Hoj för lång förare!!

Twin Peaks

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F -98 Härligt dånande Mig
Honda VTR Firestorm borde räcka... Jag är 194 och den är inte för liten!

Det är ju dessutom en TOURER (klarar många mil), men det behöver man inte säga till nån.

En GRYM Hoj... Twin Power :yoparty

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
mankan skrev:
.... Den enda lilla sak jag har att klaga på är att fotpinnarna sitter lite väl högt i mitt tycke, så ibland upplever jag att jag får kramp i höfterna.......

På Suzuki tycks det i alla tider ha arbetat någon illsinnad sadist som monterat fotpinnarna i öronhöjd.

Vad gäller benvinkel på R1/R6 så tycker jag nog att skillnaden är ganska stor dem emellan (i varje fall på 00:eek:r).

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Remus skrev:
Hepp!
ny Kawa zx-6r.. Efter att ha sett BILD på Kawan samt läst tester så är det den hoj jag helst vill ha! :tummenupp

Ja, nu snackar vi!!!!, det är riktigt rolig hoj.

Mvh//ZS

and3r5son

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2013
Hoj
ktm 400 exc
Hej, ett tag sen denna tråd var vid liv ser jag men man ska väll använda dom trådar som finns=)

jag går i tankarna om en asfaltshoj i sommar då jag just nu håller på med kortet!,är riktigt sugen på en ktm duke 690 "den senare modellen" min fundering är om jag är för lång för denna hoj? är 2m lång precis, ska iväg och kika lite närmare då jag fått mitt kort och får provköra dom osv

tips på liknande nakna sporthojjar som kan passa skulle vara skönt =)

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Min långa kollega ägde en ZX 1200 i några år. Jag fick provköra den men det gick inte så bra för jag var för kort för den. Haha han satt på bakpallen och var stödhjul för mig vid rödljusen.

Jag är 170cm och jag hade problem för jag fick sträcka mig raklång över tanken för att nå styret. ZX 1200 är mycket lång. Jag har kört Blackbird vid ett par tillfällen och den var inte i närheten så besvärlig som ZX1200. Men visst han hade ställt om styret och handtag för att pass sin längd på ZX 1200.

Men rymliga hojar är dom stora sporttouring hojarna.

ZZX 1100
Hayabusa
ZX 1200
Blackbird
ZX1400
K1200S

Last edited:

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag är förvisso bara 192 men jag sitter jättebra på min Gsxr 750.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hej, ett tag sen denna tråd var vid liv ser jag men man ska väll använda dom trådar som finns=)

jag går i tankarna om en asfaltshoj i sommar då jag just nu håller på med kortet!,är riktigt sugen på en ktm duke 690 "den senare modellen" min fundering är om jag är för lång för denna hoj? är 2m lång precis, ska iväg och kika lite närmare då jag fått mitt kort och får provköra dom osv

tips på liknande nakna sporthojjar som kan passa skulle vara skönt =)

Skit i Duken och satsa på en 690 SMR istället. Motarder är som klippta och skurna för långa personer. Har aldrig suttit på en rymligare hoj än min 990 sm. Är 196 cm förövrigt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är 198 och har inte upplevt att någon av mina tre hojar varit för små. Självklart bara R. ;)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM