Remus
Radical Riders
Hepp! Har inte pallat kolla upp de exakta måtten, men som jag skrev tidigare; är det någon skillnad egentligen mellan R1 & R6 storleksmässigt sett? (Nej, vi snackar inte kubik)..
Remus skrev:Gokväll - eller godmorgon!
Finns det några vänliga själar som vill bespara mig x antal mil i en bil?
Kör f.n. en offroad, TT600R (som é till salu ) Men känner för en asfaltshoj till våren, har spanat in lite olika hojar (finns en del att välja på) men problemet är att jag är 1.93!
Förra cykeln var en Kawa ZR-7, och den fick jag plats på, innan den införskaffades provsatte jag en GSXR600 men jag hoppade förskräckt av hojen!
Vill ha en hoj som jag kan sträckköra 20 mil på utan att hela kroppen värker, så det skall ju inte vara minsta modellen, och den måste ha lite pulver då polaren har en gixxer 1000....
Tror att en Blackbird vore lagom, har även sneglat på R1ór... Men har hittat så j-la läckra 600ór tex "Kawasaki ZX 636 R -03" och vackra R6ór... För att inte tala om CBR 600...
Iaf! Är det lönt för en långben att överhuvudtaget flänga land & rike runt för att provköra alla olika 600? Eller är alla lika "små" som GSXRén? Då kan jag ju avfärda samtliga på en gång & satsa på ngt större..
Tacksam för vänliga svar...
//Henrik
TokJohan skrev:Hade jag varit dig hade jag tveklöst köpt en zx9r !
Absolut den bästa (storlek) sporthojen för långa förare !
Är själv 189 och åker utan problem 20-30 mil på min zx9
Lista enligt min åsikt
zx9r
cbr 900
gixxer 1000r
r1
För övrigt är det fina hojar hela bunten !
// TOK
Remus skrev:Hepp! Har inte pallat kolla upp de exakta måtten, men som jag skrev tidigare; är det någon skillnad egentligen mellan R1 & R6 storleksmässigt sett? (Nej, vi snackar inte kubik)..
Silwer skrev:Men det är väl ändå stående varning för kvaliteten på gammla trajjor?
Även om man får plats så vill man ju inte ha kronras på prylarna.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|