledare för STCC-tävlingarna på Gelleråsen.
60 centimeter is krävs för att genomföra tävlingen.
- Vi tar ett beslut i mitten av januari om det är tänkbart att köra.
Is-SM är och har varit en Norrlandsaffär genom åren. Men undantagsfall har funnits.
- Senast det kördes en SM-deltävling i Mellansverige var i Kolsva 1995, påpekar Mikael Carlsson.

Och hur kom ni på den här idén att bli SM-arrangör?
- Förra året avgjordes SM på nio dagar. Det kördes två helger, lördag och söndag. Sedan var säsongen slut för de som gillar att köra på is. Jag tycker det skulle vara kul om vi kunde sprida is-SM, få upp intresset och få en längre säsong. Det är lite exotiskt och bilarna som har de värsta utsticken på däcken sladdar inte. De har ett otroligt fäste så de tippar omkull om något händer.
- Värmland är dessutom ett stort bilsportdistrikt och vi hoppas förstås kunna locka en och annan rallyförare, säger Carlsson som är den drivande kraften i SM-satsningen.
Is-SM har å andra sidan handlat en hel del om Örebro och då i synnerhet om Ola Strömberg som 1994 tog hem sin sjätte raka SM-titel i rallyklassen. Då var det faktiskt dubbelt Örebro i topp. Christer Åkerlund åkte hem silvret.

På den tiden var det tre klasser i SM, rallybilar, rallycross/racing och långnabb.
Nu är det långnabb och kortnabb, dessutom ingår även junior-SM och ett riksmästerskap.
- Runt 50 förare brukar vara med i SM-deltävlingarna. Riksmästerskapet, Volvo Original Cup, är den största klassen som kan ha upp till 30 bilar, berättar Mikael Carlsson.
Preliminärt SM-program: 26/2 Storfors, 11/3 Åsele, 12/3 Umeå, 18/3 Överkalix, 19/3 Morjärv, 25/3 Luleå.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Nu ska jag åka till Stockholm och köpa mig en julklapp!
God jul på mig själv! :D
Om det är nån som vill hänga med så ring mig genast! :)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Kl.05:45 i morse gick jag upp. Sen har det varit jobb och far och fläng hela tiden fram till nu och nu är klockan så mycket att jag borde gå och lägga mig för jag ska upp kl.05:45 igen. :död

Men i mellandagarna är jag ledig. Då ska jag ta det lugnt och bara göra hur jävla mycket som helst då också. :huvet

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Kl.05:45 i morse gick jag upp. Sen har det varit jobb och far och fläng hela tiden fram till nu och nu är klockan så mycket att jag borde gå och lägga mig för jag ska upp kl.05:45 igen. :död

Men i mellandagarna är jag ledig. Då ska jag ta det lugnt och bara göra hur jävla mycket som helst då också. :huvet

Låter som mina dagar fast med en förskjutning på ett par timmar... Har även haft ett "intressant" problem att lösa under kvällen. Dock inte bloms dator som jag åtagit mig att fixa, fan va lite porrsurf kan sabba en dator :D

Tengil skrev:
Nu ska jag åka till Stockholm och köpa mig en julklapp!
God jul på mig själv! :D
Om det är nån som vill hänga med så ring mig genast! :)

Blev det nån julklapp?

TERMINATOR skrev:

Har provat en del under kvällen men kommer inte över 570, jävla skitspel.

Last edited:

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97

Bifogat

• IMG_6284_resize.JPG
    IMG_6284_resize.JPG
    123.5 KB · Visningar: 48
  • IMG_6287_resize.JPG
    IMG_6287_resize.JPG
    98.2 KB · Visningar: 45
  • IMG_6290_resize.JPG
    IMG_6290_resize.JPG
    111.8 KB · Visningar: 51
  • IMG_6292_resize.JPG
    IMG_6292_resize.JPG
    108.5 KB · Visningar: 46
  • IMG_6294_resize.JPG
    IMG_6294_resize.JPG
    141.4 KB · Visningar: 45

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
nu sitter jag vid peppes dator, han slog 592 på första.. hur länge har du hållit på termo :rolleyes:

erik du harr pm igen :)

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Apropå ingenting, såg ni härom dagen i NA att Världens Mest Serviceinriktade Butik :arsele SPEED gått i konkurs? Det var utförsäljning av butiken som konkursbo, för den som är intresserad.

Kom igen nu grabbar, ni som är/skall bli arbetslösa! Det är ju världens upplägg! :tummenupp :7peta

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...