Hojåka i Örebrotrakten - the original!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
NoicE skrev:
2078465 ja... vaf jag hörde så fanns det bara ca 110 000 hojjar reggade i .se
23000 finns på sh.com ...och alla har en R1 :)

Men dom där körde hoj, det är jag övertygad om, blev bara förvånad över vad jag såg i sökningen :3freak
vad var det för lirare.. några man kan bjuda upp till dans kanske?

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Igår snurrade jag äntligen igång SVn. Startade så snällt så. :)
Men det blev bara en kort sväng runt kvarteret. Får se hur vädret blir till helgen om det kan bli lite mer åka då.

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Vad är det för nötter som jobbar på Schenker egentligen?!?
Idag var det tredje eller fjärde gången som de skulle leverera grejor och påstår att mottagaren inte är nåbar fast jag är på kontoret... :huvet
Hur svårt kan det vara att ringa på när man kommer fram...
Andra bolag, typ DHL klarar av det enkelt...
Enligt han på Schenker fanns ingen på kontoret trots att jag stod i dörren och tog emot varaor från DHL exakt samtidigt...
Lite märkligt tycker jag... :va

Var bara tvungen att skriva något någonstans... Blir så jävla irriterad... :gnissla

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
JAG HAR FÅTT NYTT JOBB :) :) :)

Var bara tvungen att berätta det lite fint....
Skrev på igår för ett konsultjobb på Sogeti (www.sogeti.se för er som undrar)
Jag är så himla nöjd å gla' :banana

Last edited:

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
raukroland skrev:
2079388 Vad är det för nötter som jobbar på Schenker egentligen?!?

Jag är en av dem

Supermoto skrev:
2079413 JAG HAR FÅTT NYTT JOBB :) :) :)

Skrev på igår för ett konsultjobb på Sogeti ([U]www.sogeti.se[/U] för er som undrar)

Grattis

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Mattias650 skrev:
2078801 Igår snurrade jag äntligen igång SVn. Startade så snällt så. :)
Men det blev bara en kort sväng runt kvarteret. Får se hur vädret blir till helgen om det kan bli lite mer åka då.
trevligt.. jag hoppas som sagt va på att kunna åka till dalarna på fredag :gnissla

Supermoto skrev:
2079413 JAG HAR FÅTT NYTT JOBB :) :) :)

Skrev på igår för ett konsultjobb på Sogeti ([U]www.sogeti.se[/U] för er som undrar)
otroligt fin hemsida

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
raukroland skrev:
2079388 Vad är det för nötter som jobbar på Schenker egentligen?!?
Idag var det tredje eller fjärde gången som de skulle leverera grejor och påstår att mottagaren inte är nåbar fast jag är på kontoret... :huvet
Hur svårt kan det vara att ringa på när man kommer fram...
Andra bolag, typ DHL klarar av det enkelt...
Enligt han på Schenker fanns ingen på kontoret trots att jag stod i dörren och tog emot varaor från DHL exakt samtidigt...
Lite märkligt tycker jag... :va

Var bara tvungen att skriva något någonstans... Blir så jävla irriterad... :gnissla

Vi har många fraktdokument som är bristfälliga/felaktiga pga fel av avsändaren, kan det vara så att informationen där är fel? "Ring på port 2 vid lev." Sitter ni då vid port 4 kan du ju räkna ut att det blir fel... Jaja, det kan ju vara ett pucko som kör också.

Supermoto skrev:
2079514 IT-handikappade jävel :fatta!

Försök igen nu då.....

Grattis till jobbet. :banana

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
erik skrev:
2079581 Vi har många fraktdokument som är bristfälliga/felaktiga pga fel av avsändaren, kan det vara så att informationen där är fel? "Ring på port 2 vid lev." Sitter ni då vid port 4 kan du ju räkna ut att det blir fel... Jaja, det kan ju vara ett pucko som kör också.
Adressen som de har haft och som har varit rätt alla gånger hittills är rätt enkel:
Palmarium Konsult AB
Ribbingsgatan 11 4tr

Finns bara en dörr till vårt kontor, precis utanför hissen och det står Palmarium med stora bokstäver...

Fattar inte hur det kan bli fel...

Desutom har de aldrig lagt i en lapp om att de varit här heller men det kanske ni inte brukar göra?!?

Det märkliga är att det bara är de som har haft problem att lämna grejor här... :va

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
raukroland skrev:
2079644Fattar inte hur det kan bli fel...

Desutom har de aldrig lagt i en lapp om att de varit här heller men det kanske ni inte brukar göra?!?

Det märkliga är att det bara är de som har haft problem att lämna grejor här... :va

Grundprincipen är att företag har öppet 7-16, finns ingen på plats tas det tillbaka och avisering görs, den nya utkörningen kostar extra. Vet man att man inte alltid är på plats (t.ex. hantverkare utan kontorsbemanning) ska man beställa avisering eller ha lossningsavtal som medger leverans utan påskrift. Sen finns det större företag som har lastning och lossning dygnet runt men det jag skriver ovan är en förenkling av "normalkunden". Kunder som inte är anträffbara är ett stort problem för kretstrafiken på vissa områden och tar man inte betalt för merarbetet förlorar man pengar.

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
erik skrev:
2080158 Grundprincipen är att företag har öppet 7-16, finns ingen på plats tas det tillbaka och avisering görs, den nya utkörningen kostar extra. Vet man att man inte alltid är på plats (t.ex. hantverkare utan kontorsbemanning) ska man beställa avisering eller ha lossningsavtal som medger leverans utan påskrift. Sen finns det större företag som har lastning och lossning dygnet runt men det jag skriver ovan är en förenkling av "normalkunden". Kunder som inte är anträffbara är ett stort problem för kretstrafiken på vissa områden och tar man inte betalt för merarbetet förlorar man pengar.
Det är bara det att jag har varit på kontoret hela dagen och ingen mer än killen från DHL har ringt på dörren idag...
Han ringde på och lämnade sina grejor samma tid som killen från Schenker påstod att han ringde på dörren...
Märkligt tycker jag...
Desssutom är det fjärde gångnen det sker med en leverans från Schenker...
Ännu mer märkligt om du frågar mig... :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
raukroland skrev:
2080334 Det är bara det att jag har varit på kontoret hela dagen och ingen mer än killen från DHL har ringt på dörren idag...
Han ringde på och lämnade sina grejor samma tid som killen från Schenker påstod att han ringde på dörren...
Märkligt tycker jag...
Desssutom är det fjärde gångnen det sker med en leverans från Schenker...
Ännu mer märkligt om du frågar mig... :)

En del åkerier är bättre än andra... (alltså inte Schenker vs. DHL utan respektive åkeri som utför uppdragen)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...