Hojåka i LUGNT tempo.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
När jag var med detta "gänget" hamnade jag efter (fem andra). Men dom väntade så snällt på mig. Så, som jag sa. Det går att göra i etapper och jag har lite problem med kurvtagnigar så tar det lugnt då men raksträckor, inte för häftiga kurvor gillar jag att gasa på ibland. Man har ju inte hoj för att egentligen hålla hastighetsbegränsningar. Jag lär vara den som kommer att köra långsammast av er alla trots allt :)

Men hur som haver om vädret tillåter så vore det kul om ni hänger med samt jag lovar ett "vattenhål" sen efter Rapido i Tyresö med java och som jag skrev tidigare. -Inte fel ta Slagstafärjan över till Ekerö till Drottningholm på sluttampen heller.

Vad säger ni som drog med mig tidigare till Waxholm på denna tråden? Och bara vädret tillåter...
 
Last edited:

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Ja i helgen ska jag ut så är det bara :tummenupp Lördag Donken upplands väsby, träffas där för avfärd till Rapido MC. Dom börjar 11.00 ska vi säga 10.30 avfärd från Donken eller vill ni dra senare.
 
Last edited:

ItalianStallion

Ny medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Sigtuna
Hoj
201 Italienskor med temprament
Ok:musik
Jag är absolut ingen Marquez. Dock så är ju små horn intryckta i min panna. Och de brukar växa lite lätt när man väl rullar fram.

Dock har jag ingen som helst aning om vad Rapido är för något, och är understimulerad med rena och skära kilometrar tillsammans med min hoj.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Last edited:

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Hehe.. noterat och är medveten om att tråden relaterar till "Lugnt" tempo...
Men då alla gärna påpekar att man ej är intresserad av att köra "snabbt, för fort, överljudsfart etc".
Vad pratar vi då om för Tempo?! Menar absolut inte att det skall spelas in någon ny Spökåkar film. Men har folks förtroende för sporthojjar i ett sådant här forum förstörts så hårt?!

Mvh

//Dyslektiker på hastighetsskyltar:gnissla

Här kör vi inte som små skolflickor det ska dras på gas rullen och köras på bakslangen :D det grabbarna menar är att man kan inte slå på som ett damp skadat gotlands russ när man kör i gruppen. Det handlar om säkerheten och en del som alldrig har kört med vissa i gruppen får känna av lite innan man börjar busa. :tummenupp
 

svan

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Duc HYM -08
När jag var med detta "gänget" hamnade jag efter (fem andra). Men dom väntade så snällt på mig. Så, som jag sa. Det går att göra i etapper och jag har lite problem med kurvtagnigar så tar det lugnt då men raksträckor, inte för häftiga kurvor gillar jag att gasa på ibland. Man har ju inte hoj för att egentligen hålla hastighetsbegränsningar. Jag lär vara den som kommer att köra långsammast av er alla trots allt :)

Men hur som haver om vädret tillåter så vore det kul om ni hänger med samt jag lovar ett "vattenhål" sen efter Rapido i Tyresö med java och som jag skrev tidigare. -Inte fel ta Slagstafärjan över till Ekerö till Drottningholm på sluttampen heller.

Vad säger ni som drog med mig tidigare till Waxholm på denna tråden? Och bara vädret tillåter...

Jag kör också väldigt långsamt och trivs bäst med det, har bara hängt med en gång men det fungerade för mig. Vet inte hur mycket de andra tröttnade på att vänta dock :tungan
Är inte säker på hur min värld ser ut på lördag men möter kanske upp vid rapido och hänger på därifrån (eftersom jag har såpass nära dit)
 

mrztaa

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Ort
Kungsängen
Hoj
Suzuki GSR750
Brukar mest åka i medel samt snabbturer men då ingen annan svarar så tar JAG på mig ansvaret o hjälper en ny, duktig som jag e:tungan
Var med i helgen i lugna gruppen o då var vi 6 st som tog en tur. Tempot var lite över lugnt men inget brassa satan tempo.
Är man helt ny så behöver nog tempot sänkas liiite men å andra sidan så väntar man in varandra.
För att svara på din fråga så har jag åkt i grupper om 3- 12 st, det varierar.


Spännande har haft A2 nu i två år så nu är det dags att ta stora kortet i Juli! Min ostrypta GSR750 står i garaget och väntar på en ordentlig tur ^^
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
När jag var med detta "gänget" hamnade jag efter (fem andra). Men dom väntade så snällt på mig. Så, som jag sa. Det går att göra i etapper och jag har lite problem med kurvtagnigar så tar det lugnt då men raksträckor, inte för häftiga kurvor gillar jag att gasa på ibland. Man har ju inte hoj för att egentligen hålla hastighetsbegränsningar. Jag lär vara den som kommer att köra långsammast av er alla trots allt :)

Men hur som haver om vädret tillåter så vore det kul om ni hänger med samt jag lovar ett "vattenhål" sen efter Rapido i Tyresö med java och som jag skrev tidigare. -Inte fel ta Slagstafärjan över till Ekerö till Drottningholm på sluttampen heller.

Vad säger ni som drog med mig tidigare till Waxholm på denna tråden? Och bara vädret tillåter...


Låter som en toppen bra ide!

Den här MC Donalds i Upplands väsby där folk oftast vill man ska ses.. vart exakt ligger det?
Googlade och fick fram fleeera mc donalds :)
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Stoora rondellen i Upplands Väsby, där E4 går under. Norr om Infra City.

Insåg precis hur långt bort upplands väsby låg haha.. jag bor i bromma så jag åker direkt till RAPIDO. Men hänger gärna med därifrån... :) Är inte från stan därför jag är lite snurrig :rofl
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Plocka upp mig i Silverdal då för jag hittar inte till Rapido

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi får ha en röd nejlika i bröstfickan så att vi känner igen varandra på plats då en del drar direkt till Rapido :)

Lillen... (och ni andra såklart) Vad sägs åka så att vi är på Rapido runt 12? Hojåkare är sjusovare så flesta brukar dyka upp efter 12 på Rapido.

Sen vill jag tipsa om en annan tur med min klubb om ni vill hänga på den 4 juni. Hojar så inåt helskotta på Custom Bike Show. Så försök få ledigt hemma :)

https://www.facebook.com/events/1707231579550841/

/PeterDeleter
 
Last edited:

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Vi får ha en röd nejlika i bröstfickan så att vi känner igen varandra på plats då en del drar direkt till Rapido :)

Lillen... (och ni andra såklart) Vad sägs åka så att vi är på Rapido runt 12? Hojåkare är sjusovare så flesta brukar dyka upp efter 12 på Rapido.

Sen vill jag tipsa om en annan tur med min klubb om ni vill hänga på den 4 juni. Hojar så inåt helskotta på Custom Bike Show. Så försök få ledigt hemma :)

https://www.facebook.com/events/1707231579550841/

/PeterDeleter

Tror jag är den enda som kommer ha en Orange KTM Rc8 :D Bra ha ovanlighoj ibland. Dock kommer jag inte ha en aning om vem ni är :D

SUper! Det hakar jag gärna med på!!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top