Hojåka i LUGNT tempo.

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Trevlig tur som vanligt! :tummenupp
Kanske igen nästa vecka? :)

och Lillen glöm inte att värma upp däcken nästa gång innan du försöker nå skyarna med framhjulet:D och sluta sprätta grus på mig! :tungan
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Trevlig tur som vanligt! :tummenupp
Kanske igen nästa vecka? :)

och Lillen glöm inte att värma upp däcken nästa gång innan du försöker nå skyarna med framhjulet:D och sluta sprätta grus på mig! :tungan

Var kanon, tur att vi tog den kortare svängen då grabben frös :) ja du såg lite prickig ut :lol ja det var lite halt ute i går så man får värma upp ordentligt :tummenupp
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Funderar på att ta denna sväng till helgen igen var där med frugan i dag :tummenupp grymt schyssta slingervägar och ett riktigt bar cafe. Från Donken i Upplands väsby kör gammla vägen mot Rosersberg, kör Almungevägen ut mot Kimsta till Lunda (Lunda livs, bensin mack) kör in där mot Skepptuna golfbana, sväng av mot Närtuna (Närtunavägen) vidare till Malmby om du nu vill ha ännu mer slingerväg så svänger du in på Lisingevägen mot Rimbo och följer den till Rimbo annars fortsätt rakt fram mot väg 77, kör igenom centrala Rimbo ta vänster väg 280 (Roslagsvägen) 1,4 km där har du ett kanon fik som heter Drömkåken (gårds cafe & butik). en ganska lång repa men grymt skön vid bra väder och ut sikten gör det inte sämre.:) Någon som känner sig sugen om vädret är bra till helgen:) eller är det någon annan som har ett bra förslag...
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Drömkåken låter kul jag är på om det är Lördag
På söndag är jag upptagen efter 16
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Funderar på att ta denna sväng till helgen igen var där med frugan i dag :tummenupp grymt schyssta slingervägar och ett riktigt bar cafe. Från Donken i Upplands väsby kör gammla vägen mot Rosersberg, kör Almungevägen ut mot Kimsta till Lunda (Lunda livs, bensin mack) kör in där mot Skepptuna golfbana, sväng av mot Närtuna (Närtunavägen) vidare till Malmby om du nu vill ha ännu mer slingerväg så svänger du in på Lisingevägen mot Rimbo och följer den till Rimbo annars fortsätt rakt fram mot väg 77, kör igenom centrala Rimbo ta vänster väg 280 (Roslagsvägen) 1,4 km där har du ett kanon fik som heter Drömkåken (gårds cafe & butik). en ganska lång repa men grymt skön vid bra väder och ut sikten gör det inte sämre.:) Någon som känner sig sugen om vädret är bra till helgen:) eller är det någon annan som har ett bra förslag...


Drömkåken låter kul jag är på om det är Lördag
På söndag är jag upptagen efter 16


Jag är också på för lördags körning! :)

Förarmöte som vanligt på samma plats och tid?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tjena

Kollat in tråden och tänkte att jag skulle -om jag får, hänga med på en tur framöver.

Bor i "Lapplands Väsby" och kört hoj nästan hela mitt liv.

Men... Just nu står "damen" min i detta tillståndet som bilden visar och väntar på lite uppmärksamhet. Avklädd vilket jag föredrar med damer iofs :)

/PeterDeleter (MC-donator som vi MC-åkare kallas för på mitt jobb)

MC.jpg
 

Sally

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ER-6n 07
Var ni tre st??? Jag var sjukt avis på er.. Såg några i höjd med Helenelund, kom dock inte i kapp er :va
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Tack för en bra tur idag, sex stycken till antalet :)

Jag är på imorgon men har städerskan här 10-13, kan möta upp vid 14!
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Tack för en bra tur idag, sex stycken till antalet :)

Jag är på imorgon men har städerskan här 10-13, kan möta upp vid 14!

Va i helvete, hela poängen med städerska är att du kan ut och åka istället för att städa själv.
Eller är det en annan sorts "städerska"? I så fall kanske jag behöver lite "städning" själv...:tungan

Kl 14 passar perfekt för mig! Ses vid rosen eller donken?

Tack för turen idag! Var sjukt kul sista rundan!

Lillen, vi körde i LUGNT tempo...du kanske har svårt och se hastighetsmätaren när framhjulet inte har kontakt med asfalten.:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top